Spansk på handelsskole/gymnasium?? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Tænkte om nogle af jer har haft spansk på handelsskolen, eller i gymnasiet?
Sagen er, at jeg netop er startet på HG, og skal have et 2. sprog på E niveau.
Tysk kan jeg få på E niveau, men syntes aldrig jeg rigtig har været så god til tysk, og syntes ikke der har haft sagt mig noget. Derfor havde jeg tænkt på at vælge spansk, samtidig med jeg også tror det kunne være spændende at lære et andet sprog.
Problemet er så bare at vi kun kan få spansk på F niveau, eller rettere undervisning på F niveau. Man kan så stadig vælge det, men skal så selvfølgelig selv "lære" det, altså mere hjemme arbejde, og så ville vi selvfølgelig få noget materiale/opgaver til E niveau, men selve undervisningen er kun F.
Nu tænker jeg så, vil det blive for svært at lære Spansk, når der også vil være en del selvarbejde? Ikke fordi jeg er så bange for at arbejde for det, men er mere bange for om jeg vil klare mig dårlig/få dårlige karakter, fordi det er for svært, i forhold til tysk, hvor vi undervises på E niveauet?
Ved godt det ikke er de vildt høje niveauer, men har aldrig haft spansk, og er jo i tvivl om jeg gaber over for meget?
Indtil videre venter jeg med at vælge, og vil prøve at snakke med spansklæren for at høre hvor svært det vil være?
Men derfor kunne jeg jo godt tænke mig at høre fra nogle der har haft spansk, min på E niveau, men selvfølgelig også gerne højere?
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.109
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Medmindre du vil bruge det til noget alla fordi du vil ud og rejse, ville jeg ikke vælge det ;o). Jeg valgte det fra pga. det lave niveau, det kan ikke bruges til noget videre i systemet på det niveau.
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.698
jul 2007
Følger: 134 Følgere: 159 Heste: 2 Emner: 280 Svar: 2.374
Men jeg har spansk på A og er i gang med med tredje år.
Grammatikken er meget nemmere end tysk f.eks. Hvilket jo gør det nemmere, for mit vedkomne, at lære spansk. Jeg er godt glad for det!
sep 2007
Abso - Det højeste på HG er C niveau ( evt. valgfag engelsk på fx B ), det laveste E ;o).
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
sep 2007
Munk - Igen, det er HG, niveauet er lavere. Dog er de fleste obligatoriske fag på C og D.
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.212
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.228
Ved godt gymnasie ikke har de lave niveau, men det har man på HG.
nov 2003
Men lyder da heldigvis ikke til jeg skal frygte. Ønsker som sagt spansk frem for tysk, da jeg ikke så godt kan lidt tysk, og ikke selv syntes jeg var så god til det, fik godt nok 7 (gammel skala), men syntes aldrig rigtig det var mig. Derfor kunne noget nyt være spændende hvis det ikke bliver for svært. Kan så heller ikke huske så megetaf min tyske, det jo nogle år siden nu.
And: hvis du på a kan klare dig så fint med selvstudie, så skulle der da være en mulighed.
Nu vil jeg selvfølgelig lige snakke med læren før jeg vælger. Samt selvfølgelig gerne høre fra flere herinde.
nov 2003
Spansk på handelsskole/gymnasium??