{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Numse napper? {{forumTopicSubject}}

Min pony er en numse napper
Ja altså jeg syntes de 2 første gange det var lidt sjovt at min hest løb hen til de andre og nappet dem i røven men nu er det blevet ret irerterrende og jeg vil gerne havde hende til at lade vær men når hun for øje på sådan en lækker hestenumse løber hun bare hen og napper i den hun er pænt ligeglad hvad jeg gør hun kan ikke stoppes jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre jeg prøver at lave lille volte når hun gør det men hun bider sig fast i bidet og fare efter de andre hest mens jeg sidder og intet kan gøre.
hun gør det kun under ridning ikke når man trækker rundt med hende..

Nogen der har prøvet det samme?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Numse napper?
  • #2   22. dec 2013 Ej hvorfor har jeg ikke tænkt på det smiley det det prøver jeg smiley
    tak smiley

• #3   22. dec 2013 Enig med Feline og hvis dte virker kan du prøve at få en til at longere dig hvis det virker ;
    smiley

• #6   22. dec 2013 Det handler om opdragelse. Din hest skal trænes i en sådan grad, at den altid er samlet under dine hjælpere og lydhør overfor dine signaler - uafhængigt af hvad der sker omkring jer. Jeg ville starte med at tage et kig på det nuværende stopsignal. Husker du at stoppe for hele kroppen, og ikke blot tøjlen? Og husker du at have en konstant, blid føling med hesten med alle hjælpere? Det er utrolig vigtigt, for hvis man som rytter udelukkende lader sig transportere, og først begynder at kommunikere og sende signaler til sin hest, idet den påbegynder en uønsket handling, har man al for dårlig kontrol med tingenes gang - og så opstår en situation som din. I stedet skal du være i konstant kontakt med din hest og have styring med alle hjælpere, så du hele tiden har mulighed for at lave små fine reguleringer i gang og tempo, og dermed tilpasse ridtet dine ønsker og mål. Det indebærer også, at du kan og skal reagere langt hurtigere, end du gør nu - så snart du mærker, at din hest sætter farten den mindste smule op uden påbud fra dig, begynder du at lave halve parader, og får den dermed ind under dig igen - i stedet for først at reagere, når den er halvvejs ovre ved den anden hest og dermed allerede fuldstændig ude af dine hænder. Du og din hest skal begge have vedvarende, konstant opmærksomhed på hinanden og den indbyrdes kommunikation - så kan den slags situationer ikke opstå.

Kommentér på:
Numse napper?

Annonce