{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.234 visninger | Oprettet:

CSF
CSF
Tilmeldt:
8. feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933

HF og fuldtidsjob? {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogen der har fuldtidsjob og samtidigt er i gang med en ungdomsuddannelse (HF eller sådan)?

Hvordan får i det til at hænge sammen? Med enkeltfag, aftenkurser eller hvordan? (kan man overhovedet få en fuld studentereksamen, hvis man tager det på enkeltfag?)

Jeg går lige nu på studenterkursus (2.år) og bor hjemme ved min far og bror (mine forældre blev skilt inden sommerferien) - og jeg HADER det.

Jeg bryder mig virkelig ikke om studenterkurset og kan simpelthen ikke holde ud at komme hjem til brok og mere brok.


Derfor vil jeg rigtig gerne flytte hjemmefra, men har jo min hest, som jeg ikke vil af med.

Hvad ville i gøre? Kan ikke holde ud at bo med de mennesker, men vil jo også gerne have en uddannelse (kan dog godt vente) og vil under ingen omstændigheder af med min hest.


Nogen der står i en lignende situation? Hvad har i gjort? Eller hvad ville i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HF og fuldtidsjob?
  • #1   23. sep 2013 spørger måske fjollet, og måske du har tænk tanken, men kunne en part være en mulighed til din hest..
    Har godt nok ik fuldtids job lige p.t
    men læser til sygeplejerske, har tre børn, fire heste, job 8 timer i ugen, samt et par opstaldere smiley

    ved dog at du godt kan få en fuld studenter eksamen på hf, det tager bare et år ekstra smiley og husk du skal minimum have 22 skoletimer pr uge for at få SU smiley


  • #2   23. sep 2013 Først og fremmest skal du jo have et fuldtids job, det kan være svært at få. Hvis du kan få et vil jeg anbefale dig at vente med at flytte til du er ovre din prøve periode, hvis nu du risikere at blive fyret i prøve tiden.
    Du kan ikke arbejde fuldtid og samtidig gå i skole fuldtid, og hest også. Det tror jeg ikke du kan eller kan holde til.
    At have hest er dyrt og svært ved siden af uddannelse, da su ikke også dækker mulighed for en luksus gode som hold af hest smiley
    Men måske hvis du kan leve på en sten, vælge alt socialt fra, have hesten billigt opstaldet og bo meget billigt, kan du måske arbejde deltid, gå i skole fuldtid og stadig beholde hesten.
    Men du skal vælge rigtig mange ting fra hvis det skal kunne rende rundt.
    Kan godt være jeg bare er negativ, men det er ihvertfald min opfattelse, jeg flyttede hjemmefra som 16 årig


  • #3   23. sep 2013 ingemann du skal altså have 27 timer om ugen for at kunne få fuld su. Sådan er det ihvertfald på VUC

  • #5   23. sep 2013 Tror du skal begynde at søge et deltidsarbejde først, også hav det samtidig med HF samt find en part på hesten.

  • #6   23. sep 2013 Jeg har barn hjemme og har 21 timers skole på fjernstudie. Jeg har ikke rigtig tid til at studere før min mand kommer hjem, hvor han så overtager vores datter, så det svarer vel mere eller mindre til at studere ved siden af fuldtidsarbejde.

    Det er rigtig hårdt, og der er ikke tid til ret meget andet, og jeg får ikke så meget kvalitetstid med min mand. Men lade sig gøre, det kan det da.


  • #7   23. sep 2013 jeg gik i klasse med en pige som arbejdede 30 timer pr uge, gik på gymnasiet og havde tid til sig selv og sine lektier..

    men om der også er tid til hest i den ligning, det tvivler jeg på..
    Men med en betalende part kunne det måske lykkes..


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #8   23. sep 2013 Jeg ved godt, at jeg ikke både kan have fuldtidsarbejde og fuldtidsstudie, men så må jeg jo tage det på enkeltfag eller fjernundervisning eller sådan noget, hvis det er det, der skal til - eller vente.

    Jeg har ikke noget socialt liv udover en enkelt rigtig veninde (resten har jeg enten mistet, flyttet pga. videregående udd. eller har bare meget travlt), så har en del tid og bl.a. derfor jeg ikke vil sælge hesten.

    Stutteri Auriklen: Tak, det var sådan et svar, jeg ledte efter. smiley


  • #9   23. sep 2013 Jeg vil tro at det er noget svært, desuden mister du retten til su hvis du tjener over x-antal kr om måneden.

    Jeg kan sige at jeg går på uni, og har 18 timer om ugen, plus ca. 20 timers læsning, plus job 12 timer om ugen. Det giver 50 timer om ugen. Jeg vil sige at jeg er godt beskæftiget, og har ikke en gang hest.

    Hvis du har fuldtidsjob (37 timer om ugen) tror jeg ikke du kan klare meget mere end 13 timers skole om ugen (hvilket så vil tage dig et godt stykke tid at få en fuld hf).
    Du kan godt få en fuld HF på enkeltfag, spørg din vejleder hvilke fag du skal tilmelde dig.
    Og hvis du skal til hesten hver dag, skal der jo også bruges tid på det.


  • #10   23. sep 2013 Og fjernundervisning kræver noget mere af en som person. Der skal afleveres en rimelig stor skriftlig opgave hver eneste uge, og man har ikke læreren til at forklare de ting man ikke forstår i bogen.

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #11   23. sep 2013 Laura: En videregående uddannelse kan man jo tage på deltid, men ved bare ikke, hvad mulighederne er på ungdomsuddannelser.

    Og det må tage den tid, det tager eller så må jeg bare vente med at gøre det færdigt. Jeg kan bare ikke holde ud at være derhjemme. smiley


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #12   23. sep 2013 Jeg kunne selvfølgelig også bare droppe hesten, men er socialt akavet og kan simpelthen ikke holde ud, hvis jeg hverken har socialt liv eller hest.

  • #13   23. sep 2013 Det sociale liv kan du få hvis du ønsker det, man skal bare kæmpe lidt for det, vise interesse, være åben og gøre noget nyt smiley

Kommentér på:
HF og fuldtidsjob?

Annonce