{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Probs med kontragalop {{forumTopicSubject}}

Heej hg:)
Især på højre volte har mig og min part nogle problemer med at han går i kontragalop når jeg sætter ham i korrekt galop...
Jeg laver halv parade inden anspringet (for at sige nu sker der noget) holder min holdning(læner mig ikke frem!) bøjer ham lidt indvendig og laver et tydeligt galopanspring (Ikke for tydligt da han så bare sætter i random galop og løber derudaf;)) nogle dage gør han det perfekt og der er ingen problemer og andre dage er det bare som om at han har glemt det, og bliver ved med at gå kontra indtil det til sidst lykkedes...

har i nogle råd, eller skal jeg gøre noget tydligere/anderledes? (Plejer aldrig at have probs med anspring, det er også kun på ham her;))
-håber i kan hjælpe! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Probs med kontragalop
  • #1   27. okt 2013
    Hvordan går det i longen? :o)


  • #2   27. okt 2013 hvad gør du med hænderne når du laver anspringet kunne jo godt være du faktisk bremser ham for til men driver bagfra? hvad går du med benet når du laver anspringet+?

  • #3   27. okt 2013 Prøv at lave anspringet på langsiden, så du ikke skal stille ham. Og så nøjes med at lave det for indvendigt ben. Altså, læg det indvendige ben ind til ham (en lille smule foran det normale schenkelleje). Hvis du stoler på, at din hest bliver hos dig, så gør det med lukkede øjne, så du fokuserer på dig selv og ikke på hesten. TÆNK galop! Mærk anspringet i din krop, og lad for guds skyld være med at overdrive hjælpen. Det har hjulpet for mig, min datter og flere af dem, jeg har undervist, så prøv en gang smiley

  • #4   27. okt 2013 check at din vægt og balance er i orden og hvis den er, måske enten arbejd på hestens balance på problem volten, eller spøge om kontra galop i hjørnet...alså drej hesten ud i stedet for ind og se om det hjælper. Nogle hest hjælper det men at spøger modsat til at få den righty galop. Ellers lær hesten at lave "flying changes" ved brug af kavelets eller pæle, så hesten laver et lille spring og du har mulighed for at skifte balancen og spøger om den modsatte galop.

  • #5   27. okt 2013 Det samme i longen smiley det haltermed at gå i højregalop... tror han foretrækker venstre smiley
    Jeg slapper af i hænderne når jeg laver anspringet, jeg hverken giver tøjle eller tager i den. Som om jeg bare red rundt i trav eller lign. smiley

    Henriette K
    Jeg lukker ikke øjnene men tænker galop og laver signalerne. Og overdriver ikke hjælpen for det er der han løber;) eller overdriver den ikke for meget (der er jo forskellige meninger om overdrivelse) Men tak for rådet vil prøve med lukkede øjne næste gang og uden at tage udvendige ben tilbage smiley


  • #6   27. okt 2013 Tirano
    Er ret sikker på at min balace og vægt er fin... som sagt er problemet ikke på NOGLE andre heste smiley Det vil jeg prøve! tak!

    -Tusind tak for svar alle sammen! smiley


  • #7   27. okt 2013
    Du har ikke evt. fået en til at tjekke ham, massør eller kiopraktor :o)?

    Hesten kan sagtens være lidt spændt, så det er sværere og sætte i galop på den ene volte, men godt kan lykkedes ind imellem.

    Min har været skæv i lang lang tid, så derfor har hun stadig tydeligt en volte der er bedre end den anden. Men jeg ved det, så derfor tager jeg den også med ro og kræver ikke det samme på begge volter.


  • #8   27. okt 2013 jeg ville prøve at stille ham lidt udvendigt, det hjælper for mig når min driller helt vildt men det er så også i spring, men som sagt bare et forslag smiley

  • #9   27. okt 2013 sæt den mere på bagparten og få styrket den rigtig meget smiley

  • #10   27. okt 2013 Krikken: Han er lige blevet tjekket for rygproblemer:) fordi vi troede der var noget, men han havde ingen spæninger eller smerter, så tror ikke det er problemet smiley

    Tak alle prøver det næste gang!:)


  • #11   27. okt 2013 Prøv at stille let til udvendig og ikke til indvendig. Herved har hesten mulighed for at springe frem på indvendig skulder. Du kan nemt komme til at blokere for skulderen ved at stille indaf når hesten ikke er klar, og derved vælger den at springe frem på den skulder hvor pladsen er, hvilket her vil være udvendig

  • #12   27. okt 2013 det hjalp mig at stille til den forkerte side, som min underviser råede mig til. det kan også være at hesten måske har lidt dårlig balance på den ene volte?

Kommentér på:
Probs med kontragalop

Annonce