Når man ikke stoler på sig selv og sine evne. {{forumTopicSubject}}
jeg er temmelig frustret nogle gange. hvilket min overskrift nok afspeljer.
jeg har nok den nemmeste 3 års.. dog mega stædig, men nem..
så længe tingene bare kan leges ind..
men så er der mig og mit hoved.. hvilket er en mega dårlig kombi! jeg er så pisse usikker på alt, og så irriterende bange for at gøre noget forkert, men på samme tid, ved jeg at jeg godt kan de ting, hun skal ha lært.. kan dem i søvne.. :S men når jeg først sidder på rygge af hende.. så kicker min angst mig (diagnose) min vejrtrækning blir helt af h til.. spænder op osv.. altså alt det man IKKE skal! min hest reagerer heldigvis ikke på det.. hun tænker bare "nå nå, nu igen.." - hvilket er STORT og flot af en unghest.. og jeg gider egentlig ikke høre, folk, der skriver at så burde du ikke ha valgt en unghest og bla bla bla.. valgte netop en unghest, pga min lidelse, så vi kunne arbejde med det samme. :')
Hvad gør I selv, når i spænder op? og når I så blir usikre oveni osse? jeg synger lidt for hende af og til.. det hjælper på de mindre tilfælde, men de tilfælde der er kommet de sidste par gange.. kan jeg godt stikke hakuna matata skråt op!
aug 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 73
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.013
Men respekt for du arbejder igennem det! Held og lykke med det
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.792
men jeg prøver som I beskriver at fjerne fokus fra min angst.. altså fx ved at sætte hende i trav og øve nogle volter eller slange gange.. så min hjerne skal tænke dressur.. og ikke "åh nej, nu skal du tude.. din evnesvage spasser". jeg får desværre tit angst anfald.. såen næsten dagligt.. -.- hurra hurra!
aug 2013
Er (næsten) sikker på at hvis du kiler på, kommer du også over det.
Hvis du har mange selvtillidsproblemer, vil jeg anbefale dig kognitiv træning. Det hjalp mig
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 386
dec 2012
Malene: problemet er det at jeg ikke har de 300kr til terapi..
Så lige nu er jeg pænt.. ehm.. fucked?
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 386
dec 2012
lider af blandt andet forstyrret personlighedsstruktur, panik angst og social fobi.. bum bum..
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.596
okt 2010
Følger: 23 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 48
Det kunne være du besluttede, at det ville være godt for dig, at du sagde til dig selv når du blev angst: "Nu vil jeg mærke følelsen af at sidde på min hest, nyde at den flytter sig for min vægt og går frem for min schenkel, jeg må jo gøre noget rigtigt, den går i det mindste ikke baglæns"
Ideen med at "tale til sig selv" med et slags "mantra" er hentet fra den kognitive terapi. Man kan sige at det er en måde at snyde hjernen på: "positive tanker giver positive følelser".
Du skriver, at du somme tider tænker "evnesvage idiot". Det tror jeg ikke du får det spor bedre af, men erfaring viser, at mennesker ikke er så gode til at at holde op med at tænke noget, derfor skal vi lære en "erstatnings-tanke" som er den nye positive sætning.
Ved at træne en "positiv" sætning i mens du har det godt, får du bedre mulighed for at bruge sætningen til at trøste dig selv når angsten kommer... Gentagelsen af den positive sætning øger chancen for, at den er virkningsfuld når angsten kommer.
Jeg håber du kunne bruge det til noget...
Men husk, det er ikke et hurtigt fix at bruge denne teknik, det er meningen man skal øve sig.
;o) Held og lykke med det ;o)
dec 2012
Min sætning plejer at være hakuna matata.. Blir altid så glad, når jeg tænker på Timon og pumba..
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 56 Svar: 480
dec 2012
aug 2013
Det handler om at man skal vende sig til at tænke anderledes. Da jeg brugte det, gik jeg ikke i terapi, men satte post-its på mit spejl fx at "hey, du ser godt ud i dag"
Og når du har en kæreste, kunne han måske overtales til at skrive nogle af dem?:D
dec 2012
aug 2013
Når man ikke stoler på sig selv og sine evne.