de kære kollegaer... {{forumTopicSubject}}
jeg arbejder på et plejehjem, et arbejde jeg er RIGTIG glad for, jeg elsker at være sammen med de ældre og være klar til at hjælpe dem. Jeg er dog lidt 'ked af' en af mine kollegaer. Hun er rigtig træls, jeg er jo sjovt nok ikke uddannet da jeg går i gymnasiet, men derfor er jeg jo ikke snotdum, hvilket hun ganske ofte tror jeg er. i starten fik jeg slet ikke lov at lave noget når hun var der for jeg var jo bare en tøs på 18 som ikke havde forstand på en rygende fis. den tid er så SLUT! nu skal jeg fandme lave det hele syntes jeg!
vi er i weekenderne 4 mennesker til 16 beboere, altså har vi hver 4 beboere som vi skal hjælpe til at få op, vask, morgenmad, piller ovs.
nu kalder vi min kære kollega Signe, Signes ene beboer er syg (lungebetændelse) og skal derfor bare have lov at ligge i sengen, altså tømmer hun kun skraldespand og giver piller der. jeg har så nået 3 af 'mine' beboere, da Signe kommer og fortæller mig hvor MEGA travlt hun har, hvor hun spørger om ikke jeg kan tage en af hendes beboere også, jeg siger dertil at jeg stadig mangler x selv, hun svare dertil at jeg skal tage hendes beboer først og så hjælpes vi ad om min bagefter. jeg er jo bare uuddannet afløser, så jeg gør som der bliver sagt. jeg skal lige hurtigt ned på toiletter, da jeg kommer tilbage sidder Signe udenfor og ryger, hvor jeg undre mig over hvordan man kan have tid til at ryge, hvis man ikke har tid til sine beboere. jeg går ind til hendes beboer da jeg kommer ud 25 min. efter sidder hun igen og ryger og snakker nu også i telefon! Da jeg kommer ud siger hun 'nå skal vi gå til pause?' hvor jeg svare 'jeg mangler stadig x' jeg spørger hende om hun vil hjælpe mig med x's liftning da vi skal være 2 til dette, hun siger ja kommer lige om lidt, skal lige ryge færdig. hun hjælper mig med at lifte og går derefter igen. kommer igen 10 min. senere og hjælper med det ALLER sidste.