350 visninger
|
Oprettet:
Bidspray? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Har hørt man kan få en salgs spray man kan sprøjte på bidet for at hesten tager det i munden, og tænkte jeg gerne ville prøve det, og har søgt efter det på google, men kan ikke finde noget, så er der nogle der ved hvor, hvordan osv. man kan få fat i det?
Og er der nogle der ved hvad det koster?
På forhånd tak
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.737
I stedet for bidspray kan du jo give din hest en godbid eller et stykke gulerod (eller lignende) hver gang den har fået biddet i munden - princippet er det samme
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 844
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 5
Og jeg tror ikke jeg kan have gjort skade på ham når jeg kun har redet ham 2-3 gange, andet har været træning fra jorden.
Godbider og sårn er prøvet og han får på en eller anden måde alt andet end bidet i munden -.-"
så ville gerne prøve den der bidspray, hvis den dog ikke er alt for dyr
mar 2011
aug 2013
mar 2011
Positiv forstærkning: Du tilføger noget for at belønne hesten. Eksempelvis hesten laver spanske skridt og får en godbid
Altså som +/- ikke dårlig godt - glemte bare lige at det ikke er alle som er inde i den verden
aug 2013
mar 2011
Negativ forstørkninger øger hestens motivation for at gøre noget igen ved at du fjerner noget ubehageligt. Så hvis du tager i tøjlen og hesten stopper, så slipepr du tøjlen, og derved belønnes hesten
Altså skal du give din hest bid i munden og lige bag efter (inden for 5 sekunder) giver du en godbid. på den måde bliver hesten belønnet for at tage bid i munden
Bidspray?