{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.639 visninger | Oprettet:

Pulsmåling {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået et garmin 310xt og soft strap puls bælte samt nogle elektroder som skulle kunne bruges til hesten men kan simpelthen ikk få det til at virke smiley den siger at hesten har en puls på 98-100 ved skridt - det kan simpelthen ikk passe når den til distance stævner normalt ligger på 40-45 i slut puls ...

Nogen gode ideer til hvordan det skal sidde for at virke ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pulsmåling
  • #1   1. apr 2014 Jeg synes nu det lyder meget logisk. Er det skridt med dig på ryggen?
    Ellers prøv at sæt uret på mens den står stille, og lad den stå med det et stykke tid. Så kan du se hvad pulsen havner på. Jeg ville nok satse på omkring 60 smiley

• #2   1. apr 2014 Hvor sætter du elektroderne?

• #3   1. apr 2014 Det kan være ret svært for elektroderne at få kontakt gennem pelsen. Så det kan tit være en fordel at gøre pelsen våd under elektroden. Det virker i hvert tilfælde for mig. Jeg bruger polar. Derudover skal pelsen gerne være kortklippet. Jeg klipper selv det meste af året alligevel, så det problem har jeg ikke.

Den skal gerne have en hvilepuls omkring 30-40. Min militaryhest ligger på ca 33-35 på staldgangen. den skridter som opvarmning ca 50-60.

Ballonfisken: Hvis den har en hvilepuls på 60 bør du ringe til en dyrlæge. Normalt ligger de mellem 36 og 42. Ponyer og ungheste lidt højere.

• #4   1. apr 2014 nu har jeg droppet elektroderne da de slet intet viser - bare en streg på uret som om der ikke er forbindelse.. har forsøgt med puls bæltet på halsen næsten oppe bag hovedet hvis i forstår.. han er klippet i sidste uge så er forholdsvis kortpelset smiley
    jeg læste et sted på nettet at intim gel virker på samme med som det dyre kontakt gel i sportsforretningerne så jeg har købt sådan en tube..
    det lykkedes mig at få den til at vise noget - den sagde en puls på 67 efter ca 20 min trav. tænkte først at det lød nok oka da han normalt er hurtigt i nedpulsningen og ligger til stævnerne med en puls på 40-45 som slut puls med en puls margen på ca 2. men da han så kom hjem i boksen efterfølgende sagde den pludselig n puls på 75 efter 15 min i boksen smiley det er svært at vide om jeg skal være obs omkring over træning eller om pulsen bare ikke er målt rigtigt..
    vi travede mest med lidt roligt galop - begge i tempi som han normalt kan fortsætte længe udden problemer..

• #5   1. apr 2014 Du kan ikke lave pulsmåling ved at sætte pulsbæltet på halsen, den skal rundt om maven på hesten. Man kan godt bruge garmins pulsbælte til pulsmåling, ved at sætte puls bæltet under gjorden. Men så skal du finde på et fiks system til at binde det fast til gjorden.

• #6   1. apr 2014 oka jeg har ellers set mange ryttere som rider med den om halsen ??
    overvejer sådan et polar equine bælte - men kan min garmin sender klikkes på polar bæltet ?? er ikk meget for at have noget under sadel og gjord af frygt for tryk.. derfor jeg har forsøgt med bæltet på halsen..

• #7   1. apr 2014 Jeg tænker faktisk bare, at hvis hun har proppet elektroder på den, og den ikke lige har vendet sig til det, så vil det ikke være en hvilepuls, men en lidt højere puls.

• #8   1. apr 2014 Nej nej det er ikke pulsmåler de rider med rundt om halsen smiley Det er elektronisk tidstagning, så derfor får de en chip rundt om halsen.

Nej garmin kan ikke sidde på polars pulsbælte, i polars er elektroderne integreret og du på sætter en lille sender til pulsbæltet. Men måske menneske elastikken fra Garmin kan nå hele vejen rundt om hesten smiley

• #9   1. apr 2014 Ballonfisken, hesten kan nu altså ikke mærke at den har en elektrode på? Det er en lille gummi plade som man ligger ind. Har aldrig oplevet mine heste reagerer på det første gang de er blevet monteret min pulsmåler - uanset hvilken model jeg har brugt.

• #10   1. apr 2014 Oka - troede at man kunne sætte sendere. Fra garmin over på polar synes senderne ser ens ud ? Og har set et sted på nettet nogen som skrev om at man kunne bruge dem på tværs er markerne hvis man bare havde den sender som kan klikkes på bæltet ??

Hele vejen rundt kan den ikk nå smiley der er han for tyk smiley

• #11   1. apr 2014 Den nye polar kan vist nok skiftes over. Men jeg har ikke noget erfaring med det. Jeg har den gamle og den kan i hvert tilfælde ikke kommunikere med garmin. Jeg har lånt et Leikr ur og det kan kommunikere med alle mærker undtagen polar, de sender vist i en speciel kode. Man kan sikkert operere lidt på senderen og skifte den.
    Jeg har iøvrigt aldrig haft problemer med tryk under sadel eller gjord med elektroder der.

• #12   1. apr 2014 Jeg tænkte på sådan nogle som disse
    http://shop.optihorse.dk/product.asp?product=13965
    Eller
    http://shop.optihorse.dk/product.asp?product=13133
    Der står noget med at man selv skal sætte sender på ??

• #13   1. apr 2014 Min kan heller ikke snakke sammen med garmin, men den er også ved at være et par år gammelt. Mener mit er den der hedder POLAR EQUINE RS800CX G3, muligvis en ældre model. Men er garmin ikke et mavebælte med elektroder som har indbygget sender?

• #14   1. apr 2014 Mit garmin er et bryst bælte med elektroder i eller hvad man siger og en sender som knappes af og på - det er den model som hedder soft strap og er lige købt smiley

• #15   1. apr 2014 Okay, altså tvivler på at en Garmin sender kan bruges på et polar bælte, men ved selvfølgelig ikke om det kan lade sig gøre.

• #16   1. apr 2014 oka ville være godt hvis der var nogen på lolland falster som har et polar system man kunne prøve at koble til garmin smiley må prøve at søge efter folk smiley

forsøgte at ligge puls bæltet ind under gjorden idag men det syntes han ikke om.. han sparkede op efter gjorden da vi red og spændtte voldsomt op. jeg har lam på gjorden - det er godt nok ved at være lidt slidt men troede stadig at det ville ligge sig lidt i i lammet istedet for at bule..

• #17   1. apr 2014 Altså hvis du har spændt gjorden ligeså stramt som normalt så vil den trykke. Jeg har aldrig selv brugt den metode med Garmin, efter at have opgivet elektroderne anskaffede jeg polaren smiley Men har hørt andre som bare har garmins pulsbælte under gjorden uden problemer.

• #18   1. apr 2014 synes ikke jeg havde spændt så meget smiley rider normalt ikke med stram gjord da jeg ikk har problemer med at blive siddende selvom den er lidt løs.. men han er bare følsom - der skal ikke meget til før han er generet ..
    må prøve om han vænner sig til det smiley

• #19   2. apr 2014 Ja så er det nok bare tilvænning smiley Men husk at udtænk en plan til at kunne fæstne pulsbæltet til gjorden, det kan glide ud.

• #20   2. apr 2014 Det ligger egentlig meget stabilt når det ligger i lammet smiley
    Ellers må jeg jo finde på noget til den tid smiley

Kommentér på:
Pulsmåling

Annonce