{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.734 visninger | Oprettet:

Min dårlige oplevelse på kostskolen {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er

Jeg vil bare dele min historie om min tid på kostskole. Her kommer så min korte version af de sidste 3-4 år af mit liv da jeg har brug for at dele det og jeg har brug for at lette mit hjerte inden jeg starter på ny skole med ny bolig mm.



I starten af år 2010 skete der en stor forandring i mit liv. Det er sådan er jeg til at starte med ikke var et ønskebarn, men min mor elsker mig ubeskrivelig og er så glad for hun fik mig. Hun opdagede hun var gravid 4 måneder henne og det var for sent. Hun var 16 år da hun fik mig, og i gang med 9. klasse.

Det gik fint, når hun var til timer blev jeg passet og når hun lavede lektier sad jeg ved siden af hende i min barnestol og tegnede.

Da jeg nåede til mine teenager år blev jeg den typiske stædige homprægede teenager man kunne forestille sig. Så en dag blev det for mig og min mr fandt ud af det var nemmere at komme af med sine frustrationer ved at slå mig. Dette skete flere gange min biologiske far er ukendt men der er en jeg betragter som min far de har været sammen i 14 år af mit liv og er stadig sammen den dag i dag. Men han benægtede mig mad når jeg var hjemme og fandt ud af at han kunne jo egentlig også slå mig for at komme af med det negative.

Det endte med der ikke skulle noget som helst til bare det at komme 30 min for sent hjem var nok. så det endte med at når jeg havde glemt klokken og kiggede på tiden en dag ville jeg ikke hjem af frygten for at blive slået så jeg stak af.

mine venner beskyttede mig for mine forældre imens jeg gemte mig hvor de ikke kunne finde mig. Det svære gemte jeg mig i min gamle klub og en af medarbejderne fandt mig.

Jeg fortalte at jeg ikke ville hjem for de ville bare slå mig. Jeg aftalte med dem at jeg skulle tage hjem og så komme igen dagen efter og snakke med dem så vi kunne finde en løsning.

Dette skette og en uge efter startede jeg på Bogø kostskole fordi at det blev bedømt at min mor og jeg ikke kunne enes.

Det skal sige min mor arbejdede meget og havde hest så hun havde ikke rigtig tid til mig. Så jeg passede mig selv og havde mine egne regler.

Da jeg så startede på kostskolen var disse regler dem jeg havde sværest ved at følge:

Ingen mobiler udover tidsrum: 15:30-21:30 alle andre tidspunkter blev de taget

gøre rent ryde om vaske gulv og støvsuge hver morgen inden kl 06:30 og dette skulle godkendes

vaske op 3 gange om dagen for 25 mennesker i en uge og så skifter man til en anden tjans.

Skole fra 08:00-17:30

havde kun 2½ time fri hver dag.

det var det sværeste. Der var 2 afdelingsledere som skulle passe på os der boede på afdelingen men de blev fyred for at spare på pengene. Så nu er det lærene der arbejder der og 1 voksen der er der fast. Når jeg var til fritidsaktivitet(stalden) imens der var spisning blev jeg benægtet mad når jeg kom hjem. jeg ringede og græd og græd til min mor fordi jeg var så sulten.

Og dette blev ved til hun truede dem med at melde det til medierne. Der var så mange ting at et svært at få skrevet ned.
Men det er ærligt talt den værste skole jeg har gået på.

Jeg har da fået en vis pli og opdragelse men det var fordi jo pænere du opførte dig jo mere lod de dig være i fred.

Det eneste gode jeg har at sige er at undervisningen i skolen er vidunderlig altså det er så højt niveau og alle selv på dårligt niveau lære det.

men når du bliver intruduceret for skolen er det meste af det løgn det er bare deres facade.

Og for det ikke skal være løgn er maden så dårlig så ofte er der mange der slet ikke spiser maden. og prisen for at går der pr. måned er 32.000 kr. pr. måned.

heldigvis er det slut for mig nu

Havde bare brug for at komme ud med det og hvis i vil vide andet om det så spørg gerne for som sagt er det svært at få det hele med

tak for jeres tålmodighed.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min dårlige oplevelse på kostskolen
  • #1   28. jul 2013 Hold da op? smiley
    ved slet ik hvad jeg skal sige :s


  • #3   28. jul 2013 Det har virkelig sat sine dårlige minder og syntes slet ikke det var det værd smiley

    og hvis man skal regne ud hvad det har kostet i alt:

    12 (alle måneder på 1 år) gange med 4 = 48

    48 gange med 32.000 (prisen pr. måned) = 1.536.000 kr.

    slet ikke det værd. smiley


  • #4   28. jul 2013 Totten og regnbuen: Tak det har været hårdt hvis der ikke havde været heste på stedet havde jeg ikke klaret det.

    ridelæren tildelte mig en hest som jeg kunne have som min egen da han virkede glad for mig og vi passede godt sammen. fik lov at købe ham men han blev det svære aflivet pga konstant uafbrudt halvthed i næsten et år.

    det var hårdt smiley


  • #5   28. jul 2013 lyder ikke rart smiley

  • #6   28. jul 2013 Jeg tror hvert et ord du skriver. Jeg var som 12 årig på ridelejr på bogø kostskole. Det var frivilligt jeg tog derned og glædede mig meget. Skuffelsen var stor, det var et hæsligt sted. Jeg affandt mig med det og havde det ikke svært da jeg altid har haft nemt ved at tilpasse mig, men de børn der kom fra mere belastede hjem havde deres hyr og der var ikke meget forståelse for deres problematikker. Det er tyve år siden og det lyder desværre ikke til at det er blevet bedre.
    Jeg er fuld af beundring over at du har kunnet holde hovedet oven vande


  • #7   28. jul 2013 Tusind tak alle sammen. smiley

    Syntes virkelig ikke det var så godt !

    Jeg mistede dog min chance for at ændre det. Da det er en selvkørende institution kommer kommunen 1 gang om året og spørger eleverne hvordan det er men jeg var i stalden så var ikke med til mødet.

    Jeg vil dog sige stalden er bedre nu, bedre heste bedre stald område bedre undervisning men ridelejren er stadig skod. smiley


    profilbillede
  • #9   28. jul 2013 Ja okay smiley
    Denne skole er for såkaldte "problembørn" der af den ene eller den anden grund ikke kan bo hos sin familie. smiley


  • #10   28. jul 2013 Ej min far har også slået mig, og jeg ville ønske jeg har kunne løbe hjemmefra, jeg har bare aldrig turde smiley

    Føler med dig, på hjemmefronten, men det med kostskole har jeg ikke selv prøvet, men det lyder da bestemt heller ikke rart...


  • #11   28. jul 2013 Dette vil jeg ikke anbefale dig men jeg var ret smart dengang.

    Jeg sagde til de voksne jeg blev slået og så sagde de det skulle meldes til politiet men jeg sagde at hvis det blev meldt til politiet ville jeg benægte alt.

    for trods alt elsker jeg dem


  • #12   28. jul 2013 Ja, men den gang hvor problemerne stod til, kunne jeg have brug for at stikke af smiley

    Men ja, nu slår han mig ikke mere, men vi skændes altid.
    Det er så efter jeg er flyttet hjem til min mor smiley og jeg havde det ligesom dig, levede efter egne regler, men det blev lavet om hurtigt smiley
    Så ja kan sagtens sætte mig ind i din situation smiley


  • #13   28. jul 2013 hehe smiley

  • #15   29. jul 2013 Gik du på ringe ?
    Alle sagde ellers det var meget bedre hos jer smiley


Kommentér på:
Min dårlige oplevelse på kostskolen

Annonce