Altid en årsag.... {{forumTopicSubject}}
Jeg er så småt begyndt at skridte ture på min hest som har stået stille i lang tid p.g.a seneskade.
I går ville jeg skridte tur som sædvanligt. Jeg satte mig op og skridtede frem. Allerede fra starten syntes hesten, det hele var lidt farligt, og da vi når 100 m frem, og skal ride forbi min fars grønsagshave, vil hun ikke gå frem. Jeg presser på og hesten rejser sig, først bare lidt, men højere og højere jo flere gange jeg forsøger at presse hende frem. Til sidst står hun og stejler og lår med forbenene selvom hun har rumpen til "det farlige"
Jeg vælger at have mit liv kært og hopper af og trækker hende forbi.
Jeg rider ca 50 m længere frem hvor der er ne god markvej, som jeg tænker jeg kan skridte frem og tilbage på.
1. tur foregår KUN i skridt og hesten veksler mellem at gå trægt frem og gå hurtigt frem. Næste tur traver jeg bitte små intervaller den ene vej og ren skridt hjem, hesten forsøger hele tiden at sætte farten op.
3. tur vil jeg lige springe an i galop og SÅ tager fanden ved dyret og hun bukker, som hun aldrig har bukket før. Jeg ryger af og hesten løber tilbage til folden.
Jeg går tilbage selvom jeg har slået mig en del og især hovedet ( gudskelov jeg havde ridehjelm på) sætter mig op og sætter i galop, med tanke på at det møgdyr fa*me ikke skal have sidste ord i den sag. Derefter sætter jeg hesten på fold og kører hjem.
Jeg har grublet og grublet over, hvad pokker der tog ved dyret og har ikke kunnet komme frem til en forklaring før i dag, da jeg stod og striglede hende og fandt et sår på str med en 2 krone lige i gjordlejet.
Hvordan det er sket, ved jeg ikke, men der må have været noget, der har siddet forkert og skavet eller nevet hende. Så tror da pokker dyret reagerer, som hun gør.
Jeg var faktisk lidt lettet da jeg opdagede såret, for det betyder da, at hun ikke bare var blevet underlig, eller at der var noget grueligt galt et andet sted i kroppen på hende
Jeg lærte lektien, at min hest siger pænt fra, når det gør nas, så hvis hun en anden gang opfører sig underligt, når jeg starter på rideturen, så ved jeg at jeg skal stoppe FØR det går galt, for noget er galt
sep 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 94 Svar: 1.319
Men godt du opdagede hvad der var med din hest.:)
Kender alt for godt det der med, når hesten pludselig opføre sig mærkeligt og laver ting som den ikke plejer..
dec 2008
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 9 Emner: 24 Svar: 243
dec 2012
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 98 Svar: 566
dec 2008
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 9 Emner: 24 Svar: 243
Jeg er faktisk af den overbevisning at heste IKKE gør noget uden en årsag, men det glemte jeg lige lidt da jeg sad på røven med ondt i hovedet og en flækket læbe.
Pointen med indlægget er jo også netop, at det var min egen skyld det skete fordi jeg ikke var hurtig nok til at opfange at noget var helt galt, og GUD hvor var jeg blind
Altid en årsag....