{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Bid - Spring {{forumTopicSubject}}

Hej alle.!

Er der nogen der kan anbefale et godt bid til spring, til en hest der løber. Hun tager nemlig bidet og løber og er ikke nem og stoppe igen efter springet. Vi rider med fortøj men dette hjælper ikke.

I dressur, rider vi med et almindeligt 2 delt auigan (staves) bid. Og det fungere meget godt

Mvh rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid - Spring
  • #2   12. feb 2014 jeg bruger pelham med gummi, den hjælper bedst på min har prøvet andre men de hjælper ikke.

    og stop signaler hjælper ikke på min i spring kun i dressur.


  • #3   12. feb 2014
    Tag dressuren med ind på springbanen, så det at der er spring ikke kun handler om at løbe for fuld fart - dvs. træne stopsignalet :o)


  • #4   12. feb 2014 Stopsignalerne fejler intet i dressuren. smiley Men der er simpelthen fordi, at hun elsker og springe smiley Hun tager biddet og løber. og stopper når hun når en barrier.. Dette dur jo ikke til et springstævne.

  • #5   12. feb 2014 spørg en om du kan låne et bid af en du står opstaldet med også prøve det sån i stedet for at gå ud og købe en masse som ikke virker. smiley

  • #6   12. feb 2014 Det er et misforstået komcept at heste der løber elsker at springe. Det er som regelt modsat.

    Gå nogle skridt tilbage og byg dressuren ind i din springning, der ingen undskyldning på et lukket bane for ikke at træne det smiley


  • #7   12. feb 2014 toppe loppe

    Selvfølgelig virker det på din, det virker på alle heste. Man skal bare gide træne det og ikke opgive fordi det er nemmere at smække noget hårdere i munden på dyret smiley


  • #8   12. feb 2014
    Netop fordi de kun virker i dressur, virker stopsignalet ikke.
    Og din hest elsker heller ikke og springe - men har fået aktiveret flugtinstinktet på et tidspunkt bevist eller ej. Derfor forbinder den spring med LØØØØB.

    http://www.blueberryhill.dk/index.php/artik/108-springheste-ma-gerne-refusere

    " HESTE DER LØBER.

    Som tilskuer til et springstævne, oplever man ofte heste der nærmest spæner af sted banen igennem og i nogle tilfælde skal der mere eller mindre skarpe bid til at holde farten nede. Den gængse opfattelse er at hesten løber fordi den elsker at springe, og nærmest ikke kan vente med at komme over. Det er en fejlagtig opfattelse. Hesten løber når den skal springe, fordi der på et eller andet tidspunkt er skabt en association imellem dens flugtinstinkt og springet. F.eks ved at den har oplevet at blive presset i afsætszonen og er flygtet henover springet for at komme væk fra presset.

    Det illustreres meget godt ved den type heste, der kaster sig fremad mod springet, men så alligevel refuserer i sidste sekund. Hvis hesten virkelig kastede sig fremad fordi den ikke kunne vente med at få lov til at springe, hvorfor nægter den så alligevel at springe over når den kommer helt derhen? "


  • #9   12. feb 2014 Er det så nogen det kan forklare hvad man skal gøre i forhold til at træne den til at tro at spring ikke er = flugt ??

  • #10   12. feb 2014 Jeg selv brugte rigtig meget metoden at ride mod springet og lige inden ponyen gasede op bad jeg om parade. Ligeledes parade EFTER springet smiley

  • #11   12. feb 2014
    Start på dressurbanen og start i det små :o)

    Start med en bom på jorden og i skridt. Den bom skal du så kunne stoppe hesten foran når du rider imod og bagved når du er ovre. Stop ikke på de samme steder, men vælg forskellige tidspunkter fx. 3 meter foran, så 1 meter foran osv. så der er variation i det og nogle gange ride over uden og stoppe.
    Når det fungere i skridt, så næste gang trav og samme teknik med stop foran og bagefter. Også videre til galop.
    Når hesten promte kan stoppe så kan du lave det om til en cavaletti, har du ikke sådan en så et meget lille kryds man kan skridte over hvis det er.

