Equiband - erfaring? {{forumTopicSubject}}
Ville lige høre om der var nogen der havde erfaring med brug af equiband?
Jeg satser lidt og prøver at spørge herinde, og håber på at jeg ikke bliver slagtet skal høre for meget på "du kan da bare ride din hest korrekt" osv osv.
Ikke at jeg selv vil anskaffe mig en her og nu. Ved ikke engang om jeg overhovedet vil anskaffe mig et.. Med blev da lidt nysgerrig omkring dette. Faldt over det, et sted på FB, hvor der var en der skrev at hun havde rigtige gode erfaringer med det. Måske nogen herinde har gode/dårlige erfaringer?
Og ja, er interesseret i ERFARINGER, ikke "jeg tror (....) jeg kunne forestille mig (.....)"... Erfaringer, fra folk der har prøvet det - eller kender nogen der har, tak
.
(link fjernet)
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 58 Svar: 688
mar 2008
Følger: 49 Følgere: 59 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 357
Jeg er dog selv i opstart fasen, men var til hestemesse 2013, hvor Claus Toftegaard var inde og vise hvordan man gjorde, og fortalte en hel masse hvor stor betydning rytteren har på at hesten går korrekt (opstilling og udstyrs tilpasning).
Du kan da helt klart prøve at surfe lidt mere omkring, prøv evt at læse på Sidsel Sommers hjemmeside også.. Equilates, kalder hun det.
Kan også anbefale Claus Toftegaards bog "I balance på hesteryg".
jan 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 1 Svar: 49
Jeg oplever det hjælper mig gevaldigt, da hesten jeg rider har lidt tendens til svaj i ryggen og gerne vil "padle" lidt bagud i bagbenene. Han bliver redet så korrekt som jeg nu evner, men sætter stor pris på dette redskab!
Men jeg overvejede det da også mere end én gang inden jeg invisterede i det. Men det er nemt at bruge og når først elastikkerne er justeret til den rette længde, er det bare at klikke dem på og så afsted
Jeg synes det er et fornuftigt hjælpemiddel, som animerer hesten til at arbejde mere korrekt.
Og vil lige indskyde, at underlager er super lækker kvalitet!
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.687
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 5 Emner: 58 Svar: 239
feb 2008
Følger: 100 Følgere: 120 Heste: 27 Emner: 1 Svar: 78
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 5 Emner: 58 Svar: 239
Equiband - erfaring?