{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trække hesten rundt.
  • #1   30. jun 2014 Hold godt fast under biddet og kæmp imod når den gør det!

  • #2   30. jun 2014 Mit eneste råd er at skubbe henstens hoved væk og sige et hårdt "nej" ..

  • #3   30. jun 2014 skub hesten væk med din krop. når den ik gør hvad du ber den om gå imod den så den bakker. prøv evt. at gå lidt til siden derefter og ros lige så snart at den tager det mindste skridt! smiley

  • #4   30. jun 2014 hvor holder du fast, når du trækker hesten?


  • #5   30. jun 2014 Som en anden måske er inde på, kan det være du holder et sted hvor det kommer til at kilde hesten, hvilket får den til at gnubbe sig op ad dig. Desuden kan det at holde hesten hårdt faktisk genere den og i stedet gøre den urolig. Det allerbedste er at have et trækketov i biddet eller i sådan en longeringsclips.
    Min fjordhest kan i øvrigt ikke helt finde ud af at gå frem hvis man er for langt fremme og vil trække ham fremad. Jeg skal gerne gå tilbage til hans skulder, hvilket presser ham lidt frem. Er han helt stædig tager jeg en lang pisk med og prikker ham der hvor schenklerne ville prikke.


  • #6   30. jun 2014 Der kan være forskellige grunde til at hesten gør det:

    1: Hesten har fået lov at klø hovedet op af mennesker - så er den nødt til og lære at det må man altså ikke længere.

    2: Hvis hesten trækkes i grimen / tæt ved trensen - ingen af mine vil have at jeg trækker dem tæt ved hovedet så slår de med hovedet og skubber mig. Løsner jeg tovet stopper de med det.

    3: Måske i går for langsomt ifht hestens normale tempo og dens frustration kommer ud ved at kaste / skubbe med hovedet.

    Der er ret mange muligheder - insekter ex.?

    Det vigtigste er at finde ud af hvorfor hesten gør det lige nu - måske der er noget så simpelt som at man holder for stramt eller tæt ved dens hovede, måske det er biddet som generer smiley

    Jeg ville ikke begynde at skælde hesten ud eller slå den - <i>hvis</i> hesten gør det fordi den har fået lov til at klø sig førhen så må man jo begynde at skubbe hesten væk når den gør det så den finder ud af at det må den altså ikke længere. Men der kunne jo være en fornuftig forklaring - min søde, gamle dame som 3-årige børn kan ride på rokker sig ikke ud af stedet hvis jeg hiver og flår i tovet og hun går ikke med mig hvis jeg bare tager fat i grimen og går. Det har jeg valgt at acceptere - jeg kan godt forstå at det ikke er rart at blive hevet i hovedet og jeg kan godt acceptere at hun ikke vil trækkes direkte i grimen, men at der skal være et tov imellem os.

    Mange gang held og lykke med ponyen, håber i får løst jeres uenigheder smiley :)


  • #7   30. jun 2014 Jeg holder hesten løst i den inderste tøjle så der er intet som kan genere ham.

    Men når det er sagt så er han virkeligt sin egen herre og har mere eller mindre gjort alt hvad der passer ham og er heller ikke redet sønderligt meget,
    Han er 7 nu og har været redet 1 års tid men ikke seriøst, han har aldrig fået renset hove før nu ( og når smeden kommer).
    man kan på ingen måder få ham bøjet af og er helt døv for mine ben så synes der er rigtig meget arbejde i ham generelt smiley


  • #8   30. jun 2014 Vibeke: han gider slet ikke man har et trækketorv i ham smiley

Kommentér på:
trække hesten rundt.

Annonce