de kære kollegaer... {{forumTopicSubject}}
jeg arbejder på et plejehjem, et arbejde jeg er RIGTIG glad for, jeg elsker at være sammen med de ældre og være klar til at hjælpe dem. Jeg er dog lidt 'ked af' en af mine kollegaer. Hun er rigtig træls, jeg er jo sjovt nok ikke uddannet da jeg går i gymnasiet, men derfor er jeg jo ikke snotdum, hvilket hun ganske ofte tror jeg er. i starten fik jeg slet ikke lov at lave noget når hun var der for jeg var jo bare en tøs på 18 som ikke havde forstand på en rygende fis. den tid er så SLUT! nu skal jeg fandme lave det hele syntes jeg!
vi er i weekenderne 4 mennesker til 16 beboere, altså har vi hver 4 beboere som vi skal hjælpe til at få op, vask, morgenmad, piller ovs.
nu kalder vi min kære kollega Signe, Signes ene beboer er syg (lungebetændelse) og skal derfor bare have lov at ligge i sengen, altså tømmer hun kun skraldespand og giver piller der. jeg har så nået 3 af 'mine' beboere, da Signe kommer og fortæller mig hvor MEGA travlt hun har, hvor hun spørger om ikke jeg kan tage en af hendes beboere også, jeg siger dertil at jeg stadig mangler x selv, hun svare dertil at jeg skal tage hendes beboer først og så hjælpes vi ad om min bagefter. jeg er jo bare uuddannet afløser, så jeg gør som der bliver sagt. jeg skal lige hurtigt ned på toiletter, da jeg kommer tilbage sidder Signe udenfor og ryger, hvor jeg undre mig over hvordan man kan have tid til at ryge, hvis man ikke har tid til sine beboere. jeg går ind til hendes beboer da jeg kommer ud 25 min. efter sidder hun igen og ryger og snakker nu også i telefon! Da jeg kommer ud siger hun 'nå skal vi gå til pause?' hvor jeg svare 'jeg mangler stadig x' jeg spørger hende om hun vil hjælpe mig med x's liftning da vi skal være 2 til dette, hun siger ja kommer lige om lidt, skal lige ryge færdig. hun hjælper mig med at lifte og går derefter igen. kommer igen 10 min. senere og hjælper med det ALLER sidste.
altså tog jeg i dag 5 borger og hun tog 3, men hun havde SÅ travlt HELE tiden.
jeg skulle være der til kl. 3 og Signe heldigvis kun til kl. 1. hende jeg skal være der sammen med til kl. 3 siger 'hvor er jeg glad for at det er dig der skal være her til 3, er simpelthen så træt af de andre.' altså vil hun hellere have mig gående som ikke må give deres eftermiddagspilelr, så hun selv skal låse alle ud, end at have en som må det hele.
Sådan er det ofter specielt Signe er den VÆRSTE og så hende den 3 person som var der i dag. de siger så ofte at folk lige må vente 5 min fordi de lige skal ryge eller have kaffe, og den med at smørre en borger af på mig i dag syntes jeg godt nok var groft!
hvad gør man? jeg vil ærlig talt helst ikke gå til ledelsen da jeg vil blive umådelig upopulær hos 'Signe' og ud over det tvivler jeg på at de tager en ufaglært afløser seriøst. Kan jeg som 18 årig ufaglært tillade mig at stille mig op til en dame på 47 som har haft det hersens job i 30 år og sige 'hør her makker sådan og sådan.' eller skal jeg bare affinde mig med det og holde min kæft? jeg syntes jo bare ikke på nogen måde at det er fair overfor beboerne!
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 243
Om du så bliver upopulær os dem kan du virkelig ikke tage da af. No offense! Men havde det været mig der stod i den situation som du står i havde de fået besked lige på stedet. Det er ikke noget jeg ville finde mig i.
Og hvis det ender med at du må gå til ledelsen så gør det. Det er da beboerne i sidste ende det går ud over synes jeg.
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.475
er selv elev på et plejehjem og jeg har heldigvis de sødeste kollegaer! der er ikke den ting der mangler. håber ihvertfald du får det løst, for din egen og beboernes skyld.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
men hvad pokker, skal jeg så bare stille mig op og 'svare igen' en anden gang? det ved jeg ikke om jeg syntes jeg kan tillade mig næsten.
natascha, den havde jeg faktisk ikke tænkt over, at vi havde sådan en (hende er det i hvert fald ikke, da hun kun har været der i 2 måneder) men selvfølgelig har vi det, det må jeg nok hellere lige finde ud af
apr 2008
snak med hende/ham inden du gør noget overfor de andre kollegaer
okt 2006
her er der ikke styr på en skid
jun 2009
Du skal starte et eller andet sted. Det kunne f.eks. være noget ala "Jeg synes ikke at det er i orden at...."
apr 2008
apr 2008
derudover overveje om dine arbejdsforhold er i orden. har du fuld uniform eller hvordan? og hvor mange timer om ugen har du?
okt 2006
natascha, hvordan kan jeg komme i klemme ved skat?
,mine arbejdsforhold er i orden udover det med tøjet. jeg har kun fået en trøje, hvilket altså ikke er nok her i ferierne! vi har lige fået ny leder og vil gå til hende og spørge om noget mere tøj og bukser! jeg har været der i 10 måneder blev lovet tøj, men har aldrig fået det, så forhåbentlig vil den nye leder gøre noget ved det
i ferierne har jeg sltid meget arbejde men ellers har jeg normalt ca. 4 vagter på en måned, da jeg kun kan i weekenderne da jeg går i gymnasiet
jun 2009
okt 2006
apr 2008
og hvis du kun har en træje dur det godt nok ikke. her tænker jeg især hygiejnisk (som du selvfølgelig ikke kan gøre det store ved, når du ikke har andet). utroligt de kan slippe af sted med de standarter
okt 2006
men jeg forstår ikke at det er sort, bare fordi jeg ikke har en kontrakt? jeg har arbejdet i en bager, rema1000 og nu plejeren og kun i rema havde jeg kontrakt. jeg betaler jo fuld skat så kan ikke lige forstå den?
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 127
Udover det, så ville jeg gå til ledelsen, det er dumt at begynde og tage disse problemer op selv med en fastansat.
Det kunne jo være at du kunne få startet en rygepolitik, der måske hedder sig 5 minutter rygning en gang i timen eller noget.
Jeg synes IKKE det er ok at du som afløser, skal gå ind at tage ekstra beboer pga en tydeligvis doven medarbejder.
dec 2012
Følger: 78 Følgere: 74 Heste: 1 Emner: 66 Svar: 250
okt 2006
jeg er bare bange for at de kommer til at gå tydeligt imod mig hvis jeg går til ledelsen, men okay det lyder som at jeg må prøve og så må jeg se hvad der sker derfra, det her er jo i hvert fald heller ikke i orden.
apr 2008
my bad :b
okt 2006
men jeg kan høre det nok vil være bedst at få afltalt et møde med den nye leder. hvor jeg så både skal bede om kontrakt, tøj og måske lige få snakket lidt om 'signe'
apr 2008
okt 2006
apr 2008
okt 2006
apr 2008
okt 2006