{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Når man ikke stoler på sig selv og sine evne. {{forumTopicSubject}}

jeg er temmelig frustret nogle gange. hvilket min overskrift nok afspeljer.
jeg har nok den nemmeste 3 års.. dog mega stædig, men nem.. smiley så længe tingene bare kan leges ind.. smiley
men så er der mig og mit hoved.. hvilket er en mega dårlig kombi! jeg er så pisse usikker på alt, og så irriterende bange for at gøre noget forkert, men på samme tid, ved jeg at jeg godt kan de ting, hun skal ha lært.. kan dem i søvne.. :S men når jeg først sidder på rygge af hende.. så kicker min angst mig (diagnose) min vejrtrækning blir helt af h til.. spænder op osv.. altså alt det man IKKE skal! min hest reagerer heldigvis ikke på det.. hun tænker bare "nå nå, nu igen.." - hvilket er STORT og flot af en unghest.. og jeg gider egentlig ikke høre, folk, der skriver at så burde du ikke ha valgt en unghest og bla bla bla.. valgte netop en unghest, pga min lidelse, så vi kunne arbejde med det samme. :')

Hvad gør I selv, når i spænder op? og når I så blir usikre oveni osse? jeg synger lidt for hende af og til.. det hjælper på de mindre tilfælde, men de tilfælde der er kommet de sidste par gange.. kan jeg godt stikke hakuna matata skråt op!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når man ikke stoler på sig selv og sine evne.
  • #1   19. aug 2013 Har ikke lige prøvet angst anfald på ryggen af en hest, men i andre tilfælde. Der har jeg sat mig (eller lagt mig, men lidt svært til hest) og bare prøvet at flytte fokus. Prøv at lægge en hånd på din hest og tænk over følelsen og sådan. Ved ikke om det virker, men det virker ved eksamensangst. Håber du kan bruge mit råd til noget smiley

• #2   19. aug 2013 Jeg kan godt selv blive nervøs(ikke angst men nervøs) når jeg skal træne galoppen på min part, den er meget stor og i mit hoved hurtig så jeg er ikke tryg i den overhvoedet. Jeg prøver at glemme alt andet omkring mig og bare trække vejret helt roligt og ned i maven, jeg skider på ALT andet jeg skal bare trække vejret

Men respekt for du arbejder igennem det! Held og lykke med det smiley

• #3   19. aug 2013 min hest er super sej! og vi arbejder på det samme.. smiley hun er mit lille guld.. smiley
    men jeg prøver som I beskriver at fjerne fokus fra min angst.. altså fx ved at sætte hende i trav og øve nogle volter eller slange gange.. så min hjerne skal tænke dressur.. og ikke "åh nej, nu skal du tude.. din evnesvage spasser". jeg får desværre tit angst anfald.. såen næsten dagligt.. -.- hurra hurra!

• #4   19. aug 2013 Respekt for det!
    Er (næsten) sikker på at hvis du kiler på, kommer du også over det.
    Hvis du har mange selvtillidsproblemer, vil jeg anbefale dig kognitiv træning. Det hjalp mig smiley

• #5   19. aug 2013 må jeg spørge om du får medicin og hvis hvad slags

• #6   19. aug 2013 Charlotte: jeg er ikke på medicin mere. har det på samme måde med medicin (har været igennem psykiater) og er derfor stoppet med at tage det. smiley men jeg fik sertralin..

Malene: problemet er det at jeg ikke har de 300kr til terapi.. smiley har 1500kr pr. md. til mig selv og mine 2 katte frem til januar, hvor min kæreste kommer hjem igen, og vi derfor ikke skal ligge med dobbelte udgifter.. smiley og han så kommer tilbage på sit job, og derved kommer der lige 15k mere ind på hans konto.. ;D
    Så lige nu er jeg pænt.. ehm.. fucked?

• #7   19. aug 2013 okay ja så måske en anden slags, har en veninde der lider eller led meget under panik angst og hun fik lamotrigen og som hun siger er hun som et nyt menneske smiley

• #8   19. aug 2013 Jeg blev sløv og tyk.. -.- efter 2år på sertralin var jeg 12kg tungere.. jeg var altid fjern.. så det hjalp kun mig det første halve år.
    lider af blandt andet forstyrret personlighedsstruktur, panik angst og social fobi.. bum bum.. smiley

• #9   20. aug 2013 Først og fremmest: flot du erkender det og tør offentliggøre det smiley Alene dét kan faktisk have en psykologisk virkning (at få det ud) smiley Når jeg har været nervøs, når jeg har siddet på en hest, har jeg taget nogle dybe (rigtig dybe) vejrtrækninger - det har hjulpet mig smiley

• #10   20. aug 2013 Det kan være meget effektivt, hvis du indøver en sætning, eller noget du vil sige til dig selv, i mens du har det godt, så du kan den udenad når du bliver angst.

Det kunne være du besluttede, at det ville være godt for dig, at du sagde til dig selv når du blev angst: "Nu vil jeg mærke følelsen af at sidde på min hest, nyde at den flytter sig for min vægt og går frem for min schenkel, jeg må jo gøre noget rigtigt, den går i det mindste ikke baglæns"

Ideen med at "tale til sig selv" med et slags "mantra" er hentet fra den kognitive terapi. Man kan sige at det er en måde at snyde hjernen på: "positive tanker giver positive følelser".
    Du skriver, at du somme tider tænker "evnesvage idiot". Det tror jeg ikke du får det spor bedre af, men erfaring viser, at mennesker ikke er så gode til at at holde op med at tænke noget, derfor skal vi lære en "erstatnings-tanke" som er den nye positive sætning.
    Ved at træne en "positiv" sætning i mens du har det godt, får du bedre mulighed for at bruge sætningen til at trøste dig selv når angsten kommer... Gentagelsen af den positive sætning øger chancen for, at den er virkningsfuld når angsten kommer.
    Jeg håber du kunne bruge det til noget...

Men husk, det er ikke et hurtigt fix at bruge denne teknik, det er meningen man skal øve sig.
    ;o) Held og lykke med det ;o)

• #11   20. aug 2013 Jeg prøver at tænke positivt, men det er mega svært!
    Min sætning plejer at være hakuna matata.. Blir altid så glad, når jeg tænker på Timon og pumba.. smiley

• #12   20. aug 2013 Hvad med en form for hypnose? Så et program engang med en pige der var kommet slemt tilskade i en springkonkurrence og siden da ikke havde turde springe. Hun blev hypnotiseret og efter det havde hun faktisk lyst til at springe! Ved ikke om det hjælper, men det er da et forsøg værd smiley

• #13   20. aug 2013 har ikke penge til den slags ting lige pt.. smiley min kæreste er lige flyttet til nord jylland, da han skal videre uddannes.. så vi er gået fra 1 fuldtidsløn til en på bistand og en på SU..

• #14   20. aug 2013 kognitiv træning kan man lave selv derhjemme med en masse post-its smiley

Det handler om at man skal vende sig til at tænke anderledes. Da jeg brugte det, gik jeg ikke i terapi, men satte post-its på mit spejl fx at "hey, du ser godt ud i dag"

Og når du har en kæreste, kunne han måske overtales til at skrive nogle af dem?:D

• #15   20. aug 2013 kæresten er som sagt i nord jylland og vi bor oprindeligt på falster.. smiley og han er sku for doven til at sende dem.. smiley

• #16   20. aug 2013 Fair nok så ;D

Kommentér på:
Når man ikke stoler på sig selv og sine evne.

Annonce