10. aug 2008 Følger: 134 Følgere: 126 Heste: 6 Emner: 62 Svar: 285
Propositioner. Ser det rigtigt ud? {{forumTopicSubject}}
Hallo mennesker!
Jeg har fået til opgave at skulle lave propositioner til det første agility stævne min klub skal holde.
Men jeg har aldrig lavet propositioner før xD
Så nu vil jeg spørger jer om det ser rigtigt ud, eller om der er noget jeg skal rette
Håber i vil tage jeg tid til at læse det igennem!
På forhånd tak!
-Mia
Propositioner til SOLR’s agility stævne
d. xx/xx-13
Ponyer:
Klasse Kategori/Højde på pony Bemærkninger
1 3 (0-130cm)
2 2 (131-140cm)
3 1 (141-150cm)
4 3, 2, og 1 FINALE(Se finale regler)
Heste:
Klasse Kategori/Højde på hest Bemærkninger
5 3 (151-160)
6 2 (161-170)
7 1 (171+)
8 3, 2 og 1 FINALE (Se finale regler)
HVAD ER AGILITY OG HVORDAN FORGÅR DET?
Der bliver stillet en bane op, som hesten og ”føreren” skal igennem. Hesten bliver ført i hånden. Ligesom hunde også gør, dog må hesten ikke slippes mens banen gennemføres. ”Equipagen” med hurtigste tid vinder. Efter fx alle ponykategorier har gennemført banen og der er fundet 1 vinder i hver kategori, skal de tre hurtigste ponyer dyste mod hinanden i en finale (Se finalereglerne). Ligeledes skal alle heste i gennem banen efter pony klasserne, og ”equipagen” med hurtigste tid vinder den kategori hesten høre ind under og de 3 hurtigste heste skal derefter også mødes i finalen.
Det kan jo ske at hesten ikke vil passere en af forhindringerne i første forsøg. Man har 3 forsøg til at komme over og derefter skal hesten og føreren løbe rundt om forhindringen. Man SKAL forsøge 3 gange! Vis dette ikke gøres bliver der lagt ekstra tid til, afhængig af hvor meget der er blevet ”snydt”.
BESTEMMELSER
1. Sted: Solrød Rideklub (Ejerbækgård) Nordmarksvej 12, 2680 Solrød Strand
2. Åben for: Alle medlemmer af SOLR
3. stævnet forgår ude på den store græsspringbane. Opvarmning vil ligeledes forgå på springbanen, dog skal der tages hensyn til dem der er i gang med at udføre banen.
4. Anmeldelse skal forgå på mail: xxx@xxx.xx senest d. xx/xx-13
5. Indskud er xxkr. En ”equipage” kan kun stille op en gang i den kategori ponyen/hesten høre ind under
6. Efteranmeldelse er tilladt mod at der betales 10 kr. ekstra. Dog kan efteranmeldelse seneste ske 20 minutter inden klassens start.
7. Start tider vil komme op på SOLR’s hjemmeside ((link fjernet) og i rytterstuen d. xx/xx-13
8. Hesten skal bære ”hovedbeklædning” under hele stævnet. Dvs. hesten skal bære hovedtøj, grime, hackamore, sidepull eller lignende.
9. Hesten skal behandles ordentligt under hele stævnet! Dvs. der må blive flået i biddet, slået til hesten eller andet! Det er et levende dyr vi har med at gøre! Ikke et legetøj! Det er kun en konkurrence for sjov! Hverken verdensmesterskabet eller noget! Tænk på at din holdkammerat også skal syntes det er sjovt!
10. Klubben forbeholder sig ret til at lægge klasser sammen hvis der er mindre end 3 i en klasse.
11. Stævnet forgår på eget ansvar. Hvis en hest pådrager sig en skade, kan SOLR ikke stå inde for dette.
12. 1. 2. og 3. pladsen i hver kategori får en præmie.
13. Skulle der forekomme nogle spørgsmål kan Mia kontaktes på xxxxxxxx mellem klokken 15:30 og klokken 20 hver dag.
FINALEREGLERNNE
Efter der er fundet de 3 hurtigste i hver kategori skal de mødes i en finale!
Banen vil være den samme som den første der skulle gennemføres. Den vil blive sat op og den i forhold til hesten/ponyens højde så det er fair!
Vinderen af Hestene og ponyerne vil modtage en præmie samt en rosette.
Vi forventer fairplay under hele stævnet!
Det er kun for sjov!
Alle kan være med!
Store som små !
Hvad enten du er Spring, dressur eller hyggerytter, så kom og vær med!
Vi håber på at se en masse smil, godt humør og glade heste!
aug 2008
Følger: 134 Følgere: 126 Heste: 6 Emner: 62 Svar: 285
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 452
Ellers faldt jeg ikke over noget forkert eller mærkeligt.
Måske der skal skrives hvilken type forhindringer der kan være, men det er jo interne, så det ved folk i klubben måske godt.
okt 2012
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 2.832
aug 2008
Følger: 134 Følgere: 126 Heste: 6 Emner: 62 Svar: 285
Ja, det kunne være jeg skulle tilføje, hvilken type forhindringer
Vi To den 2: Super
Propositioner. Ser det rigtigt ud?