{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.556 visninger | Oprettet:

At overtale min mor til en betydningsfuld ting. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Vil lige starte med at sige: NEJ! jeg har ingen intentioner om at plage min mor til døde, jeg leder efter gode råd og fif's til vis jeg skal tage en alvorlig snak med hende. Så alle der i forvejen har en super dårlig holdning, og køre et eller andet hetz på mig som virkelig går over stregen, får en advarsel eller ryger direkte på filter.. Sorry to say, men så forstår i/du ikke den vigtige ting det er for mig.

Vil starte med begyndelsen:
Sidste år, den 7 november døde min bedste ven. Og når jeg mener bedste ven, så mener jeg ikke en dreng på 15 som jeg kendte i 3 år. Jeg mener virkelig min bedste ven, som nåede at bliver 61 år gammel, og som altid har stået mig mere nær end min far. Hans død var et kæmpe chok for mig, jeg vidste godt at han ikke var frisk og frejdig som han plejede at være, men jeg havde bestemt håbet på at han ville holde ivertfald 5 år mere. Gerne mere, ville så gerne have haft ham ved min side den dag jeg skulle giftes eller en anden stor begivenhed fandt sted..

Anyway, hans død har forandret mit liv radikalt, og har gjort mig mere ensom og deprimeret end nogensinde før. Jeg føler virkelig der mangler et stort stykke af mig, det er virkelig blevet slemt. Drømmer ofte om ham, taler om ham som om han stadig er i live, har ringet op til hans nr 2 gange hvor jeg helt havde glemt at han var væk..

Som sagt, han betød enormt meget for mig, tror aldrig nogensinde jeg finder en bedre ven. Jeg kunne tale med ham om ALT. Virkelig alt. Og han så aldrig skævt på mig, selvom vi ikke altid havde ens holdninger. Han var der mere for mig end min far var/er og jeg betragtede ham som min far på mange punkter..

Anyway, for ca 8 mdr. siden har jeg haft denne her drøm om at få en lille minde tattoo om ham. Jeg ved præcis hvordan den skal se ud, hvor den skal være, hvilke farver den skal være i og det hele - Dvs. 100% gennemtænkt. Jeg vil have den på indersiden af håndleddet, så jeg evt. kan skjule den ved et armbånd, langærmet trøje eller lign. Den vil betyde så fandens meget for mig, for den vil ligesom også være en måde at kunne smile når jeg mindes ham. Jeg ved det kommer til at gøre nas, men den smerte er ingenting i forhold til det jeg allerede har oplevet..

Mit problem er så, at min mor stejler så snart jeg nævner navnet 'tattoo'. Hun ved godt hvor meget min ven betød for mig, det er ikke det. Hun vil bare have jeg venter til jeg er 18.. Men så syntes jeg måske det er lidt .. For sent? Mit største ønske er at kunne få lavet den på dagen han blev fundet død, d. 7 november, dvs så det er et år siden han døde..

Den tattovering betyder bare så meget for mig at få lavet, er helt sikker på det ALDRIG bliver noget jeg fortryder.

Hvad gør jeg?

Knus, Louise.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At overtale min mor til en betydningsfuld ting.
  • #1   29. sep 2013 jeg er sikker på din mor vil syntes tanken er sød og at hun gerne under dig et minde...men jeg ville aldrig give dig lov hvis du var min og jeg syntes derfor du skal vente til du er gammel nok til selv at bestemme

• #2   29. sep 2013 Hvad med og forklare det, som du lige har forklaret os? smiley

Jeg er ked af dit tab - jeg synes det er en smuk tanke.
    - Håber du får dit ønske opfyldt smiley

• #4   29. sep 2013 Det er ikke lovligt at tusse på personer under 18. smiley

Men ja, super sød tanke, helt sikkert! Men havde du været min datter, havde du heller ikke fået lov før end du var 18. smiley

• #6   29. sep 2013 Hvis hende emnet smiley

Personligt synes jeg du skal vente til du er 18. Gør det på hans 3 års dødsdag i stedet?

Det er ikke lovligt at tusse folk under 18, og du for højst sandsynligt kun en grim en ud af det, fordi de rigtig gode ikke sætter deres job på spil smiley

• #7   29. sep 2013 Vil bare så gerne have en d. 7 november, som en begyndelse og en afsked til visse tid.. Der er så mange føleser involveret, og jeg ved jeg kommer til at fortryde det vis jeg ikke får den lavet der. Det er lidt den kæmpe udfordring, for jeg er sikker på jeg får det dårligt med mig selv vis jeg ikke får den lavet..

Jeg kender en super dygtig mand som har egen Tattoo biks, han vil evt. godt lave den for mig. Han er skide dygtig, men det bliver 'tys tys' om hvem det er.

• #8   29. sep 2013 Forklar det til hende som du har forklaret det her til os. Det er det bedste du kan gøre. Om du kan overbevise hende ved jeg ikke, men jeg kan sige så meget at jeg godt forstår hende. Du aner ikke hvor meget du ændrer dig som person her i de næste par år. Man tror det ikke selv før man står og kigger tilbage på det.

