{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

Får snart nok! {{forumTopicSubject}}

Min hest løb ud i går, og ejeren af stalden, sagde at hvis det blev ved, kunne han snart ikke have ham mere. Fint. Men nu vil han så ikke have at han han skal ud på marken mere, han er den eneste af hestene der er i stalden der nyder at komme ud, de andre står bare ved ledet og venter.
Lige nu står han i sin egen boks og vrinsker for at komme ud. Jeg gider sku snart ikke mere, hegn forholdene er heller ikke fine nok. Men det er bare det at han står der gratis, skal kun give 300,- om måneden, og så tager det mig kun 2 minutter for at cykle der hen. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre!?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Får snart nok!
  • #1   2. apr 2013 Loven siger jo at hesten skal ud 5 gange om ugen i to timer. Var det mig havde jeg flyttet hesten - eller som min prøvet at gøre hegnet bedre.

• #2   2. apr 2013 Tja hvis han står der gratis, kan du ikke tillade dig at klage.
    Så enten må du selv gøre noget ved hegnet eller også må du jo flytte din hest.

• #3   2. apr 2013 Det er det!
    Men jeg kan slet ikke finde ud af sådan noget med hegn. Og jeg tror at hvis jeg siger til mine forældre at jeg vil have ham flyttet, så tror jeg at vi ikke kan have ham mere..... smiley

• #4   2. apr 2013 Jeg synes ikke du kan byde din hest at stå et sted den ikke må komme ud. Det grænser til dyremishandling. Gratis eller ej, en hest har brug for at komme ud.

• #5   2. apr 2013 Du skal ikke sige at det er mig der ikke kan byde ham det, det er staldejeren, jeg vil så gerne have ham ud!

• #6   2. apr 2013 Men det er dit ansvar at den står op staldet et sted hvor der er mulighed for det!
    Jeg kan sagtens forstå staldejer ikke vil have den ud hvis den konstant render igennem hegnet, hvis vedkommende ikke har det problem med de andre heste.
    Han får trods alt ikke noget ud af at du står der efter som du står der gratis.

• #7   2. apr 2013 Min hoppe gik også i gennem hegnet det gamle sted jeg stod. Er nu flyttet
    Til et lidt større sted og det viste sig at det gamle sted var for lille til hende.
    Nu går hun sammen med en stor gruppe hopper og er holdt op med at gå i gennem hegnet.

Det kan være at den ikke trives der.

• #9   2. apr 2013 Der må jo være en grund til han går igennem hegnet...
    Er der ingen strøm i ?
    Har de intet at spise (stråfoder)?
    Bliver han jagtet igennem af de andre?

Det er nok bedst at finde ud af hvorfor han gør det og se om man kan løse årsagen. smiley
    Løsningen er under ingen omstændigheder at han står i sin boks resten af livet og kun kommer ud når du rider ham...fordi du ikke kan/vil flytte ham og gårdejeren ikke vil lukke ham ud mere.

• #10   2. apr 2013 Hesten er 100 % DIT ansvar, så du kan ikke skyde skylden på staldejeren. Det er ejerene af hesten der skal sørge for den har det godt. Ingen andre.

Hvis ikke du kan give hesten de forhold den har brug for, så vil det være bedst for hesten at sælge den. Det kan være en svær beslutning, men en god hesteejer vil gøre det. Heste vælger ikke selv deres skæbner, så det er op til os mennesker at sørge godt for dem.

• #11   2. apr 2013 » LadyBlacksheep «

Så firkantet kan man altså ikke fremlægge det.
    Det er også staldens ejer som påtager sig ansvaret for de dyr han "huser". Dvs han skal sørge for at kunne byde hesten de forholde lovgivningen kræver !

• #12   2. apr 2013 Tick Tack. Det gør han vel i virkeligheden også. Han forbyder hende jo ikke tage hesten ud på ride eller gåtur. Det står ikke i reglerne at de to timer skal være på fold..

• #13   2. apr 2013 Der er jeg ikke sikker - såfrem det ikke er aftalt med hesteejer at hesten udelukkende får sine 2 timers bevægelse via gåture/ridning, kan han vel ikke bare nægte foldtiden...vil jeg mene.

• #14   2. apr 2013 Jeg tror altså ikke det er resten af hans liv, så ville jeg da flytte ham, uden tvivl.
    Staldejeren siger at der er strøm i hegnet.
    Han får nok og spise og de andre heste står bare og stener, så det jager ham ikke, og desuden, står de også tit og gnupper hinanden.

• #15   2. apr 2013 TickTack: Hmm. Ja, det ved jeg så ikke. Men hvis han nægter at lade hesten komme ud kan hun jo ikke gøre noget med mindre hun har noget på skrift om deres aftale.
    Jeg ved ikke helt hvordan det hænger sammen med lovgivningen, men jeg ved da så meget at hestens velbefindende er ejers ansvar og at lovgivningen ikke siger noget om foldtid.

• #16   2. apr 2013 Line: Jeg har forslået, men det vil han ikke, for hans heste bliver inde.

• #17   2. apr 2013 Og hvis jeg smider hø ud på marken, kommer han til at spise sig rund, hvis der heletiden skal være noget.

• #18   2. apr 2013 Jeg forstå squ godt udlejer hvis du stå der gratis og din hest heletiden løber ingennem hegnet.. ud over det skal repereret hele tiden og det også koster penge.. Plus de andre heste kan ligepludslig løe med og de kan ædelægge ting for mange penge eller selv komme tilskade..

Du må jo snakke med staldejer om hvad der evt kan gøres bedre ved hegnet også må du jo selv betale og hjælpe med det bliver gjort..

Eller du må finde dig et andet sted og havde hest kan i ikke det. Ville jeg nok overveje og sælge hesten da du så ikk har råd til og have hest..

Derud over så tag din hest med ud på nogle lange skovturer så den kommer ud og ikk skal stå inde hele tiden..

Stald ejer kan sagtens nægte foldtid da det så er ejers ansvar og motionere deres hest efter reglerne. Især nå det gratis så kan man jo ligesom ikk stille nogle krav

• #19   2. apr 2013 Hvad med at tjekke om der er strøm i hegnet over det hele og ikke bare forholde sig til "hvad staldens ejer siger" ? smiley
    Et strømhegn skal jo tjekkes regelmæssig da der kan forekomme afbrydelser pga slid, brud, ting som afleder meget af strømmen osv. smiley

• #20   2. apr 2013 » LadyBlacksheep «
    Jamen jeg ved det heller ikke med sikkerhed... ^.^

• #21   2. apr 2013 Så du vil altså have at din hest står inde af egoistiske grunde?

• #22   2. apr 2013 Går en runde på marken dagligt for at tjekke hegnet.

Jeg skal op og lukke ham ud nu.

• #23   2. apr 2013 Strømhegn fungere bare ikke på alle heste - jeg taler af erfaring, min render konsekvent gennem strømhegn. Men hvis der sættes en planke hen over så bliver han pænt inde. :b
    Han har områder på folden hvor strømhegn er nok, og områder hvor der skal være træhegn. Jeg tror han er lidt skør på det punkt ^^

Men altså, er det kun din hest der render ud?

• #24   2. apr 2013 Jeg skulle bare vente to time. Han gik pænt ud, og rullede sig to gange i streg! smiley

• #25   2. apr 2013 Nogengange kan fårehegn også gøre det. Sådan noget trådnet halløj. Det har vi sat op fordi vi på et tidspunkt havde nogle føl vi ikke kunne holde inde.

Kommentér på:
Får snart nok!

Annonce