Valg f bid {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg står i den situation at jeg er så heldig at have fået lov til at låne en pony, da min egen hest står skadet. Men den er meget "sky" og slår megt med hovedet under ridning, og vil ikke suge rigtigt på bidet den hånger sig "fast" på venstre tøjle kun. Vi har snakket om at prøve et par andre bid, men ved virkelig ikke hvilket. ligenu rider jeg med et tredelt, men har aldrig set den måde det er lavet på. Jeg kan ikke finde et billede af det, men de to yderste led er der nærmest en "skarp" kant som går lige ned og så sidder der en plade og så kommerden der kant igen.
Hvad vil i foreslå til en hest som slår med hovedet, især hvis man slipper tøjlerne også, det skal lige siges hesten ikke er redet 100 % korrekt så det hadler også om den mangler balance når jeg vælger at slippe tøjlen, da den KUN vil lægge på venstre
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
1 - mål munden på hesten med en bitfit
2 - prøv bid med mere ro først to delt og giv det nogle dage og virker det ikke så et udelt.
3 - lad være med at brug tøjlen til andet end stop, især ikke når der skal prøves nye bid.
4 - overvej om hesten måske skulle tjekkes af en fys og evt. er låst i skulder eller hals.
maj 2009
Følger: 31 Følgere: 31 Emner: 90 Svar: 548
Men vil prøve et todelt så, det er bare svært med tykkelse og sådan, for det har vel også en betydning
aug 2011
Følger: 95 Følgere: 86 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.160
Desuden vil jeg foreslå et sweet iron bid som er 3 delt med cover i midten når det er en følsen hest... har den meget lidt plads i munden vil jeg forslå et pee-wee bid
Valg f bid