{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Burde jeg betale så meget? {{forumTopicSubject}}

Hej har lige et spørgsmål som har naget mig i lang tid! Burde jeg betale så meget i stald leje?
Der hvor mine heste står, kan der kun være 4 heste i alt, for 2 af dem er mine og den 3 deler jeg med min mor. Den 4 hest ejes af bondemanden som har hestene opstaldet. Jeg betaler 1650 for begge mine heste og til den pris er der:
Boksen

Halm
Det skal så lige siges at der ikke er ridebane, kun folde man kan ride på. Jeg skal muge ALLE 4 bokse hver dag! Og selv betale mit foder til hestene. Jeg har hele ansvaret i stalden men syntes selv jeg betaler rimelig meget i forhold til min pligt i stalden. Hvad syntes i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Burde jeg betale så meget?
  • #1   30. jun 2013 I sådan tilfælde synes jeg det er for meget smiley


  • #3   30. jun 2013 Ja, det er faktisk ret dyrt..

  • #4   30. jun 2013 Betaler du samlet 1650 eller 1650 for hver? Undskyld hvis jeg bare er dårlig til at læse det smiley

  • #5   30. jun 2013 vil også mene det er alt for meget.. det er hvad jeg næsten skal give på en rideskole med to haller og baner .

  • #6   30. jun 2013 Det er samlet. Ja ikke? Syntes os det er enormt meget og han ved jeg er på su og bor ude. Bliver helt irreteret! Nu går de på sommergræs der betaler jeg 1200 for begge og jeg skal sørge for vand, for de har ikke sådan en de kan drikke af. De har et badekar jeg skal give vand!

  • #8   30. jun 2013 Vores opstaldere herhjemme på gården betaler 800-1000 kr i måneden. Vi muger hinandens bokse efter behov og aftale, fri benyttelse af vores 20*60 bane og man sørger selv for foder.

  • #9   30. jun 2013 Jeg vil også mene at det er rimligt ! du for jo ikke megen hø + halm for de penge men stop med at muge hos hans hest det må være rimligt smiley

  • #10   30. jun 2013 Sådan har reglerne altid været, at man muger ud ved alle hestene når man har staldvagt, men nu har jeg overtaget alle vagterne for at få det billigere. Men syntes bare ikke han tænker på at jeg går på skole, jeg bor ude og jeg har lektier for. Min den ene er et føl så det er begrænset hvor meget hø osv den skal have i forhold til min store hest og han brokker sig over jeg giver for meget hø. Jeg giver dem kun det de behøver..

  • #11   30. jun 2013 Jeg synes også 1650 er okay for to heste. Hvor tæt på de store byer bor du? Det betyder ofte også noget - du kan give 5000 for noget i storkøbenhavn som koster 1000 i udkantsdanmark smiley

  • #12   30. jun 2013 når hvis det er for dem samlet, er det billigt nok, når det både er med halm og hø.

  • #13   30. jun 2013 Syntes at det er en fair pris, du skal huske på at de ting som Malene Hansen nævner også alt sammen koster.
    Hvorfor skal staldudlejer tænke på at du er på SU og bor ude? Det er dig der har valgt at have hest, det skal han da ikke betale for.


  • #14   30. jun 2013 Jeg synes ikke, at det er dyrt. Du får trods alt hø med, så det kan næsten ikke gøres billigere.
    At du er på su kan jo ikke være bondens problem, så må du skaffe dig af med den ene af hestene. Sorry to say.
    Jeg var selv nødt til at flytte min hest, fordi jeg skal på su, så jeg kender godt til det, men det kan ikke være op til ham at skulle tage hensyn.


  • #15   30. jun 2013 Jeg giver 850 for boks og halm, har en hård ridebane.

    Synes den pris er rimelig


  • #16   30. jun 2013 Din pris er absolut rimelig og du har jo selv valgt at overtage alle vagterne for at få prisen ned.

  • #17   30. jun 2013 Lyder da meget rimlig?

    Jeg giver i alt ca. 1500 (småt regnet op) på thorsø rideskole, jeg har selv eget foder med og egne spåner. Ellers er der hø, halm og foder i prisen. Der er sommergræs om sommeren ellers jordfolde, og der er alle faciliteter dvs. hal, 2 udendørsbaner, springbane med få military muligheder. Det ligger tæt på bus muligheder osv.

    Og får ikke afslag på det jeg selv tager med, får gratis hø da jeg køber alt foder selv. Og det er kun pris for pony smiley


  • #18   30. jun 2013 det får du skam ikke billigere andre steder smiley


  • #19   30. jun 2013 synes derimod det lyder billigt!

  • #20   30. jun 2013 Vil sige det helt and på hvor de står om det tæt på større by/er ?

