{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

Lyn pony {{forumTopicSubject}}

Jeg har en veninde, som er rigtig ked af det. Hendes pony er simplethen så hurtigt og frisk. Hun kan ikke styrer hende på springbanen. Hun kan ikke ride ordentlig stille rolig arbejdende dressur. Hun kan ikke ride i skoven uden at kun skridte. Der er mange forskellige der har prøvet at styre hende men forgæves?

Hun har redet med indspænings tøjler i dressurridning og startet blidt ud i springningen. Hun mister aldrig energi. Og er rigtig stærk! Hvad kan man gøre for at få hende til at lære at være mere i ro?
De har kæmpet i 1 år smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng TV op 500 kr.
  • Montering af låger og greb på IKEA Pax skabe 600 kr.
  • Opsætning af 2 loftlamper (New Works Tense + IKEA Backstörn) 800 kr.
  • Changing the faucet in the kitchen 700 kr.
  • Vores vaskemaskine får HFI relæet til at springe fra. 1.600 kr.
  • Ophængning af vægspot i lille badeværelse. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lyn pony
  • #1   30. mar 2014 Ligenu søger hun ny pony. Fordi hun ikke kan mere

• #2   30. mar 2014 Blive ved smiley
    Halve parader. Når hun springer, så op med hånden. Ellers så er det bare at sidde imod og gøre alt hvad man kan for at udnytte energien smiley

Jeg har kæmpet med det i 3 næsten 4 år ud af de 5 år jeg har haft ham smiley
    Han løber stadigvæk til tider, men nu har jeg lært at udnytte det smiley

• #3   30. mar 2014 Ridelære smiley
    Og bliv ved smiley

• #4   30. mar 2014 Hun har en fast ridelære

• #5   30. mar 2014 Hmm.. Kan ridelæren ikke ride ponyen lidt hvis personen ikke er for tung?

• #6   30. mar 2014 Hvad med at lære den signaler fra jorden af? Positiv stop træning har hjulpet en del på min hest, når jeg brr stopper den næsten automatisk nu, også fra ryggen, så er det jo bare om at forbinde den lyd med når man laver parade fra ryggen af. smiley
    Altså, start med at gå med den fra jorden, hver gang du stopper skal hesten stå - sig en lyd hver gang du stopper så hesten forbinder lyden med stop. Derefter roser du den og giver godbidder - hvis du går ind for at træne med godbid. Det er en god idé i starten. Dernæst når den kan det hundrede procent prøver du fra ryggen - hver gang den så stopper - så roser du den. Dernæst sætter du lyd og parade(den måde du laver en parade udelukkende med signaler fra ben og sæde) sammen, og roser den igen. Den skulle dermed gerne finde ud af, at det er en god ting at stoppe og lytte. smiley

Men ellers ja, halve parade konstant, rid det koncentreret i laaaang tid, og intet andet til den har fattet hvad det går ud på. smiley

• #7   30. mar 2014 Kan også være man skulle gå ind og kigge på, hvad ponyen får at spise, så man ikke giver den unødig energi gennem foderet.
    Men ellers vil det være en god ide at kigge på stopsignalet... smiley

• #9   30. mar 2014 Ja men de hsr også fået en sadelmager op for at se om det var det men det var det ikke smiley og hun får havre og hø og mysli

• #10   30. mar 2014 Hvis hun har en fast ridelærer, men overhovedet ikke er blevet bedre med den ridelære, synes jeg bestemt at hun skal finde en anden ridelærer (:

• #12   30. mar 2014 Jeg mener, at havre er noget af det, der er rigtig meget stivelse i. Stivelse = energi. Måske man skulle finde noget andet at give den end havre?

• #13   30. mar 2014 Hun har haft 3 ridelærer og hun er kun lige påbegyndt havre før i tiden fik hun kan musli og Hø? smiley

• #14   30. mar 2014 Kun*

• #15   30. mar 2014 Hmm.... Synes i hvert fald at I bør genoverveje, om ponyen skal have havre.
    Udover det kunne det måske være en ide, at din veninde får købt en klikker og en masse godbidder. Så kan hun hoppe af hesten, tage sadlen af, og starte heeeelt fra bunden smiley
    Fra jorden:
    Gå - stop - klik - godbid. Rigtig, rigtig mange gange...
    Trav - stop - klik - godbid. Igen, mange gange!
    Galop - stop - klik - godbid. Når hesten stopper med det samme der bliver taget i tøjlen (og den gør det hver gang..) så kan hun hoppe op.

Og så ellers forfra fra ryggen.
    Skridt - stop - klik - godbid
    Trav - stop - klik - godbid
    Galop - stop - klik - godbid.

Men den træning hjælper jo kun, når det ikke handler om, at det er utilpasset udstyr eller fordi ponyen har ondt. smiley

• #16   30. mar 2014 Havre giver meget energi! så jeg vil foreslå at fjerne alt havre fra foderet.

• #17   30. mar 2014 Min pony er også ret energisk.
    Jeg skridter, når jeg beder hende stoppe med en lyd og tøjle, og hun så gør det giver jeg hende en godbid og så skridter jeg frem igen. Hurtigt vil ponyen forbinde lyden med godbidden, og så stopper den så snart du siger din egen lyd. (Feks. Prrr eller noget.)
    Og det gentages i skridt, trav og galop.
    Når hun springer kan hun efter springet sige lyden, og hesten vil stoppe, da den jo så gerne vil have godbidden.

Det har hjulpet SÅ godt på min pony, og hun stopper MED DET SAMME jeg siger lyden.
    Man skal bare huske at give godbidden så snart man siger lyden.
    Tro mig, det giver resultater!

• Silje Hagen
    Silje Hagen Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 78
    #18   30. mar 2014 Det bedste ville nok være at øve signalet, men en anden løsning kunne være at longere den før ridning smiley Simpelthen longere den, til den bliver tilpas afslappet og så hoppe op og ride.

• #19   31. mar 2014 fjern havret smiley det er da nok det dummeste at komme på at gi en frisk pony. min ene pony kan slet ikke rides vis de har fået havre, også splitter den bokse ad osv

Kommentér på:
Lyn pony

Annonce