{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.308 visninger | Oprettet:

Vandre i løbesko {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg skal på vandretur i danmark til sommer (lidt tidligt, jaja) og vandresko er ekstremt dyre, så jeg tænkte på om man kan vandre 20-25 kilometer i løbesko om dagen eller om det bliver for hårdt får benene, knæene og føderne? Jeg har læst meget om at man ikke skal gå i løbesko der allerede er blevet brugt, men jeg tænker på nogle helt nye løbesko!:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandre i løbesko
  • #1   3. jan 2014 Så skal du gå dem godt til inden

Men vil nu sige at gå i gamle løbesko no problem her

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   3. jan 2014 Nej det kan du ikke.

Eller jo, men du smadre dine føder og vandreturen ved det smiley

• #5   3. jan 2014 Jeg vandrede 90 km på 5 dage i gode kvalitets vandrestøvler jeg havde købt i en frilufts butik hvor de havde styr på det smiley Det blev over 1000kr men det var det værd! Der var mange der ikke havde ordenlige vandrestøvler der fik fuldstændig ødelagte fødder nærmest! De skal helst være gået lidt til og lad vær med at købe dem brugte for så er de jo ikke tilpasset til dine fødder smiley Vil også anbefale vandresokker smiley Jeg ved det lyder dyrt men sådan får du en god tur uden at skulle tænke over dine vabler der skal prikkes hul på smiley

• #7   3. jan 2014 Du må ALDRIG købe brugte sko, og slet ikke til løb eller vandreture!

Jeg vil anbefale dig at vente på et fedt tilbud og købe nogle kvalitets vandre sko (Fx salomon) eller kvalitets vandrestøvler (Fx mamut). hold øje med tilbud fra friluftslageret, friluftsland og seuf fx, de har tit gode tilbud!
    Og så sørg for at få skoene købt hjem i god tid så de kan blive gået til, der er intet der kan ødelægge en god vandretur som dårligt og stift fodtøj..!

• #8   3. jan 2014 Det er i hvert tilfælde noget med at den måde du bruger skoen på ikke er ens om du går eller løber, derfor er det en dårlig ide at gøre de to ting i samme sko.

Men efter min erfaring er et par gode løbesko da næsten lige så gode som et par vandrestøvler? I hvert tilfælde hvis du kigger dig lidt om efter et tilbud

• #9   4. jan 2014 Altså jeg gik 100km. på ca. 4/5 dage.
    og tro mig, jeg fortryder lidt jeg ikke havde bedre sko..
    Det kan godt lade sig gøre, men næste gang skal jeg have fat i et par vandrestøvler, og heldigvis er vi da midt i alle januar udsalgene! smiley

• #10   4. jan 2014 HVis skoene sidder som smurt (det kan du ikke altid selv bedømme) så er det fint nok. Jeg kender en pige som gik 40 km i nogen kondi agtige sko (De var nu mere gå-agtige)
    Ulempen ved løbesko er bare at de er lavet til at løbe, og når man løber bevæger man foden anderledes, så det kan godt give problemer!

Jeg vil råde dig til at tage ind i spejdersport (eller lignende) og så kigge på noget godt at vandre i. Jeg regner ikke med du er vant til vandrestøvler (kræver en del tilvænning) så med mindre du kan købe dem i god tid, og ikke har problemer med at vise dig offentligt med dem på, så vil jeg råde dig til at tjekke udvalget af vandre sko. Jeg har selv et par vandrestøvler og et par vandresko (faktisk mine eneste sko...) og jeg må sige at jeg for tiden foretrækker skoene, fordi de ikke fikserer anklen på samme måde.
    Kig også på hvor du skal hen. Skal i op i de nosrke fjelde, eller andet sted hvor man nemmere træder ved siden af? Eller ud i skov/mark/vej, hvor det er nemmere at gå? I sidste tilfælde vil jeg syntes du skal prøve et par vandresko smiley

• #11   4. jan 2014 Nå ja, Husk for guds skyld at tage ud i butikken og prøve skoene! Alle fødder og sko opføer sig forskelligt, og jeg var da igennem 7-8 modeller af vandrstøvler, og 5-6 modeller af vandre sko før jeg fandt det jeg kunne bruge.

Kommentér på:
Vandre i løbesko

Annonce