{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Muskelopbygning {{forumTopicSubject}}

Hvad er Jeres oplevelse med St. Hippolyt Gold Medal som muskelopbyggeneden produkt.???
Han får i forvejen St. Hippolyt natur müsli 2 kg om dagen og 15 kg hø.Alt det græs som nu er tilbage på folden hvor der også er smidt extra hø ind.

Evt forslag til andet foder som kunne fungere bedre til Gold Medal ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskelopbygning
  • #1   22. okt 2013 Hold da op det er da en kæmpe hest du har dig... jeg kan anbefalde dig masse af gåture i bakker/terræn, ridning/longe i roligt tempo med hoved nede og masser af overgange og så hjælp med en form for tilskud.
    Jeg selv bruger denne her http://sallingefoder.dk/til-hest?catalogue_selected=490840_42080#490840


  • #2   22. okt 2013 Der er noget der hedder build up som er et fantastisk foder produkt til heste der hurtigt skal bygge muskler op og evt tage på smiley

  • #3   22. okt 2013 Jeg er meget begejstret for St. Hippolyt produkter. og har også prøvet gold medal. Jeg syntes ikke det har haft den helt store effekt på min hest (derfor kan det jo godt virke på andre, måske din)
    Et produkt som jeg kan anbefale dig er build up fra brogaarden. Det har virket og virke stadig her på flere heste. Jeg sender en i tilridning på lørdag og han får en sæk buil up med så han kan lave nogle fine muskler smiley
    Kan da lige nævne at mine heste som jeg har prøvet det på er et par islændere og en fjordhest.


  • #4   22. okt 2013 Stine Randløv vil det gå med hans fuld foder tror du ??

    Stald Højager jeg longere ham 6 dage i ugen. Både med sadel lang og ned. Med pessoa (anbefalet af dyrlægen). Startede i går ( mandag) med at have rytter på ryggen igen hvor det bare var lang og ned i skridt i godt en halv time.. Har lige pt ingen trailer så det med at komme ud i bakke/ terræn det må vente lidt. Vil prøve at kigge på dit forslag.

    Vil jo bare gerne hjælpe ham med evt at give noget muskelopbyggende.


  • #5   22. okt 2013 Build up, kan det godt bare bruges som tilskuds foder til det han får nu eller vil det være bedst han går helt over på Build up for en periode ?? Er lidt på bar bund, beklager mine mange spørgsmål.

  • #6   23. okt 2013 2kg krybbe fodder.... det var da godt nok meget.
    Når hesten er oppe i sådanne mængder ville jeg hel klart finde noget andet fodder...

    Muskler kommer helt af sig selv. Men loncering 6 ugentligt, lyder i mine øre voldsomt og skadeligt i længden.

    Husk at for at musklerne kan opbygges er hesten nød til at have "fri" fra arbejde, for når du træner den nedbryder du musklerne, og de skal have tid til at bygge sig selv op


  • #7   23. okt 2013 Giver ret, 6 dage i longen lyder af for meget. Hesten opbygger muskler når den har fri hvis så frem den ikke har for meget mælkesyre i musklerne. Et forslag til en trænings plan de først 14 dage er fx
    Mandag longe
    Tirsdag skridt evt. På hårdt underlag
    Onsdag longe
    Torsdag fri
    Fredag skridt
    Lørdag longe
    Søndag fri

    Efter 14 dage kan du tag noget dressur, skridt og trav, ind 1-2 gange om ugen i stedet for longen. Derefter kan du ligge galop ind også så du efter en mdr har 2 dag dressur, 2 dage skridt, 2 dage fri og 1 dag longe.


  • #8   23. okt 2013 Vil prøve at ændre i hans træningsprogram tak. smiley
    Der var rytter på i mandags for første gang og det vil jo selvfølgelig være mere og mere der kommer rytter på ham. De skridtede kun i en halv time. De dage han får rytter på vil han jo ikke blive longeret. Nu har han fri hver tirsdag men vil bestemt sætte mig ned og se på hvordan jeg gør det bedste for ham.
    Tusind tak for hjælpen.


  • #9   23. okt 2013 Så lidt smiley og dejligt at du tag det pænt og ser det som en hjælp mange ville blive sure selvom man bare gerne vil hjælpe smiley


  • #10   23. okt 2013 Velbekomme.
    Er kun glad for hjælpen smiley


Kommentér på:
Muskelopbygning

Annonce