{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
350 visninger | Oprettet:

Bidspray? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Har hørt man kan få en salgs spray man kan sprøjte på bidet for at hesten tager det i munden, og tænkte jeg gerne ville prøve det, og har søgt efter det på google, men kan ikke finde noget, så er der nogle der ved hvor, hvordan osv. man kan få fat i det?
Og er der nogle der ved hvad det koster?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bidspray?
  • #1   19. maj 2014 Har du problemer med at din hest ikke vil have bidet i munden, så vi ljeg anbefale dig at finde årsagen - en langt billigere løsning. har hesten ondt i munden fordi du tager for meget fat i tøjlen, eller har den ikke vennet sig til biddet?

I stedet for bidspray kan du jo give din hest en godbid eller et stykke gulerod (eller lignende) hver gang den har fået biddet i munden - princippet er det samme smiley

• #2   19. maj 2014 Du kan også tjekke om hesten har nogle tandspidser der gør ondt? det kunne sagtens være det er problemet, jeg vil også forslå at lede efter årsagen istedet smiley

• #3   19. maj 2014 Jeg tror nogle har hævet ham for hårdt i munden, for der er ikke noget når bidet først er i munden, så tror ikke rigtigt det er tænderne.
    Og jeg tror ikke jeg kan have gjort skade på ham når jeg kun har redet ham 2-3 gange, andet har været træning fra jorden.
    Godbider og sårn er prøvet og han får på en eller anden måde alt andet end bidet i munden -.-"
    så ville gerne prøve den der bidspray, hvis den dog ikke er alt for dyr smiley

• #4   19. maj 2014 Camilla, godbidderne skal gives efter han har fået biddet i munden = positiv forstærkning. hesten tager biddet i munden og derefter får den en godbid for det smiley

• #5   19. maj 2014 Er prøvet men han ser det stadig som noget negativt smiley

• #6   19. maj 2014 Negativ forstærkning: Du fjerner noget og belønner hesten, eksempelvis pres fra shenklerne der forsvinder når hesten går fremad

Positiv forstærkning: Du tilføger noget for at belønne hesten. Eksempelvis hesten laver spanske skridt og får en godbid

Altså som +/- ikke dårlig godt - glemte bare lige at det ikke er alle som er inde i den verden smiley

• #7   9. jun 2014 Hvad mener du med det Louise?

• #8   9. jun 2014 Positiv forstærkning øger hestens motivation for at gøre noget igen ved at du tilfører noget godt. Dette kan være godbidder, ros eller andet.

Negativ forstørkninger øger hestens motivation for at gøre noget igen ved at du fjerner noget ubehageligt. Så hvis du tager i tøjlen og hesten stopper, så slipepr du tøjlen, og derved belønnes hesten smiley

Altså skal du give din hest bid i munden og lige bag efter (inden for 5 sekunder) giver du en godbid. på den måde bliver hesten belønnet for at tage bid i munden smiley

Kommentér på:
Bidspray?

Annonce