At overtale min mor til en betydningsfuld ting. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Vil lige starte med at sige: NEJ! jeg har ingen intentioner om at plage min mor til døde, jeg leder efter gode råd og fif's til vis jeg skal tage en alvorlig snak med hende. Så alle der i forvejen har en super dårlig holdning, og køre et eller andet hetz på mig som virkelig går over stregen, får en advarsel eller ryger direkte på filter.. Sorry to say, men så forstår i/du ikke den vigtige ting det er for mig.
Vil starte med begyndelsen:
Sidste år, den 7 november døde min bedste ven. Og når jeg mener bedste ven, så mener jeg ikke en dreng på 15 som jeg kendte i 3 år. Jeg mener virkelig min bedste ven, som nåede at bliver 61 år gammel, og som altid har stået mig mere nær end min far. Hans død var et kæmpe chok for mig, jeg vidste godt at han ikke var frisk og frejdig som han plejede at være, men jeg havde bestemt håbet på at han ville holde ivertfald 5 år mere. Gerne mere, ville så gerne have haft ham ved min side den dag jeg skulle giftes eller en anden stor begivenhed fandt sted..
Anyway, hans død har forandret mit liv radikalt, og har gjort mig mere ensom og deprimeret end nogensinde før. Jeg føler virkelig der mangler et stort stykke af mig, det er virkelig blevet slemt. Drømmer ofte om ham, taler om ham som om han stadig er i live, har ringet op til hans nr 2 gange hvor jeg helt havde glemt at han var væk..
Som sagt, han betød enormt meget for mig, tror aldrig nogensinde jeg finder en bedre ven. Jeg kunne tale med ham om ALT. Virkelig alt. Og han så aldrig skævt på mig, selvom vi ikke altid havde ens holdninger. Han var der mere for mig end min far var/er og jeg betragtede ham som min far på mange punkter..
Anyway, for ca 8 mdr. siden har jeg haft denne her drøm om at få en lille minde tattoo om ham. Jeg ved præcis hvordan den skal se ud, hvor den skal være, hvilke farver den skal være i og det hele - Dvs. 100% gennemtænkt. Jeg vil have den på indersiden af håndleddet, så jeg evt. kan skjule den ved et armbånd, langærmet trøje eller lign. Den vil betyde så fandens meget for mig, for den vil ligesom også være en måde at kunne smile når jeg mindes ham. Jeg ved det kommer til at gøre nas, men den smerte er ingenting i forhold til det jeg allerede har oplevet..
Mit problem er så, at min mor stejler så snart jeg nævner navnet 'tattoo'. Hun ved godt hvor meget min ven betød for mig, det er ikke det. Hun vil bare have jeg venter til jeg er 18.. Men så syntes jeg måske det er lidt .. For sent? Mit største ønske er at kunne få lavet den på dagen han blev fundet død, d. 7 november, dvs så det er et år siden han døde..
Den tattovering betyder bare så meget for mig at få lavet, er helt sikker på det ALDRIG bliver noget jeg fortryder.
Hvad gør jeg?
Knus, Louise.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
mar 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 367 Svar: 3.196
Jeg er ked af dit tab - jeg synes det er en smuk tanke.
- Håber du får dit ønske opfyldt
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.788
Men ja, super sød tanke, helt sikkert! Men havde du været min datter, havde du heller ikke fået lov før end du var 18.
Blogger
Følger: 940 Følgere: 3055 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.758
Personligt synes jeg du skal vente til du er 18. Gør det på hans 3 års dødsdag i stedet?
Det er ikke lovligt at tusse folk under 18, og du for højst sandsynligt kun en grim en ud af det, fordi de rigtig gode ikke sætter deres job på spil
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.550
Jeg kender en super dygtig mand som har egen Tattoo biks, han vil evt. godt lave den for mig. Han er skide dygtig, men det bliver 'tys tys' om hvem det er.
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
apr 2010
apr 2010
sep 2009
Og ja, må give DD ret, det er somregl kun "armatører" der tusser på folk under 18..
Vi har en her i byen, han er billig, han tusser folk under 18, dvs at mange unge går til ham. Jeg kender efterhånden en del der har fået lavet noget ved ham, men har endnu ikke set noget der er lavet ordenligt....
Så ja, vent til at du bliver 18, og så gå til en proff i stedet for.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
mar 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 367 Svar: 3.196
- Jeg vil sige GO GIRL!
apr 2010
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
det lyder strengt osv. men du skal hae den i rigtig mange år så er det virkelig noget du vil?
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Emner: 22 Svar: 501
- Og hvor er det en sød tanke med den tatovering, så vil du jo altid have ham ved dig nå det bliver svært
Blogger
Følger: 940 Følgere: 3055 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.758
dec 2012
Følger: 45 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 127
Jeg kan godt forstå din frustration. Jeg har selv stået i samme situation og det er ikke sjovt. Jeg har siden jeg var 16+/-, plaget min mor om en tatovering og hun har altid sagt nej. Jeg har respekteret det, for det er noget der skal være på min krop resten af livet.
