Hjælp til farvning af hår, kan jeg det? {{forumTopicSubject}}
Sagen er den, at jeg naturligt er brunette, men de seneste år har haft mit hår farvet i alle mulige afskygninger. Min mor har selv farvet det på mig herhjemme, og det er gået rigtig godt.
Her i vinters tog jeg så den irriterende beslutning, at jeg skulle være lyshåret... Jeg har så det sidste halve år fået lagt rigtig mange lyse striber i mit hår, så det er sådan mørk blondt nu.
Nu er jeg så smart, at have fortrudt det xD For mange penge og for meget tid, der går til...
Mit spørgsmål er så, kan jeg give mig selv brun helfarve nu? Jeg ved godt at nogle af striberne vil skinne igennem, det er helt fint.
Vil så gerne have mit naturlige tilbage..
Kom gerne med forslag, til hvordan jeg nemmest gør det!
dec 2008
Følger: 38 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 235
maj 2006
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 1.669
Jeg er selv gået fra blond til mørk ved hjemmefarvning - og det blev pænt, men hvis du ikke vil have det alt for mørkt så køb noget alla Loreáls ''Dark Amber Blonde'', den er super flot - jeg har den i nu, og den er rødbrun :-).
men, ellers gå til frisøren, så er du lidt mere sikret - men du kan sagtens gøre det selv.
dec 2008
Følger: 38 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 235
apr 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 294
Helene har ret.
Du skal bruge en farve med en kommafarve. helst 3,4, eller 6.
Aldrig 1 eller 2. da det så vil blive blåligt eller grønligt i skæret og virke koldt i farven.
Hjemmefarver er bygget således op.
Det første tal er grundfarven/ tonehøjden.
Det går fra 1-10.
1= sort 10= meget lyst.
Det er også den man måler den naturlige hårfarve udfra. Altså den du har når det ikke er farvet.
Men når det er farvet skal du gå udfra den farve du har farvet det i nu.
Du kan dog risikere én farve i bunden og en anden i resten af håret da det ene er naturhår og det andet er behandlet hår( hår der har været farvet.)
Det andet tal efter kommer, er refleksfarven.
Det går fra 1-6, og nogle gange 7.
1= ask/ blå
2= violet/ lilla
3= gylden/gul
4= kobber/ orange
5= maghoni/ tager farve efter grundfarven og øvrige reflekser, så er ikke altid til at regne med.
6= Rød
(7)= violet/maghoni-agtig.
Hvis dit hår er mørkeblond nu, ville jeg sige en farve der hedder 4- 5 i tonehøjden, og 3, 4, eller 6 i refleksfarven. 5 kan også bruges hvis det andet tal er en varm farve som 3, 4, eller 6.
Der er tit 2 tal i refleksfarven( efter komma) det første er primærrafleksfarve som ses mest, og det andet er sekundærrefleksfarve som ikke vil være selv så tydelig.
EKSEMPEL: 5, 34= Brun, gylden,kobber.
Altså en varm brun farve.
Eller...4, 53= mørkbrun, maghoni, gylden.
Dette syntes jeg er en flot farve.
Magnonirefleksfarven lægger sig op af den gyldne og bliver derfor varm i farven....
Hvis du ikke vælger en farve med et kommatal/ refleksfarve, vil farven ikke holde eller hurtigt skifte refleksfarve.
Tallet 0 kan også tit ses. Det betyder at der enten er meget eller lidt af den refleksfarve der er nævnt. Eksempel.
5, 03= brun, lidt gylden
5, 30= brun med meget gylden.
Man kan huske det ved at 0 ligesom "skubber " refleksfarven enten ind eller ud fra det andet tal.
5, 0...3...( 0 "skubber" 3 tallet væk far sig.)
5, 30 ( 0 skubber 3 tallet tættere på)
( Skyldes at den nye farve ikke har noget grundlag at binde på)
Du kan også smide en hurtig skyllefarve i dit hår som indenholder komma tallet 6. og så farve den farve du vil have bagefter.
Så sikre du at dit hår har et grundlag til at den nye farve kan binde på. Det er det sikreste, men nogle gange kan den røde refleksfarve godt skinne lidt igennem.
Det gør bare farven Brun med et varmt skær. men aldrig grønt.
Lige en farvelektion fra frisørskolen;)
Det er lidt indviklet, men håber du forstår. ellers spørg;)
Hjælp til farvning af hår, kan jeg det?