• #9   29. sep 2013 Og min veninde fik en lavet i Tyskland, den er også blevet helt ekstremt smuk og hun er også 15. Jeg ved bare ikke hvordan jeg får min mor overtalt, kan jo også se det fra hendes side, det er ikke det, men.. Den vil betyde så meget for mig.

• #10   29. sep 2013 Jeg tror, jeg vil vise hende emnet, det er vidst det letteste..

• #11   29. sep 2013 Anja: Bare fordi folk gør det alligevel, gør det, det ikke mindre ulovligt. smiley

Og ja, må give DD ret, det er somregl kun "armatører" der tusser på folk under 18..
    Vi har en her i byen, han er billig, han tusser folk under 18, dvs at mange unge går til ham. Jeg kender efterhånden en del der har fået lavet noget ved ham, men har endnu ikke set noget der er lavet ordenligt....

Så ja, vent til at du bliver 18, og så gå til en proff i stedet for. smiley

• #12   29. sep 2013 Held og lykke med det

• #13   29. sep 2013 Du virker meget sikker smiley
    - Jeg vil sige GO GIRL!

• #14   29. sep 2013 Og udover det, skal det faktisk nævnes jeg på ingen måde er fan af div. pynt på kroppen - Har faktisk ikke rigtigt syntes tattoveringer er kønne, før jeg drømte om den tattovering jeg nu gerne vil have. Jeg har ikke engang huller i ørene, så det vil ligesom også betyde meget for mig, at den ting der bliver 'ændret' på mig, bliver et minde med ham.. smiley

• #15   29. sep 2013 Vis jeg var din mor ville jeg sige niks

det lyder strengt osv. men du skal hae den i rigtig mange år så er det virkelig noget du vil?

• #16   29. sep 2013 Jeg synes du bare skal prøve at snakke med hende om det, og fortælle hende hvordan du har det med det, hvor meget du egentlig savner ham, og hvor hårdt det faktisk har været at miste ham .. faktisk lige som du fortalte os her smiley
    - Og hvor er det en sød tanke med den tatovering, så vil du jo altid have ham ved dig nå det bliver svært smiley

• #17   29. sep 2013 I Tyskland er det ligeledes forbudt at tusse under 18, og ligeledes finder du mest amatøre der nede der gør det på folk under 18 smiley

• #18   29. sep 2013 Hej Louise.

Jeg kan godt forstå din frustration. Jeg har selv stået i samme situation og det er ikke sjovt. Jeg har siden jeg var 16+/-, plaget min mor om en tatovering og hun har altid sagt nej. Jeg har respekteret det, for det er noget der skal være på min krop resten af livet.
    Jeg er nu 18 år og skal om små 4 dage have min første tatovering. Jeg er så lykkelig og spændt, for det er noget jeg har ventet på i så lang tid, så det gør den bare endnu mere speciel og betydningsfuld, virkelig.
    Jeg ved godt du måske ikke kan bruge dette til en skid, men synes personligt at du skal vente til du er 18. Det er mange år ja, men den bliver meget mere værd for dig, på de år. Den kommer til at have en hel speciel betydning, netop fordi DU har ventet i så lang tid, men et held og lykke skal du da ha' smiley

• #19   29. sep 2013 Ja Kailie, Det er bestemt noget jeg vil. Jeg ved ikke om du har mistet en mor, eller en far, måske en ven du har kendt i rigtig mange år. Den smerte som der er, er ubeskrivelig, og det vil helt sikkert give mig ro i sindet, at jeg har mindet om ham. Jeg har gennem tænkt det så godt som jeg kan, ikke for at lyde snobbet eller noget, men er næsten tværtimod helt sikker på at jeg kommer til at fortryde det rigtig meget vis jeg ikke gør det..

• #20   29. sep 2013 TS: Jo mere du siger til dig selv at du kommer til at fortryde det hvis du ikke får den lavet nu, jo mere kommer du til at tro på det. smiley

Jeg mistede selv min storebror tilbage i '06, da jeg var 14 år, og der gik ikke længe inden jeg havde besluttet mig for at jeg ville have en minde tattoo (tror jeg har været 15 eller 16, i hvertfald ikke myndig), og det blev et stor nej fra begge mine forældre, hvilket jeg jo blev sur over..
    Nu er jeg snart 21 og har stadig ikke fået den lavet.
    Men idag er jeg SÅ glad for det nej, for jeg har ændret designet og placeringen på den, gud ved hvor mange gange, og jeg er stadig ikke sikker på hverken design eller placering. smiley

• #21   29. sep 2013 Nej jeg har aldrig mistet nogen nære mennesker så kan ikke rigtigt sætte mig ind i det

• #22   29. sep 2013 Jeg mistede min far for 3 år siden. Jeg vil også gerne have en tatto engang som minde om ham, men jeg vil gerne have den tænkt mere igennem inden jeg får den. smiley

Jeg vil også råde dig til at vente.

• #23   29. sep 2013 Jeg forstår din tanke bag den tatovering - men hvis den er så vigtig for dig og du så gerne vil have den; så vil du også stadig gerne have den om tre år. Jeg ville vente.

