{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

de kære kollegaer... {{forumTopicSubject}}

jeg arbejder på et plejehjem, et arbejde jeg er RIGTIG glad for, jeg elsker at være sammen med de ældre og være klar til at hjælpe dem. Jeg er dog lidt 'ked af' en af mine kollegaer. Hun er rigtig træls, jeg er jo sjovt nok ikke uddannet da jeg går i gymnasiet, men derfor er jeg jo ikke snotdum, hvilket hun ganske ofte tror jeg er. i starten fik jeg slet ikke lov at lave noget når hun var der for jeg var jo bare en tøs på 18 som ikke havde forstand på en rygende fis. den tid er så SLUT! nu skal jeg fandme lave det hele syntes jeg!
vi er i weekenderne 4 mennesker til 16 beboere, altså har vi hver 4 beboere som vi skal hjælpe til at få op, vask, morgenmad, piller ovs.
nu kalder vi min kære kollega Signe, Signes ene beboer er syg (lungebetændelse) og skal derfor bare have lov at ligge i sengen, altså tømmer hun kun skraldespand og giver piller der. jeg har så nået 3 af 'mine' beboere, da Signe kommer og fortæller mig hvor MEGA travlt hun har, hvor hun spørger om ikke jeg kan tage en af hendes beboere også, jeg siger dertil at jeg stadig mangler x selv, hun svare dertil at jeg skal tage hendes beboer først og så hjælpes vi ad om min bagefter. jeg er jo bare uuddannet afløser, så jeg gør som der bliver sagt. jeg skal lige hurtigt ned på toiletter, da jeg kommer tilbage sidder Signe udenfor og ryger, hvor jeg undre mig over hvordan man kan have tid til at ryge, hvis man ikke har tid til sine beboere. jeg går ind til hendes beboer da jeg kommer ud 25 min. efter sidder hun igen og ryger og snakker nu også i telefon! Da jeg kommer ud siger hun 'nå skal vi gå til pause?' hvor jeg svare 'jeg mangler stadig x' jeg spørger hende om hun vil hjælpe mig med x's liftning da vi skal være 2 til dette, hun siger ja kommer lige om lidt, skal lige ryge færdig. hun hjælper mig med at lifte og går derefter igen. kommer igen 10 min. senere og hjælper med det ALLER sidste.
altså tog jeg i dag 5 borger og hun tog 3, men hun havde SÅ travlt HELE tiden.

jeg skulle være der til kl. 3 og Signe heldigvis kun til kl. 1. hende jeg skal være der sammen med til kl. 3 siger 'hvor er jeg glad for at det er dig der skal være her til 3, er simpelthen så træt af de andre.' altså vil hun hellere have mig gående som ikke må give deres eftermiddagspilelr, så hun selv skal låse alle ud, end at have en som må det hele.

Sådan er det ofter specielt Signe er den VÆRSTE og så hende den 3 person som var der i dag. de siger så ofte at folk lige må vente 5 min fordi de lige skal ryge eller have kaffe, og den med at smørre en borger af på mig i dag syntes jeg godt nok var groft!

hvad gør man? jeg vil ærlig talt helst ikke gå til ledelsen da jeg vil blive umådelig upopulær hos 'Signe' og ud over det tvivler jeg på at de tager en ufaglært afløser seriøst. Kan jeg som 18 årig ufaglært tillade mig at stille mig op til en dame på 47 som har haft det hersens job i 30 år og sige 'hør her makker sådan og sådan.' eller skal jeg bare affinde mig med det og holde min kæft? jeg syntes jo bare ikke på nogen måde at det er fair overfor beboerne!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  de kære kollegaer...
  • #1   4. aug 2013 Sig til dem at du ikke finder dig i den behandling de giver dig. Det har du i din fulde ret til at gøre, uanset om du kun 18år og uuddannet indenfor dette område skal du i hvert fald ikke finde dig det du beskriver. Det er da fuldstændig uacceptabelt.
    Om du så bliver upopulær os dem kan du virkelig ikke tage da af. No offense! Men havde det været mig der stod i den situation som du står i havde de fået besked lige på stedet. Det er ikke noget jeg ville finde mig i.
    Og hvis det ender med at du må gå til ledelsen så gør det. Det er da beboerne i sidste ende det går ud over synes jeg.