  • #23   30. jun 2013 Vis det nær by område syns jeg det en fair nok pris men vis det meget langt ud på landet så syns jeg det er meget

    Da mine stod opstaldet på privat heste klub gav Jeg for 2 heste 1100 kr for 1 lille boks og 1 stor boks med halm og ridebane kort til ridehus og ude bane også var der ellers stald vagter som lød på fodring morgen eller aften, ind eller udlukning og wrap/halm af ca 20 heste også skulle man selv stå for udmugning og foder og wrap skulle man betale ved siden af også var det helt ude på landet og wrap kostet mig ca 300 kr til 2 heste


  • #24   30. jun 2013 Klara Sofie, det er altså ikke mere end 825 pr. hest? Det fås næsten ikke billigere smiley .

    Jeg giver 1750 for opstaldning. Jeg får boks, halm, hø, foder, fold/ind+udluking, ridebane og 16x32 ridehus - og det er alligevel et godt stykke fra byen smiley


  • #26   30. jun 2013 Der er ingenting. Der er ikke engang strigle plads. Man skal være to om at sadle op fordi stald gangen er så smal og boksene er faktisk for små. Min den store (1.61) kan kun lige være der. Jeg skal selv fodre, lukke ud og ind. Jeg skal det hele. Syntes selv jeg bliver tager røven på. Det ligger for enden af byen i et kvarter hvor der er tæt bebygget veje og ingen ride muligheder..

  • #27   30. jun 2013 Så er det muligvis derfor at prisen er "høj" - det er ofte besværligt at finde opstaldning i nærheden af byerne, så de opstaldnings muligheder der er, kan de godt være dyre smiley .

    Synes dog stadig ikke 825 pr. hest er dyrt smiley .


  • #28   30. jun 2013 Det kan ikke gøres ret meget billigere i strøelse og Wrap vand strøm osv vil man ha det nemt må man betale det mere det koster hver hest i den str spiser jo nemt 12-15 kg Wrap om dagen prøv selv at tjekke priser på Wrap halm osv og regn ud hvad det egentlig koster mht til at du er på su er på ingen måde hans problem/ansvar men kedeligt at blive voksen og opdage hvad ting koster

  • #31   30. jun 2013 Ja, for mig lyder det også til, at du er en anelse utilfreds. Så må du jo flytte smiley

  • #32   30. jun 2013 Kommet jo an på hvor i landet det præsis er.. hvad by det ligger tæt på og sådan.. Sys endelig ikke det er galt.. medmindre du også skal fodre og lukke hans heste ind og ud.. altså så du faktisk fuldpasser den så sys jeg det er.. for det jo ikke fair..

    Jeg betaler der hvor jeg er 800 for en boks og der er kun 5 kilo wrap med i prisen men der bliver så lukket ind og fodret.. også betaler jeg vist 700 for min 1 pony i løsdrift og 500 per stk for de små der også med 4 kilo wrap hver til dem.

    Vi har hellere ingen fasiliteter der kommer dog snart en bane. men mener også prisen stiger lidt for andre nå der er den er færdig(nye som evt kommer ind)

    Og mit er ude på lars tyndskids mark. og tja sys endelig ikke dit virker så dyrt endda men sys så heller ikke der fair hvis du passer hans hest på fudpas


  • #33   30. jun 2013 Men jah er du utilfreds er det jo bare og kigge om efter noget andet

  • #34   30. jun 2013 Jeg synes det er billigt.. det er kun 1 ekstra boks du skal muge - de andre 3 er jo dine egne så.. smiley og i og med at der også er hø med i prisen gør det billigt smiley

  • #35   1. jul 2013 Den eneste grund til at jeg ikke flytter dem, er pga hestene selv. De nyder at være dernede og det vil jeg ikke ødelægge for den ene, hun har været kaste bold indtil jeg købte hende. Det ligger i en naboby til Aalborg. Jeg skal os lukke hans ud og fodre hans. Og den eneste grund til at jeg er utilfreds er faktisk at inden jeg fik de to andre skulle jeg betale 500 om måneden for en hest og der havde jeg færre staldvagter, jeg skulle hverken lukke ud eller fodre. Nu har jeg hoved ansvaret for stalden og er steget i pris..

  • #36   1. jul 2013 Det kommer jo HELT an på hvor i landet de står smiley

  • #37   1. jul 2013 Jeg synes prisen er fair nok. Du får ikke meget vand, halm og wrap/hø for 825 kr. At det ville være dyrere hvis du ikke selv lagde så meget arbejde derude svarer jo bare til at du gør tingene fremfor at betale bonden for at gøre det. Det er naturligvis ærgeligt at facaliteterne ikke er bedre, men jeg tvivler på at du finder noget der er billigere.

Kommentér på:
Burde jeg betale så meget?

Annonce