{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

glædesindlæg + Spørgsmål om kløen+vejrtrækning {{forumTopicSubject}}

Min Pony-pige har simpelthen været SÅ dygtig idag!!
jeg fandt jo ud af hun lider af seperationsangst og derved skal dette trænes.. hun har kun været ude fra staldens område af ca 7 gange.. de første gange stejlede hun og tænkte ikke på andet end at komme "hjem"
Men idag gik hun som en drøm! Vi gik op ad grusevejen, hen til huset.. ud i haven og græssede og hun var helt rolig! Hun trak dog været tungt og hurtigt men efter 5 minutter var hun helt cool! Hvor var hun altså bare sej idag! smiley

Og så har jeg nogle bekymrende spørgsmål.

1 - Hun klør sin hale helt vildt!! + nakken!
Hun har fået ormekur.. og er kommet i behandling med noget pulver middel for utøj.. men vil høre om det kan være noget andet?

2 - I starten da jeg fik hende havde hun en meget mærkelig vejrtrækning.. det stoppede dog efter en uge og trækkede vejret som en hver anden hest.. idag opdager jeg hende trække vejret "forkert" igen! ( han holdte vejret, ca 2-3 sekunder og derefter puster dybt ud)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  glædesindlæg + Spørgsmål om kløen+vejrtrækning
  • #1   7. maj 2014 Jolly havde også en periode hvor hun kløede sin hale helt ekstremt. Haleroden blev fuldstændig uglet sammen i en stor klump, og hun havde enkelte steder kløet sig selv til blods.

Jeg klippede den store klump af, og klippede hårene næsten helt ind til haleroden (kun den øverste del, hvor hun kløede sig), og siden har der ikke været noget.

Jeg har tidligere vasket halen/haleroden i sæbespåner, når hesten har kløet sig meget, og det har altid hjulpet. :o)

Men hvis du har mistanke om utøj, så få dyrlægen ud. Det kan være så svært at komme af med, og skal behandles forskelligt alt efter hvad det er.

• #2   7. maj 2014
    Min klør også hale, jeg har en tanke om det hænger sammen med hendes sommereksem. Ellers så er det bare fordi man og hale er fedtet og trænger til en vask :o).

Ang. vejrtrækning; kan det have noget og gøre med stress, ondt e.l? Min øger vejrtrækningen når hun stresser eller er bange, eller når man massere et sted der er ømt kan hun også gøre det.

• #3   7. maj 2014 Og nå ja - thumbs up til det med seperationsangsten! Har selv været det samme show igennem, med en hest der stejlede og gik helt amok så snart hun var alene. Hun kunne ikke engang rides alene på ridebanen, og kunne faktisk slet ikke rides ned i den anden ende, hvis der var en anden hest på banen. Nu er der aldrig noget på banen mere, og nogle enkelte gange reagerer hun på tur. Det skyldes dog mest, at jeg ikke har holdt træningen ved lige.

Jeg kan godt huske den første gang jeg red en tur rundt om gården, uden at hun reagerede - verdens fedeste følelse! Så tillykke med det - hvad man kan sige det? :o)

• #4   7. maj 2014 vask med atamon,det virker

• #5   8. maj 2014 Det kan være sweat itch eller sommer eksem som man kalder det på dansk

Kommentér på:
glædesindlæg + Spørgsmål om kløen+vejrtrækning

Annonce