• #24   29. sep 2013 Helt enig med White Lies - Hvis den virkelig er så vigtig for dig, hvilket den jo tydeligvis er, så kan du godt vente de år, uden at den mister betydning. Som der også nævnes andre steder i tråden, er du ung nu, og tror, at du ved hvad du vil - og det gør du måske også. Men du kan ikke være sikker på, at det du vil nu, det vil du også om nogle år. Du udvikler dig så meget de næste par år, så det er dumt at få lavet noget så permanent, i den alder.

Der er jo ingen der siger, at du ikke skal få den - bare ikke endnu! Tænk hvis du om 3 år får en genial idé til hvordan den skal se ud eller sidde - og så har du allerede fået den lavet, og fortryder det? Det ville være så ærgerligt.

• #25   29. sep 2013 Først og fremmest, det gør mig frygtelig ondt, at du har mistet din ven.

Men jeg bliver også optaget at af du er i sorg, og at man kan blive meget fyldt og styret at svære følelser.
    Jeg synes lige gyldigt, hvilke stærke følelser man er optaget af, så skal man vente med at beslutte permanente ting, til man er mere ude af f.eks. sorg og ensomhed.

Bliv tatoveret den dag, hvor du husker ham med er skævt smil på læben ;o)

Og sorg tager tid, så kan du også vente til du er 18 smiley

Mange Knus Eva

• #26   29. sep 2013 Du skal ikke få lavet en tattoo før du er 18.

• #28   29. sep 2013 Er ked af dit tab.
    Jeg har selv mistet min bedste ven for 2 år siden i en bilulykke, jeg var også fast besluttet på at, på et års dagen for hans død skulle jeg have en minde tattoo jeg var 18 år, og havde udtænkt alt, jeg skulle bare selv betale den, og det havde jeg ikke råd til lige der. Jeg besluttede at jeg så måtte vente til næste årsdag, da jeg jo ingen penge til tattoo havde, jeg ventede og det er jeg glad for, for jeg har stadig ikke fået den lavet, og skal heller ikke have den. Det er utrolig svært at miste en tæt på, det vil aldrig blive det samme uden dem. Men jeg tror at hvis jeg havde fået den tattoo ville jeg bare gå i længere tid og sørge, fordi den mindede mig om ham hele tiden. Jeg har ham altid i tankerne men har lagt det bag mig, jeg var nød til at gå videre, det havde han også ønsket, han havde ikke ønsket at jeg sad og var ked af det hele tiden pga. Ham. Han havde ønsket jeg var glad. Han var min bedste ven, og jeg vil aldrig glemme ham. Men husk at tænke dig om. Er enig med de andre vent til du er 18 år, hvis du stadig vil have den lavet der, så gør det. Håber du kan bruge min hjælp til noget smiley

• #29   29. sep 2013 Jeg synes det kommer rigtig meget an på hvilken tatovering du vil have, som skal være et minde for ham. Hvis det er et sødt digt, vers osv synes jeg ikke det er et problem at få en. Jeg kan sagtens forstå de mennesker som får sig en tatovering som et minde til en afdød. Jeg overvejer selv tit at få en, efter jeg mistede min søster. Jeg har bare ikke mod på det Hehe. Men om det kommer en dag. Må tiden vise..

Men fortæl din mor, hvordan du har det, evt vise hende hvilken tatovering du vil have. Måske have den klar, imens du fortæller hende det, og hvilken en du kan tænke dig. Hvor godt kendte hun ham? Var han en del af familien? Ven/familie. Det kunne også være en grund til hun ikke ønsker dig den tatovering.

• #30   29. sep 2013 Tak for alle de gode svar.

Stine H:
    Alle i vores familie var faktisk tæt knyttet til ham, bare ikke i den grad som jeg var. Vi har faktisk boet mig, mine to brødre, min mor & far + min ven i en lejlighed på 62 kvadratmeter. Det gjorde vi i et helt år, inden vi købte hele huset. Hun snakkede ofte med ham, og er kæreste med min vens søn, og de har nu et barn sammen..

• #31   29. sep 2013 Den tattovering jeg vil have er:

Et rafle bæger, med to terninger ovenpå. Terninger er drejet så 1 & 2 prikker er vist (Meyer).
    På bægret skal der stå hans navn, fødselsdato og dødsdato, samt noget tekst nedenunder. 'This is not a goodbye, it is I see you later'

Regner med at bægret skal være mørkebrunt, og så resten i sort/hvid.

• #32   29. sep 2013 Hedder det ikke "I'll see you later"?

• #33   29. sep 2013 Undskyld jeg blander mig, men jeg ville nok også skrive: This is not a goodbye, it's an I'll see you later. smiley

• #34   29. sep 2013 Line & Bumle:
    Jo, sorry, er på en tblet og den er lidt svær at skrive å når den ikke altid tager ale bogstaverne med smiley Vis jeg ikke svare, er det fordi der næsten ikk r mere strm på, så gder den ike altid smiley

• #35   29. sep 2013 Lulu Haha xD
    Ja det kan jeg se smiley

Kommentér på:
At overtale min mor til en betydningsfuld ting.

Annonce