{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.380 visninger | Oprettet:

Jeg får aldrig det kørekort... {{forumTopicSubject}}

Seriøst, jeg får aldrig kørekort smiley Jeg har været på vejen for fjerde gang i dag og jeg føler ikke at jeg rykker mig overhovedet! Det eneste jeg kan finde ud af er at skifte gear.. Min orientering er ikke helt god nok, jeg kører for langt mod midten, jeg bremser for hårdt og når jeg ikke gør det så bremser jeg ikke nok, jeg "tager ikke nok chancer" og jeg kan slet ikke styre venstresving.......

Mon der er nogen der bare ikke er rustet til at køre bil? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg får aldrig det kørekort...
  • #1   18. sep 2013 Nu er det kun fjerde gang du kører smiley

Tro på dig selv! Selvfølgelig kan du køre bil smiley
    Det tager jo bare tid og øvelse gør mester!

• #3   18. sep 2013 du skal nok lære det, nogle er bare længere tid om det end andre;)

fjerde gang er jo heller ikke så meget, rolig nu smiley

• #4   18. sep 2013 Haha sådan er det altså for alle det vildt stressene man få ondt i sin fødder fordi man spænder.. man går i stå 117 gange..

jeg var ved og køre cykelister ned fordi jeg glemte og kigger mig over skulderen da jeg skulle dreje min kørelærer bræmsede så selvfølgelig hehe så rolig rolig du lærte jo heller kke og gå på en dag =)

• #5   18. sep 2013 bare rolig, det kommer!
    Tag dig den tid det tager, og hellere brug ekstra tid (og penge) på ekstra timer så du er sikker, fremfor at stresse og skynde dig at tage din køreprøve som du måske alligevel dumper..

og så bar slap af når du kører.. læn dig tilbage og slap af smiley

• #6   18. sep 2013 Jeg føler bare ikke jeg kan det jeg skal kunne, i næste uge er det allerede motorvej og derefter natkørsel og så er jeg snart færdig med lovpakken. Jeg kommer til at skulle have vildt mange ekstra køretimer...

• #7   18. sep 2013 Da jeg tog kørekort var jeg så nervøs for at skulle på vejen, så det gik heller ikke ret godt de første gange. Men lyt til din kørelære når der kommer gode råd og ikke tænk at det hele er for svært smiley

• #8   18. sep 2013 Du lærte vel heller ikke at køre på cykel på en dag vel?

tag dig tid så kommer det

• #9   18. sep 2013 Rom blev ikke bygget på en dag! Og det kommer en ad vejen. Da jeg havde kørt 5 gange syntes jeg os stadig det gik a lort til, nu går det rigtig fint! smiley
    Husk på, Du lærer ikke at køre bil, før du har bestået din køreprøve og er kommet ud i trafikken alene! Først der lærer du det rigtigt, for der får du en masse rutine! smiley

• #10   18. sep 2013 Pjat med dig, det skal nok komme, du mangler jo rutinen, og den kommer først et stykke tid efter du har fået dit kørekort!

• #11   18. sep 2013 Rolig nu smiley det er kun 4 gang du er på vejen, det hele skal nok komme med tiden, vent du bare at se smiley

Kan huske da jeg tog styrekort gik det heller ikke skide godt i starten, men blev bedre og bedre jo flere gange jeg kørte og i dag er det 5 år siden jeg fik mit kørekort. Du skal nok få det, bare vent og se smiley

• #12   18. sep 2013 Min veninde dumpede køreprøven 4 eller 5 gange, og hun kører stadig elendigt, så det er ikke alle, der måske skal have kørekort.

Til gengæld var jeg ligesom dig, da jeg tog kørekort, og selv et par uger inden køreprøven udråbte min kørelærer mig til "den største bandit på holdet", men jeg fik da kørekortet i første hug smiley Så det skal nok gå helt fint!

