{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.136 visninger | Oprettet:

Hvor kan man købe jod henne ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle dejlige hg mennsker

Er der nogle af jer der ved hvor man kan købe jod henne har en lille hingst som skal kastereres på onsdag og vil gerne have noget jod hjemme i tilfælde af han der skulle gå betændelse i men kan virkelig ikke finde nogle steder man kan købe det henne så håber der er nogle herinde der ved det

God aften / nat herfra smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor kan man købe jod henne ?
  • #2   18. maj 2013 Apoteket måske?'
    Ellers spøtg dyrlægrn om kan få/købe lidt ved ham

• #3   18. maj 2013 Jod er ikke rigtig en god løsning, der er en årsag til at man ikke bruger det på mennesker mere, det dræber godt nok bakterier, men det dræber også raskt væv smiley
    Hvad med chlorhexidin eller lignende i stedet?

• #4   18. maj 2013 Så køber jeg noget hippi skrub istedet men tak for svar smiley

• #5   18. maj 2013 Tinna: Undskyld hvad? Siden hvornår bruger man det ikke til mennesker mere??

• #7   18. maj 2013 Lad vær med at rør ved det, det heler som oftest af sig selv med hjælp fra det antibiotika dyrlægen giver dig. Jeg har været med til MANGE kastrationer og aldrig fået besked på at vaske det medmindre der synligt er betændelse. Dyrlægen har altid sagt ''det må hæve til håndboldstørrelse og dryppe en lille uges tid efter''. Jo mere man piller og rager jo mere chance for infektion er der.

• #8   18. maj 2013 Og helt enig med Astrid smiley

• #9   19. maj 2013 Siden man fandt ud af at det gør mere skade end gavn Jeanette smiley
    Ej ved faktisk ikke præcist hvornår, men tror ikke jeg har fået jod på sår siden dengang jeg var sådan ret bette..
    "Det er velkendt, at vi ikke skal rense sår med jod længere, da jod er meget vævsirriterende og ofte giver anledning til toksisk kontaktdermatitis" fra sygeplejeskernes råds hjemmeside, men kan ikke lige finde ud af hvornår det blev "velkendt"..

• #10   19. maj 2013 Da jeg fik min dreng kasteraret fik jeg en cyklus spry som er en sår spry med antibiotika i men blev så os vasket med jod (blandet med medicinsk sæbe) som jeg i sin tid havde købt af dyrlægen men var os fordi han var så hurtigt til at danne skorp før hævelsen var faldet så fik afvide fra dyrlægen at jeg skulle holde såret åbent ind til det ikke vær hævet og at det ikke kom pus fra det mere

Men ellers kan det os på apoteket

• #11   19. maj 2013 Men kan varmt anbefale dig en cyklus spry har nu brugt det i 4 år på alle slags sår os nogen der har været ret så grimme både på hest og hund det også ellers vaske med helt alm midicinsk sæbe når såret skal vaskes for snavs eller vis der har nået og komme lidt pus og har ikke haft betændelse i et sår jeg ikke selv har kunne fjerne med de 2 ting lige siden

• #13   19. maj 2013 Lad vær at pil ved det, det må hæve til en håndbold og ellers få antibiotika, du kan skylle det på afstand hvis den skulle lukke til den første uge og til nød pille skoperne af med fingerne, såret skal være "åbent" og dryppe i 1 uge ca. Men snak med din Dyrelæge når det skal gøres, eller har han/hun sikkert også lidt jod du kan få hvis de mener du skal bruge det. Fik min 2 års kastaret i februar smiley

• #14   19. maj 2013 Iobac købes hos dyrlægen, men bruges ik til kastration. Men bare rolig din dyrlæge skal nok vejlede dug i hvad du skal gøre og ikke gøre.

• #15   19. maj 2013 Jeg har selv været med til en del selv og den ene fik betændelse og såret lukkede og der ringede vi til dyrelægen og der fik vi afvide at vi skulle pille så det begyndte og dryppe igen og så duppe jod på og det er samme dyrelæge der skal gøre det på min smiley

Men må høre hende ad igen har det bare bedst med at på forkant med så mange ting jeg nu kan smiley

Kommentér på:
Hvor kan man købe jod henne ?

Annonce