{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

SU? skift fra gymnasiel til videregående {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Det står sådan til, at jeg bliver student om 2 uger! smiley WUHU!
Jeg har bestemt mig for IKKE at holde et sabbatår, men starte på videregående uddannelse til august/september.
Nu til mit spørgsmål:
Er der nogle der ved, om jeg så skal afmelde SU og melde mig til igen til august? eller hvordan det fungerer? synes ikke jeg kan finde svar på su.dk smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SU? skift fra gymnasiel til videregående
  • #2   10. jun 2013 Det virker bare dumt, da SU jo kører pr. kvartal eller hvad det hedder, så jeg jo sådan set først kan få SU fra oktober..... smiley

• #4   10. jun 2013 SU kører pr kvartal?

• #5   10. jun 2013 På videregåendeuddannelser kører SU ikke fra kvartal, du kan søge SU i august måned når du er optaget på din uddannelse. Du får så din første SU sidste hverdag i august smiley Din SU for gymnasiet stopper automatisk, du fik din sidste SU i slutningen af maj.

• #6   10. jun 2013 SKAL man afmelde SU ?? Mente bare at de har fået oplyst at jeg går i skole fra den dato/år - dato/år, og så få jeg ikke mere SU fra næste måned smiley

• #8   10. jun 2013 Ahh.
    Ret mig hvis jeg ikke har forstået det rigtigt:

Min SU for min gymnasielle uddannelse stopper automatisk - hvilket den jo så må ha gjort nu.
    Jeg skal når jeg ved om jeg er optaget på min videregående uddannelse søge om SU igen, og kan få det i september, hvis jeg søger på det rette tidspunkt?

• #9   10. jun 2013 Når man søger om SU, så skriver man f.eks at uddannelsen strækker sig fra Marts 2013 til December 2013. Når du så får din udbetaling for december, stopper din SU automatisk. Når du skal starte et nyt uddannelsesforløb, går du ind og søger ganske almindelig SU, som du gjorde første gang. Du kan bare først søge SU en måned før uddannelsesstart. Så skal du starte i skole i august (før den 20.) kan du søge 1. juli. Starter din uddannelse f.eks. 23. august, vil du først kunne få SU fra 1. september smiley

Håber det var svar nok smiley

• #10   10. jun 2013 Tak The berry!

Kommentér på:
SU? skift fra gymnasiel til videregående

Annonce