{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Kørsel med hest - og nybegynder {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Vil på forhånd advare mod stavefejl, jeg sidder og skriver på en tablet, og vi er IKKE Gode venner! smiley

Jeg vil lige høre om i kender nogle i sdr. Jylland - gerne omkring holsted/brørup som evt. Vil lade en uerfaren kusk komme med ud og se alt mht. Kørsel og daglig træning af køreheste.

Det er fordi, jeg vil super gerne have tilkørt min islænder hingst. Jeg har gjordt næsteb alt forarbejde med ham - dvs. At jeg jævligt har ham i lange liner og træner med ham. Jeg træner ham både i skridt og trav, og han er super dygtig til det! Det eneste vi lige skal have arbejdet på er at han ikke skal slå alle 4 ben i jorden og standse brat op når jeg siger /pruuh/. xD han er virkelig lutter øren og reagere lynhurtigt på mine signaler. Han kan også bare stå i en parade når jeg ber ham om det, vores rekord er 17 minutter og så gad han altså ikke stå stille længere.. xD udover det, er jeg begyndt at træne med dæk bagved ham, har spændt plastikposer, pressening, dåser og alle muligee larmene ting bagved ham, uden reaktion.

Men nu kommer vi til problemet - jeg føler ikke jeg er erfaren nok til at spænde min sulky efter ham, uden selv at have gjordt en indsats! Så har besluttet mig for at finde en dygtig kusk jeg kan komme ud til en eller to gange - måske flere? Så jeg kan prøve at have en kørehest i hænder igen med en erfaren ved min side. Er det muligt? Kender i nogen?

På forhånd, tak for hjælpen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel med hest - og nybegynder
  • #1   7. nov 2013 Jeg er sikker på du må tage ud til min mor og papfar i Gram smiley De har flere tilkørte heste og ponyerne og flere forskellige vogne, hvis det ikke er for langt væk? smiley

  • #2   7. nov 2013 Så vidt jeg kan huske, er gram meget tæt på holsted! smiley hvor lyder det dejligt. Tror du de gider have en ung tøs som mig rendene? For det ville da godt nok være dejligt smiley

  • #3   7. nov 2013 Prøv at kontakte trekantens køreselskab -de holder til hos Niels Schelde ved bække/vejen. Niels er meget flink til at hjælpe.
    Og så er der jo den mulighed at se om ikke du kan blive groom for en kusk (altså den der bl.a. står bag på vognen osv), der lærer man ganske meget.

    Men selvom du får kigget på lidt kørsel, skal du have hjælp til forspænding -for det første fordi den slags gør man ikke alene, for det andet fordi de første gange for vogn er SÅ vigtige.Bliver hestenf or alvor bange der, kan det gå rigtigt galt og det er ikke sikkert den nogensinde bliver kørehest.
    Så rutineret hjælp kan kun anbefales -og her er køreselskaberne generelt gode til at hjælpe med henvisning til kusker der kan hjælpe, arrangementer hvor man kan få undervisning, hjælp til "selv" at tilkøre (med rutinerede kuske på sidelinien) osv.


  • #4   7. nov 2013 Gram er 30 min herfra smiley

    Det dejligt at høre du vil have viden om kørsel inden du springer ud i det med stjarni smiley


  • #5   7. nov 2013 jeg gjorde det jeg selv syntes er smart med min sulky jeg bandt et den ene ende af træktovet fast til den ene af stængerne og bandt den ande ende til den anden af stængerne, så jeg kunne ligge det over min pony dvs at træktorvet ligger over ryggen og stængerne er fastgjort på hver side af hesten, så hvis hesten gik i panik kunne jeg løfte den op og så var hesten fri. og det fungerede helt fantastisk smiley det var første gang jeg kørte en hest til og gjorde det helt alene (dog vil jeg anbefale at være 2) og det var uden de store problemer smiley

Kommentér på:
Kørsel med hest - og nybegynder

Annonce