{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.916 visninger | Oprettet:

Pensum i 7. klasse? {{forumTopicSubject}}

For det første ved jeg godt, at dette emne nok ligger rimelig langt fra den normale interessefærd herinde smiley

Men må nu alligevel spørge jer (for en gangs skyld primært til de yngre, eller folk der ellers måtte have styr på folkeskolens pensum); sagen er den, at jeg her forleden dag var ude og besøge en skole i forbindelse med et oplæg. Klassen er en 7. klasse og jeg overværer lige lidt af deres matematiktime, og må tilstå at jeg blev imponeret - klassen regnede med promille, 2.grads ligninger, osv.

Ville sådan set bare høre jer, der går i folkeskole (primært til 7. klasserne til denne sammenligning) hvilket niveau ligger I på matematisk rent pensummæssigt? Hvilke emner har I om, og har haft i år? Simpelthen fordi jeg lige blev hooked på at vide, om det virkelig er standard niveau jeg har observeret, eller blot en meget dygtig klasse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pensum i 7. klasse?
  • #2   5. maj 2013 Jeg går i 8. klasse og ved ikke hvad en 2. grads ligning er smiley
    Jeg syntes at det lyder som et højt niveau:)

Selvom at jeg ikke går i 7. klasse vil jeg da lige være venlig at skrive, hvad vi har om:) Lige nu arbejder vi med funktioner. Lineære funktioner, forskrifter, grafer, tabeller, ligninger osv. Egentligt meget sjovt og spændende, men samtidig svært:/

• #3   5. maj 2013 Øhm. Jeg har ikke arbejdet med 2. grads ligninger før. Promille har jeg heller ikke arbejdet med før, men det ser ikke svært ud, da jeg googlede det og kom ind på wikipedia, så ville sagtens kunne finde ud af det smiley
    Men nu synes jeg måske også vi er lidt bagud her i vores klasse (måske skole), så tror ikke jeg kan udtale mig om det bare var en dygtig klasse, du besøgte - men det tror jeg smiley

• #4   5. maj 2013 Dengang jeg gik i 7. lærte vi også om promille og 2. gradsligninger. Dog meget kort, men vi ku' det smiley

• #7   5. maj 2013 Nu skal jeg også lige huske, hvad det egentlig er vi arbejder med smiley
    Slår lige op i min formelsamling, der får jeg lige et større overblik :b
    Potenser og valuta er lige det seneste vi arbejder med. Så har vi arbejdet med fart, procent og mere jeg ikke lige kan huske smiley
    Lige nu her efter lockouten, arbejder vi med Areal og Omkreds af cirkler.

• #8   5. maj 2013 Jeg kan ikke huske noget som helst af det vi lavede i folkeskolen.
    Tror ikke jeg har lært meget mere end plus, minus, gange, dividere - og det har jeg sgu heller ikke lært særlig godt. smiley

Ej, det er nok bare mig der ikke har fulgt med. Men virkelig - alt det matematik jeg overhovedet kan finde ud af, har jeg lært på to år i gymnasiet. Virkelig skræmmende, og vildt irriterende smiley

Det virker dog umiddelbart som en meget god klasse. smiley
    Jeg tror ikke vi lærte om andengradsligninger før tidligst 9. klasse - men på det niveau, regner man så også med diskriminant osv. eller hvad laver man?

• #9   5. maj 2013
    Gjorde vi på ingen måde, fik først ligninger i 8-9 klasse.
    Er en torsk til matematik og alt med tal, derfor dumpede jeg også brilliant C niveau på gymnasiet fordi det blev for avanceret til mig. ( dvs. mere end minus, plus og gange, dividere kan jeg lidt ).

Det var minus, plus, gange, dividere, brøker, lidt ligninger, lidt pytagoras, noget med km, kubikmeter mm. altså simple ting for en der er god til matematik.

• #10   5. maj 2013 Min klasse er på højt niveau, jeg synes det er vildt let, og jeg hader faktisk matematik.
    Når først man har fundet ud af hvordan man gør, så går det jo som smurt smiley

Kommentér på:
Pensum i 7. klasse?

Annonce