Hjælp! - Reagere pludselig voldsomt på biddet {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg har en rigtig sød og velredet hest, som ikke har haft problemer med biddet før. Men igår slå hun højt i luften med hovedet, og slog fra hele tiden, og idag var det kun værre. Jeg ved med sikkerhed, at det ikke er fordi hun ikke gider, for når jeg lige let markere mig overfor hende, er der aldrig noget, men idag gjorde det det kun værre. Der er ingen tegn på, at hun har ondt nogle steder i kroppen, og eftersom det er biddet hun er følsom overfor, tænker jeg, at det er i munden det er galt. Jeg har lige været på ferie i en uge, hvor hun er blevet passet, og hun er blevet passet rigtig godt, og jeg er meget tilfreds! Men da jeg skulle ride hende efter jeg er kommet hjem, var biddet fyldt med alt muligt, og tænker lidt, at det kunne være det der har givet hende sår i munden, og det er derfor hun reagere så voldsomt lige pludselig? Jeg har gjort biddet rigtig godt rent nu, og nu får hun fri den næste uge, og så bliver hun smurt i mundvigende.
Er der nogle som kan se en anden grund til hendes opførsel? Er lidt bekymret, da hun normalt går smadder godt med det bid, og går super stabilt på det.
-Ligger IKKE op til diskussion, og upassende kommentarer bliver slettet.
sep 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 70 Svar: 312
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 28 Heste: 2 Svar: 82
maj 2010
Følger: 107 Følgere: 75 Heste: 4 Emner: 318 Svar: 1.517
aug 2006
Følger: 34 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 50 Svar: 1.129
jul 2012
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 28
Undskyld jeg ikke lige informerede om tænderne, min fejl!
Har nemlig også tænkt på dem, men de blev ordnet i januar, så det burde det da ikke være?
okt 2012
Følger: 33 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 45
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.582
Det kan derfor sagtens være tænder, og de kan jo også altid være så uheldige at knække tænder eller få tandbylder eller lignende.
Forhåbentlig er det ikke noget så alvorligt, men altid godt at få checket, og dejligt du er så opmærksom på din hest
jul 2012
Nu får hun en uge, men helosan i mundvigende, og så prøver jeg forsigtigt igen, og hvis det bliver ved, får jeg en dyrlæge ud, og kigge på hendes tænder.
jul 2012
aug 2008
Følger: 80 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.247
Stor ros til, at du er opmærksom på det, og ikke bare synes den er blevet dum
Hjælp! - Reagere pludselig voldsomt på biddet