{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løber under hegnet
  • #1   9. nov 2013 I må have et hegn i en lavere højde, så den ikke kan gå under.

• #2   9. nov 2013 Dækkenet kan sagtens være skyld i at hun ikke kan mærke det.
    Hvad med flere tråde på hegnet? smiley

• #3   9. nov 2013 min mosters hund løber os væk, men de gav den et stød halsbånd på og nu er det en helt anden hund, og løber ALDRIG væk:)
    prøv det, det er meget effektivt! smiley

• #4   9. nov 2013 Hegnet er ca i højde med hvor hendes ben højde er smiley altså hvor bringen starter.
    Første gang hun gik under var det ved leddet, så spiralen i leddet blev jo bare strukket ud . /:
    I dag knækkede hun en pæl. For hun er alt for høj til at komme under.

• #5   9. nov 2013 Sætte et ekstra tydeligt snor/hegn på nederst. evt, også føre strøm der til.

Har selv en hest på 170 som går under tråden hvis der kun er 1 led på, men når der er to eller 3, gør hun det ikke smiley

Ellers må i jo lave fast hegn som dette på billedet

profilbillede
  • #6   9. nov 2013 Ja flere tråde kunne være et godt forslag .
    Så ser det måske ikke så nemt ud mere . De andre heste har respekt for det .
    Men tænker om det måske er fordi hun aldrig har fået stød ??
    Skal vi så give hende et rap, så hun ved der er strøm i ?
    For der er mad på folden /:

• #7   9. nov 2013 Har den først fået smag for friheden kan det være rigtig svært at vænne dem af med igen. Jeg ville sætte to led op og droppe fjederleddet til fordel for et gammeldags led med Hegnstråd i stål. Det giver ikke efter som fjederleddet og er derfor sværere at gå under. Det tiltag og perioder med antenne af hegnstråd i nakken har virket på min. Antennen er en lidt drastisk metode, men effektiv og hvis alternativet er at ens hest render løs rundt til fare for sig selv og andre, er der vist ingen tvivl om hvad der er at foretrække

• #8   9. nov 2013 STØDHALSBÅND!?!?!?! DET ER FORHÅBENTLIG EN JOKE!!!! VIRKELIG DÅRLIG JOKE.... wooow.... det er for det 1. ulovligt og for det andet virkelig virkelig virkelig voldsomt mishandling! i guder altså hvordan kan man finde på det?!!? smiley

• #9   9. nov 2013 Øh... stødhalsbånd er mega ulovligt i danmark.... Det er grov dyremishandling!!!

• #10   9. nov 2013 Stine - ved ikke om stød halsbånd er ulovlige. Men ved at mange jeg kender benytter sig af vibrator-halsbånd. Det skader intet, men vibrationen giver dyret et chok, og er en god og smertefri metode at vænne dyr af med dårlige vaner på.

• #11   9. nov 2013 Jeg har ogsåen udbryderdronning af kaliber! Hun kan simpelten smutte igennem ethvert hegn -.-
    Vil du ikke forklare helt præcist hvordan sådan en antenne laves og monteres, Tine B?
    Jeg er nemlig ved at være desperat..

• #12   9. nov 2013 Bare rolig det var for sjov....... Vi går og joker med det konstant hjemme ved min moster, og så skal de have skildpadder i deres sø og dem sige vi os skal have halsbånd på:P men jeg mente det overhovedet ikke på den måde.... Troede at jeg fik det forklaret sån man kunne se at det var en joke:)

• #13   9. nov 2013 Og glemte at sige at det ikke er stød men vibrationshalsbånd:)

• #14   9. nov 2013 De fleste bruger ordet stød frem for vibration. Men det er i 99,9% af tilfældene vibration der faktisk bliver brugt smiley
    Så er der de 0,1% psykopater der faktisk bruger stød - hvilket er synd smiley

• #15   9. nov 2013 Jeg har netop opsagt min leje af den pony jeg siden Juli har haft i min varetægt pga denne uvane. Hun lagde ud med at gå under de to eksisterende tråde på sommerfolden.. Der var netop kommet ro på folden, da hun tog turen igennem hegnet indtil vinterfolden og igen videre ud ved leddet udfra samme.. Vi fik sat en tråd mere på, så gik der ca. 3 dage, så havde hun regnet denne ud.. 4 tråd kom på og vi fik øvet adskillelse med diverse heste, for at hun vænnede sig til at der kunne blive taget hest fra indimellem, men der stadig var to tilbage på folden med hende.
    For nylig er hun startet på denne unode igen og det til trods for jeg første gang stod få meter fra.. Hun kravler simpelthen under og får trukket fjedren i håndtaget helt ud -kan oplyse den kan blive over en meter lang!!!! Strømmen er tjekket ved hver lejlighed og virker upåklageligt.
    Jeg har nu kastet håndklædet i ringen, da jeg for det første står til leje og ikke ønsker at være til mere besvær ved min veninde, for andet fordi der kommer en nytilredet hest til stalden inden længe og det vil blive for farligt med ung hest i ridning og en løs hest sammen med og til sidst har jeg været rigtig ked af at skulle bruge mit krudt på en ny hest på denne måde, som dette forløb har udviklet sig..

• #16   9. nov 2013 Jeg klippede et stykke hegnstråd på ca 60 cm. Satte en ende i hver af ringene på grimen. Den ring hvor karabinhagen lukkes og den tilsvarende på modsatte side. Så har du en stor bue af hegnstråd. Så skal tråden bare snoes om sig selv så tråden ligger langs med nakkeremmen og det overskydende tråd bliver som et snoet enhjørningehorn der stikker op i luften fra hestens nakke.
    Det virker ret effektivt fordi hesten får stød i det den stikker hovedet under hegnet og ikke først når den er et godt stykke under.
    Det er lidt svært at forklare på skrift, så hvis det ikke giver mening må du skrive igen.

• #17   10. nov 2013 Tak for det, Tine! smiley

Kommentér på:
Løber under hegnet

Annonce