{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Skimmelsvamp i lejebolig?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Håber der er nogle folk herinde med forstand på dette område.

Min kæreste og jeg bor i en lejlighed hvor vi har fundet ud af, er svamp.. Vi snakkede med udlejer om det som sagde at det vidste han godt og vi skulle bare varme bedre op og ikke stille møblerne helt op ad væggen.. Hmfr!
Noget tid efter sendte vi ham et brev hvori der stod, at vi gerne ville have at han fik fjernet svampen, ellers var vi nødt til at flytte, fordi jeg ikke kan tåle det og har ligget meget syg det sidste stykke tid.

Han ringede os op og sagde at han ikke vidste noget om at der var svamp, men han ville få en ud og kigge på det.. Der kom en ud og tog nogle prøver og han sagde at der ikke var svamp..
Nu er det altså sådan at man kan SE DET PÅ VÆGGEN! og hele vinterhalvåret var vores ene rum helt DÆKKET AF HVID SVAMP!

Vi har fundet et nyt sted at bo og vil gerne flytte hurtigst muligt..
Men som de fleste andre steder har vi jo 3 mdr's opsigelse..

Men når der er svamp i lejligheden, kan det så virkelig passe at vi skal betale for 3 mdr mere?? Må man ikke bare pakke sine ting og smutte?

Derudover har vi bedt om vores indskud og depositum tilbage, men det vil han ikke give os.. Han siger at vi har ødelagt ALT i lejligheden.. Suk..
Da vi flyttede ind var gulvtæppet RIGTIG klamt og det var alt i alt ikke et særligt lækkert sted.. MEN vi lavede en kæmpefejl som førstegangslejere.. Vi overså i kontrakten at der stod at lejligheden var NYISTANDSAT.. Så hvis vi skal have vores depositum tilbage, hvad så?
Skal vi så aflevere en lejlighed i tip-top selvom den lignede lort da vi flyttede ind?
Eller skal vi bare lade den se ud som da vi flyttede ind, og håbe han godtager det?

Tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skimmelsvamp i lejebolig??
  • #1   30. aug 2013 Du må gerne bare pakke dine ting!
    Jeg havde droppet at betale leje de måneder, og sagt han kunne beholde indskudet. Bare for at jeg kunne komme væk så hurtigt som muligt smiley

• #2   30. aug 2013 Jeg ville SELV få en mand ud og undersøge for svamp og undersøge husets stand så han kan være taler for at huset bestemt ikke er i nystandsat. Og så fået fat på en advokat

• #3   30. aug 2013 En ting er sikkert... Skimmelsvamp er GIFT... Man skal IKKE bo et sted med skimmelsvamp.. Skynd jer at komme væk derfra.. Ikke nok med at jeres helbred er på spil men svampen kan lyn hurtigt sætte sig i jeres møbler og det er en rigtig ond cirkel med skimmelsvamp.

Jeg ville få en mand ud selv, til at få lavet nogle prøver at svampen og lave en vudering af huset stand, som en anden skriver også sende den til udlejer.. Selvfølgelig skal I ikke betale noget som helst, når lejligheden er så ringe i stand, og nej det er ikke nok at lufte grundigt ud, svampen vil hele tiden være der, og det er rigtig svært at få bugt på..

Dengang I flyttede ind, fik I så taget nogle billeder af lejligheden inden i flyttede ind? Det er altid en god ting at gøre, for at være sikker på at man får penge tilbage, ellers kan man lyn hurtigt blive snydt..

• #4   30. aug 2013 OB's lige en tilføjelse! Inden i flytter så få alle jeres ting renset af nogle professionelle, det koster, men hvis det er så slemt som du beskriver, kan det meget vel gave sat sig i møblerne!
    Har selv boet i et svampe hus, og vi måtte få renset alle vores ting, skabe, sofaer, senge, jakker, tøj, sko ja faktisk ALT!

• #5   30. aug 2013 Jeg har lige stået i PRÆCIS det samme! Skriver en pb til dig i morgen, og forklarer hvordan vi har gjort her hjemme smiley

Kommentér på:
Skimmelsvamp i lejebolig??

Annonce