• #2   4. aug 2013 nu ved jeg ikke om Signe eller nogen af de andre her er tillidsmand, men snak med tillidsmanden, eller lederen, for det er ikke okay smiley

er selv elev på et plejehjem og jeg har heldigvis de sødeste kollegaer! der er ikke den ting der mangler. håber ihvertfald du får det løst, for din egen og beboernes skyld.

• #3   4. aug 2013 det er jo også det, jeg nænner ikke at det skal gå ud over beboerne fordi at hun skal side og ryge smøger, en ting er at jeg skal rende hurtigere, men at de skal vente 10 med at komme på toilettet fordi hun ikke lige har 'tid' syntes jeg er respektløst faktisk!

men hvad pokker, skal jeg så bare stille mig op og 'svare igen' en anden gang? det ved jeg ikke om jeg syntes jeg kan tillade mig næsten.

natascha, den havde jeg faktisk ikke tænkt over, at vi havde sådan en (hende er det i hvert fald ikke, da hun kun har været der i 2 måneder) men selvfølgelig har vi det, det må jeg nok hellere lige finde ud af smiley

• #4   4. aug 2013 hehe, jeg fik af vide allerede første dag hvem der var tillidsmanden her, hvis der skulle blive noget smiley

snak med hende/ham inden du gør noget overfor de andre kollegaer smiley det havde jeg ihvertfald gjort

• #5   4. aug 2013 det lyder nok som en noget bedre mulighed end dem jeg havde set jeg kunne blive nød til.
    her er der ikke styr på en skid smiley har aldrig set en kontrakt, aldrig hørt noget om tavshedspligt, fået én trøje, wuhu! vi har en fest smiley

• #6   4. aug 2013 Du kunne måske begynde at indlede en samtale med hende om, at du ikke synes at det er fair den måde hun behandler dig på. Du skal ikke råbe hende ind i ansigtet, men snak til hende i et normalt toneleje. Også gør det i en pause.
    Du skal starte et eller andet sted. Det kunne f.eks. være noget ala "Jeg synes ikke at det er i orden at...."

• #7   4. aug 2013 hvis du nu alligevel ender med at konfronterer hende så brug jeg sprog :b altså at du siger: "jeg har brug for, jeg føler, jeg bliver" istedet for du sprog. det er noget med nedladenhed som man gerne skulle undgår. og husk at være professionel hvis hun nu bliver meget verbal nedladende i sproget. så du har dit på det rene smiley

• #8   4. aug 2013 mht. kontrakt osv. ville jeg nok overveje om det er det værd, for i princippet er du jo slet ikke ansat når du ikke har en kontrakt smiley og kan så vidt jeg ved komme i klemme ved skat en dag hvis det går galt smiley

derudover overveje om dine arbejdsforhold er i orden. har du fuld uniform eller hvordan? og hvor mange timer om ugen har du? smiley (hvis jeg må spørge) smiley

• #9   4. aug 2013 selvfølgelig har jeg ikke tænkt mig at råbe af hende, sådan noget kunne jeg virkelig aldrig finde på smiley

natascha, hvordan kan jeg komme i klemme ved skat?
    ,mine arbejdsforhold er i orden udover det med tøjet. jeg har kun fået en trøje, hvilket altså ikke er nok her i ferierne! vi har lige fået ny leder og vil gå til hende og spørge om noget mere tøj og bukser! jeg har været der i 10 måneder blev lovet tøj, men har aldrig fået det, så forhåbentlig vil den nye leder gøre noget ved det smiley
    i ferierne har jeg sltid meget arbejde men ellers har jeg normalt ca. 4 vagter på en måned, da jeg kun kan i weekenderne da jeg går i gymnasiet smiley

