{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barefoot str. hvor?
  • #2   16. maj 2014 Okay tak. Du ved ikk med forsvidsen vel?:s

• #3   16. maj 2014 Størrelsen af sadlen afhænger også af modellen. Se optimalsadel. Du kan måle, hvilket kopjern du skal have på http://www.optimalsadel.dk/product_info.php?manufacturers_id=12&products_id=246
    Men når det er sagt, vil jeg klart ikke anbefale sadlen, se evt. mine andre indlæg. Det var absolut ikke den rette sadel for mig og min hest. Den gled for meget (kunne tydelig ses på hestens hår under sadlen, når jeg havde redet). Man mangler knæstøtte (har haft både cheyennen og London) samtidig med, at benene kommer langt tilbage, hvorved man mister balancen (jeg gjorde i hvert fald), så da min hest snublede, faldt jeg lige forover og hesten røg så hele vejen ned, fordi jeg gjorde til, at den også mistede balancen. Så efter at have kæmpet et halvt år for at finde mig til rette i sadlen, så blev den solgt. Jeg har stadig en London hængende og lod en, jeg kender låne den, og hun sagde det samme, og så lå den heller ikke på hesten. Den anden bomløse, jeg har er meget bedre at sidde i, men stadig ikke det samme som en bomsadel. Det er en Eric Thomas. Jeg synes, at du skal låne en sadel først og se, om det er dig.

• #4   16. maj 2014 jeg eeeeeelsker min Barefoot. min hest har gået med den i 3 år nu og han er så veltilpas med den og der er ingen trykninger eller lign.
    desuden er min balance blevet meget bedre og jeg kan ikke fordrage at komme op i en stiv bomsadel efter jeg er blevet vant til den smiley
    det er en tilvænningssag i starten, men derefter er den bare uundværlig!

• #5   16. maj 2014 Betina: de første 14 dage har mad sadlen på prøve, og kan sende den tilbage igen. Jeg har haft dyrlæge og fysioterapeut ud til min hest, hvor jeg fik at vide, at bum sadler ikke dur til min hest. Hverken dressur eller springsadler. Har prøvet forskellige slags og forskellige modeller. Har endda en spring sadel til 12.000kr, som ikke passer. Hvilket jeg har sat billigt tilsalg, da jeg ikke kan bruge den til noget. Hele min hests krop var i lås og spændt op. Men både fysioterapeuten og dyrlægen synes jeg skal prøve en barefoot, for at se, og det er bedre. Lige nu rider jeg uden sadel, til jeg har fået mig en barefoot sadel, og hun er 1.000 gange bedre nu. Problemet med alm bom sadler er, at den ikke giver min hest nok skuldre frihed, og det er uanset hvilken sadel jeg smækker på hende. Og self er str. Også udregnet til hende. Men tak for advarslen. Hvis en barefoot ikke dur, ved jeg sku ikke hvad jeg gør:(

• #6   16. maj 2014
    Synes nu der er fin knæstøtte i London hvis man har store knæstøtter til.
    Jeg har en strl. 0 og er en 40 bagdel ca.

Jeg har et blødt indlæg i min, da jeg ikke tør proppe andet på og risikere at det trygger.

• #7   16. maj 2014 Jamen som jeg selv synes jeg skriver, så er det min erfaring. Man kan få andre bomsadler end barefoot. Se rigtig godt efter, om den du bestiller er skæv. Jeg har redet alt for længe med skæv sadel og havde helt svært ved at vænne mig til at ride med en anden sadel igen, pludselig syntes jeg, at alt var skævt. Om man får støtte i en London handler ikke kun om knæstøtter, men også om, hvor bred hesten er. Jeg fik mere støtte i sadlen, da jeg red vores meget brede fjordhest end min smalle unghest. En ulempe ved barefoot er også, at sædet er bredt, så man sidder med benene meget spredt og derfor er det sværere at få knæstøtte. Men igen så er det smag og behag og er der en, der virkelig har prøvet at få det til at fungere, så er det mig. Jeg købte endda en anden model for at se, om den var bedre.

• #8   17. maj 2014 Sebastian - Der findes specielle bomsadler, med ekstra meget skulderfrihed, til et vanskeligt sadeleje med minimal plads. Min stedmor har sådan en hest, med ekstremt tilbagetrukken skulder, så hun er meget besværlig at finde sadel til. Hun har fundet en, der ligger godt, men man skal op i prislejet 15-20.000 før der findes noget ordenligt i bomsadler, desværre smiley

Men Barefoot er jo super, da den giver ekstra skulderfrihed og kan bevæge sig ubesværet i alle retninger, så den følger hestens bevægelser og ligger ikke og klemmer. Så jeg synes helt sikkert du skal prøve en Barefoot, jeg er sååå glad for min smiley

• #9   17. maj 2014 Ja så rækker barefoot lidt bedre til min penge pung smiley

• #10   19. maj 2014 Har lige endnu et spørgsmål. Str. Må næsten gå efter dame bukse modeller? For jeg er jo en fyr, og bruger str 28. Så str 42 lyder jo voldsomt i mine ører.

• #11   19. maj 2014
    Det er dame størrelser ja.

Man kan vel sige det sådan at 38/40 er medium, 42/44 er large.

• #12   19. maj 2014 Okay tak:)

Kommentér på:
Barefoot str. hvor?

Annonce