    Igen, samme teknik med at hesten skal være styrbar i en gangart før man går videre. Også kan du efterhånden når det fungere med et normalt størrelse spring kan du overfører det til en springbane med fuld bane, hvor du rider rundt imellem dem uden og ride direkte på. Øver stop signal i alle gangarter. Og efter det så hen imod spring.

    Du kan fx. indøve stop med godbid også, det motivere nogle heste mere til at stoppe.


  • #12   12. feb 2014
    .... Det kræver så selvfølgelig at man i mellem tiden ikke springer, før tingene er på plads.


  • #13   12. feb 2014 Havde også sådan en hest, og jeg skiftede til et tredelt bud også blev hun stoppet når hun løb for meget.

  • #14   12. feb 2014 Tak krikken det vil jeg forsøge smiley
    Skrev forkert vi rider med 3 delt smiley


  • #15   12. feb 2014 Jeg købte, for snart to år siden en springhest der var stået helt af på spring, hvilket var grunden til at han blev solgt.

    Efter ca ét år kunne vi skridte over bomme uden at han blev berørt. Og vi kunne springe bitte små spring hvor han reagerede på mine hjælpere og red i det tempo jeg bad om og stoppede efter springet. Men det tog et år!

    Efter to år, kan vi ride rundt på en springbane hvor han er afslappet og lydhør overfor mine signaler. (Vel at mærke, uden at springe)

    Vi har trænet EN MASSE TILLID, og taget alt meget langsomt. Jeg har ikke bedt ham om at stoppe, bakke eller lignende. Det vil være at kræve alt for meget af ham, når han mest havde lyst til at løbe. Så han har fået lov at reagere som han ville og igennem træning med dressur, tillid og skovture, har han lært, at jeg ikke udsætter ham for noget ubehag.
    Hvis han bliver urolig eller får et chok nu, stopper han op og vender hovedet om efter en kiks smiley

    Det handler i stor del om selverkendelse og om at være realistisk. Se video af jeres ridning. Vær kritisk overfor hvad du beder din hest om, og hvordan du gør det. Og vær ærlig overfor dig selv om din hest trives i situationen. Se på dens krop og se på den øjne...

    Det kræver MEGET og du skal som rytter gøre op hvad der er vigtigst, at komme langt til stævner, eller have en hest der trives.
    For én ting er sikkert. Som du beskriver det, trives din hest absolut ikke på en springbane pt.

    Billedet er af Willow og jeg til DHE stævne. Hvor vi skridtede hele banen rundt, forbi alle spring og fik lov at kigge på dem i fred og ro uden at jeg pressede ham.
    Pånær det sidste, som han sprang ligeså stille og fint smiley
    Han har normalt haft en meget voldsom adfærd til stævner og lukkede helt af, så det var FANTASTISK at han var så cool og 100% under mine hjælpere og med mig smiley


    profilbillede
  • #16   12. feb 2014 Willow var stadig tydeligt påvirket af, bare at være tæt på et spring:

    profilbillede
  • #17   12. feb 2014 Det er desværre ikke mig selv der har indsprunget hende smiley
    - og vil hellere end gerne tage den tid det tager for at hun føler sig tryg på en springbane. Hun er dog også købt som dressur hest. Og der arbejdes en del på tillid og på ture i det fri og det bliver bedre og bedre.


  • #18   12. feb 2014 Har ikke noget problem til stævner hun er total cool og er ved mig 100% og kigger ikke på alle de blomster de sætter på en dressur bane hun er fuldstændig ligeglad og bliver hun endelig bange for noget får hun lov og kigge også skridter vi forbi og rider videre smiley

  • #19   12. feb 2014 Det er en fantastisk start. For mig har det også været afgørende ikke, at lave for mange tidsplaner og mål. Men i stedet tage alt helt tilbage fra start og så fejre alle de små sejre smiley

    Vi kan ikke ændre fortiden, men tage ansvar for fremtiden. Så der er masser du kan gøre endnu smiley


  • #20   12. feb 2014 Selvfølgelig der er altid noget og arbejde med. smiley

  • #21   12. feb 2014 Held og lykke TS smiley

Kommentér på:
Bid - Spring

Annonce