Jeg er nu 18 år og skal om små 4 dage have min første tatovering. Jeg er så lykkelig og spændt, for det er noget jeg har ventet på i så lang tid, så det gør den bare endnu mere speciel og betydningsfuld, virkelig.
Jeg ved godt du måske ikke kan bruge dette til en skid, men synes personligt at du skal vente til du er 18. Det er mange år ja, men den bliver meget mere værd for dig, på de år. Den kommer til at have en hel speciel betydning, netop fordi DU har ventet i så lang tid, men et held og lykke skal du da ha'
apr 2010
sep 2009
Jeg mistede selv min storebror tilbage i '06, da jeg var 14 år, og der gik ikke længe inden jeg havde besluttet mig for at jeg ville have en minde tattoo (tror jeg har været 15 eller 16, i hvertfald ikke myndig), og det blev et stor nej fra begge mine forældre, hvilket jeg jo blev sur over..
Nu er jeg snart 21 og har stadig ikke fået den lavet.
Men idag er jeg SÅ glad for det nej, for jeg har ændret designet og placeringen på den, gud ved hvor mange gange, og jeg er stadig ikke sikker på hverken design eller placering.
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
Jeg vil også råde dig til at vente.
apr 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 1.214
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Der er jo ingen der siger, at du ikke skal få den - bare ikke endnu! Tænk hvis du om 3 år får en genial idé til hvordan den skal se ud eller sidde - og så har du allerede fået den lavet, og fortryder det? Det ville være så ærgerligt.
okt 2010
Følger: 23 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 48
Men jeg bliver også optaget at af du er i sorg, og at man kan blive meget fyldt og styret at svære følelser.
Jeg synes lige gyldigt, hvilke stærke følelser man er optaget af, så skal man vente med at beslutte permanente ting, til man er mere ude af f.eks. sorg og ensomhed.
Bliv tatoveret den dag, hvor du husker ham med er skævt smil på læben ;o)
Og sorg tager tid, så kan du også vente til du er 18
Mange Knus Eva
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 299
jan 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 8 Emner: 132 Svar: 455
Jeg har selv mistet min bedste ven for 2 år siden i en bilulykke, jeg var også fast besluttet på at, på et års dagen for hans død skulle jeg have en minde tattoo jeg var 18 år, og havde udtænkt alt, jeg skulle bare selv betale den, og det havde jeg ikke råd til lige der. Jeg besluttede at jeg så måtte vente til næste årsdag, da jeg jo ingen penge til tattoo havde, jeg ventede og det er jeg glad for, for jeg har stadig ikke fået den lavet, og skal heller ikke have den. Det er utrolig svært at miste en tæt på, det vil aldrig blive det samme uden dem. Men jeg tror at hvis jeg havde fået den tattoo ville jeg bare gå i længere tid og sørge, fordi den mindede mig om ham hele tiden. Jeg har ham altid i tankerne men har lagt det bag mig, jeg var nød til at gå videre, det havde han også ønsket, han havde ikke ønsket at jeg sad og var ked af det hele tiden pga. Ham. Han havde ønsket jeg var glad. Han var min bedste ven, og jeg vil aldrig glemme ham. Men husk at tænke dig om. Er enig med de andre vent til du er 18 år, hvis du stadig vil have den lavet der, så gør det. Håber du kan bruge min hjælp til noget
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Men fortæl din mor, hvordan du har det, evt vise hende hvilken tatovering du vil have. Måske have den klar, imens du fortæller hende det, og hvilken en du kan tænke dig. Hvor godt kendte hun ham? Var han en del af familien? Ven/familie. Det kunne også være en grund til hun ikke ønsker dig den tatovering.
apr 2010
Stine H:
Alle i vores familie var faktisk tæt knyttet til ham, bare ikke i den grad som jeg var. Vi har faktisk boet mig, mine to brødre, min mor & far + min ven i en lejlighed på 62 kvadratmeter. Det gjorde vi i et helt år, inden vi købte hele huset. Hun snakkede ofte med ham, og er kæreste med min vens søn, og de har nu et barn sammen..
apr 2010
Et rafle bæger, med to terninger ovenpå. Terninger er drejet så 1 & 2 prikker er vist (Meyer).
På bægret skal der stå hans navn, fødselsdato og dødsdato, samt noget tekst nedenunder. 'This is not a goodbye, it is I see you later'
Regner med at bægret skal være mørkebrunt, og så resten i sort/hvid.
aug 2009
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 28 Svar: 457
feb 2012
Følger: 74 Følgere: 62 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 2.208
apr 2010
Jo, sorry, er på en tblet og den er lidt svær at skrive å når den ikke altid tager ale bogstaverne med
feb 2012
Følger: 74 Følgere: 62 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 2.208
Ja det kan jeg se
At overtale min mor til en betydningsfuld ting.