• #10   4. aug 2013 Bare du for det sagt meget snart smiley

• #11   4. aug 2013 det tror jeg vist at jeg bliver nød til, ellers er det jo ikke til at være der smiley

• #12   4. aug 2013 som jeg har forstået det er det "sort arbejde" når begge parter ikke har en kontrakt. ergo er det jo en del sort arbejde. havde en veninde der kom i klemme med det fordi hun ikke havde en kontrakt, og det kostede hende så dyrt i bøde elelr hva det nu var hun fik smiley

og hvis du kun har en træje dur det godt nok ikke. her tænker jeg især hygiejnisk (som du selvfølgelig ikke kan gøre det store ved, når du ikke har andet). utroligt de kan slippe af sted med de standarter smiley håber du får noget ud af det ved den nye leder så :b

• #13   4. aug 2013 det håber jeg godt nok også! nej hygiejnisk er det jo OVERHOVEDET ikke nok! ud over det syntes jeg faktisk heller ikke det er særlig fedt at jeg eks. skal bruge mine egne bukser, så skal de jo vaskes hver gang jeg kommer hjem, nej det er faktisk ikke i orden smiley

men jeg forstår ikke at det er sort, bare fordi jeg ikke har en kontrakt? jeg har arbejdet i en bager, rema1000 og nu plejeren og kun i rema havde jeg kontrakt. jeg betaler jo fuld skat så kan ikke lige forstå den? smiley

• #14   4. aug 2013 Du kan ikke komme i klemme rent skattemæssig, men kommer du til skade uden du har en ansættelseskontrakt, er der intet der dækker.

Udover det, så ville jeg gå til ledelsen, det er dumt at begynde og tage disse problemer op selv med en fastansat.
    Det kunne jo være at du kunne få startet en rygepolitik, der måske hedder sig 5 minutter rygning en gang i timen eller noget.
    Jeg synes IKKE det er ok at du som afløser, skal gå ind at tage ekstra beboer pga en tydeligvis doven medarbejder.

• #15   4. aug 2013 min mor ville flippe fuldstændig flejner hvis, hun opdagede det på hendes job og hun er sosu ass. Så gå til ledelsen med det, med det samme !

• #16   4. aug 2013 Nanna, fra 1 oktober må vi ikke ryge på arbejspladsen mere, men så skal der nok bare drikkes kaffe istedet.
    jeg er bare bange for at de kommer til at gå tydeligt imod mig hvis jeg går til ledelsen, men okay det lyder som at jeg må prøve og så må jeg se hvad der sker derfra, det her er jo i hvert fald heller ikke i orden.

• #17   4. aug 2013 har lige hørt hende ad, og det er nok mig der har misforstået det lidt smiley på hendes lønseddel stod der en ting, men det var trykket hele i skat, fordi de havde fået en anden seddel, så det var noget helt andet noget åbenbart smiley men ihvertfald kunne hun ikke få de penge tilbage hun manglede fra skat når hun ikke havde en kontrakt smiley

my bad :b

• #18   4. aug 2013 okay, det andet lød også lidt vildt smiley
    men jeg kan høre det nok vil være bedst at få afltalt et møde med den nye leder. hvor jeg så både skal bede om kontrakt, tøj og måske lige få snakket lidt om 'signe'

• #19   4. aug 2013 mht. "signe" synes jeg du skal tage fat i tillidsmanden først alt efter hvem det er smiley

• #20   4. aug 2013 Det kunne godt være, skal hun så tage fat i 'Signe' eller hvad gør hun som tillidsmand?

• #21   4. aug 2013 er faktisk ikke sikker, men kunne forstille mig hun vil være en form for mægler mellem dig og signe, eller evt. snakke om problemet, eller forslå dig hvordan du kan gå videre eller snakke med signe om det smiley

• #22   4. aug 2013 okay, tak for hjælpen i hvert fald! smiley

• #23   4. aug 2013 så lidt, håber du får det løst smiley

• #24   4. aug 2013 det håber jeg også smiley

Kommentér på:
de kære kollegaer...

Annonce