• #13   18. sep 2013 Altså jeg vil lige sige, at du lærer rigtig meget orientering på motorvejen! For der er det hele tiden du skal orientere dig smiley

• #14   18. sep 2013 Motorvej er faktisk noget af det nemmeste (synes jeg) det går bare ligeud hele tiden xD

• #15   18. sep 2013 havde det på samme måde....

bare husk de til køreprøven ikke forventer du kan køre perfekt... du må bare ikke køre ulovligt, være til fare eller gene for andre...

og du skal nok klare det... tro på det selv hvem skal ellers gøre det?

• #16   18. sep 2013 Du skal NOK klare det. Bare rolig smiley

Da jeg næsten skulle op til køreprøven, kørte en anden "elev" mig hjem. Hun kunne IKKE skifte gear! smiley Hun fortsatte bare i samme gear indtil bilen var oppe på 6000 omdrejninger! Hahahaha, det var så morsomt smiley

Udstødning, kofanger og støddæmpere raslede nærmest af bilen, mens vi sad i den vildeste motorlarm og kørelæreren stille sagde;

"Ja, du skifter bare til næste gear.."

smiley

• #17   18. sep 2013 Tak for de trøstende ord, det hjælper faktisk rigtig meget! smiley Tror også bare at jeg har alt for store krav til mig selv. Begge mine forældre er elitebilister og jeg kommer hurtigt til at fokusere på alt det negative frem for det positive...

• #18   18. sep 2013 det skal nok komme.
    nogen lære hurtiger end andre.Så du skak,l nok få den

• #19   18. sep 2013 er selv kun lige i gang med at tage kørekort smiley skal køre for 4 eller 5 gang på mandag
    Og hvis man ikke har lært at køre bil eller traktor eller noget inden da, ja så tror jeg gerne at der et hamrende svært.
    Jeg har selv kørt traktor her hjemme siden jeg var 9-10 år og tog traktor kørekort da jeg blev gammel nok, men jeg er stadig pisse nervøs og laver alle mulige fejl som jeg egentlig godt er klar over når jeg kører bil, men det er bare noget mere øvelse og rutine der skal til smiley
    Tror jeg var 13 år da jeg kørte lastbil første gang smiley

Det kommer! og det er jo derfor du ikke bare går op til en køreprøve med det samme, man skal jo lære det, og det er jo det din kørelære er til smiley

Men ved i hvad der ikke er fedt? at skulle lære (ja okay, prøvede det 2 gange på manøvrebane) at parallel parkere på en vej mellem to andre biler, imens der kører andre billister på vejen smiley
    Det skulle jeg sidst jeg var ude og køre

• #20   18. sep 2013 Tro mig. Da jeg tog mit kørekort havde jeg det på nøjagtig samme måde. Efter ja.. 4 gange på vejen sagde min kørerlære at hun snart gerne vil kunne slippe pedalerne. Fordi ja, jeg kunne ikke finde ud af det, og synes heller ikke jeg rykkede mig.
    Havde selv alt for store krav til mig selv. Og ja.. lidt inden jeg skulle til kørerprøve brød jeg sammen fordi jeg ikke følte jeg var god nok/ klar til det.

Men. Det skal nok gå! Du skal nok klare det! smiley '
    Held og lykke!

• #21   18. sep 2013 Jeg kørte mine 16 lektioner og kørte stadig som de første gange total uoverskueligt og stresset. Fik så 2 ekstra og BANG så lå det der! Kørte en enkel lektion inden prøven altså 3 ekstra lektioner og bestod første gang smiley lige pludselig kommer det:-D

• #22   18. sep 2013 hehe på min køreskole hænger der en artikel om en engelsk kvinde som har brugt 33 år, altså 33 ÅR smiley på at bestå køreprøven

så du skal nok klare det smiley du skal måske bare have et par ekstra timer

• #24   18. sep 2013 SELV jeg fik det smiley Og jeg tror min kørelærer var meget skeptisk..

• #25   18. sep 2013 Bettemus: Jeg har været i kravlegård for længst og har overtaget styringen på vejen næsten 100% men jeg synes bare det går SÅ dårligt..

• #26   18. sep 2013 Jeg kørte lige som dig, fuldstændigt... Jeg fik en lille skideballe af min kørelærer, om at det ikke kunne passe.. Jeg var nød til at mande mig op, fordi der også skulle være plads til i trafikken... Jeg kom til teoriprøve og efter den var veloverstået, rykkede køretimerne sig endelig! Jeg blev mere modig og fik mere og mere lyst til at køre bil. Så du skal tro på dig selv og vide, at så længe du har skolevogn skiltet på, tager andre bilister hensyn til dig smiley

• #28   18. sep 2013 Det er også stadig kun 4 gang smiley
    du lærer også først rigtig at køre bil når du har fået kortet, så når du har det skal du bare ud og køre så meget som muligt smiley

Da jeg fik mit kørekort kan jeg huske jeg blev bange for at køre bil lige pludselig og ville helst ikke køre nogen steder overhovedet smiley men takket være en gammel veninde som havde part det samme sted som mig kom jeg ud og køre alligevel fordi hun sagde hendes part op og jeg ville forsætte. Den eneste måde at komme der ud på var at køre, så blev tvunget til det og den dag i dag har jeg ingen problemer med at skulle køre bil.

Bare vent, du skal nok få det hele på plads smiley

• #29   18. sep 2013
    Jeg havde så mange ekstra timer at min kørerlærer gav mig rabat, fordi han syntes det ellers blev for dyrt for mig også dumpede jeg lige en køreprøve også ;o).

Så bare rolig, det kommer. Man lære først rigtigt og kører bil, når man har sit kørekort og kører selv.

• #30   18. sep 2013 Sådan havde jeg det også.... Men da jeg så var kommet halvvejs cirka, så gik det bare meget bedre. Alle laver jo fejl - specielt ikke rutinerede bilister, det siger jo sig selv smiley Da du startede med at ride, havde du helt sikkert også nogle ting, du ikke kunne, men så blev det vel også bedre og bedre? Det kommer, bare rolig! smiley

• #31   18. sep 2013 Desuden er det da meget bedre at du ikke tager nok chancer end at du tager for mange. Jeg tager heller ikke mange chancer, når jeg kører bil, men i det mindste kører jeg sikkert. Og det med orienteringen, det vænner man sig til. Når kørelæreren først har sagt til dig super mange gange, at du skal kigge tilbage inden du drejer ud af en rundkørsel, så kan du det! Man skal bare luge høre tingene nok gange. smiley

• #33   18. sep 2013 Det bliver nemmere efter du har været på motervej, det gjorde det for mig!!
    Det skal nok komme, bare bliv ved at prøve smiley
    Og det er ikke en skam at få ekstra timer, så bliver man bare rigtig god smiley Hellere ekstra timer end at du dumper mange gange til dine endelige prøver smiley

• Thea A
    Thea A Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 68
    #34   18. sep 2013 alle kan lære det, det tager bare længere tid for nogle. Det skal du ikke være ked af, og som sagt er det kun fjerde gang. Du kan være helt rolig.! smiley smiley smiley

• #35   18. sep 2013 Tak for opbakningen allesammen smiley Jeg kæmper videre og håber på at blive meget bedre meget hurtigt smiley

• #38   19. sep 2013 - og så er det bare ekstra frustrerende når ens ven som man taget kortet sammen med kommer dagen efter og siger det gik super godt da hun var ude smiley

• #40   19. sep 2013 Jeg kørte markræs før og under.
    Det gav rigtig meget føling med det hele.
    Jeg brugte kun de obligatoriske køretimer.
    Jeg var på bykørsel 2 gang (i Århus) så er ret sikker på,
    at træningen har hjulpet:)

Kommentér på:
Jeg får aldrig det kørekort...

Annonce