{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

læner mig meget frem {{forumTopicSubject}}

Jeg har vel en dårlig vane med at lige pludselig læner jeg mig for meget frem når jeg traver. Jeg har altid gjort det og prøvet at lade være, men det ender altid med at jeg læner mig frem.. Nogen råd til hvordan jeg kan lade være? Så det ihvertfald bliver bedre og det ser mere harmonisk ud(-:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  læner mig meget frem
  • #1   26. aug 2014 Jeg forestillede mgi at jeg havde små vægte hængende på fødderne og en snor i nakken som holdt mig oprejst. Det virker ret mærkeligt, men det virker utrolig godt.
    Du kan eventuelt også have en på jorden til at sige "SNOR!" eller lignende når du kommer til at læne dig fremad, så du har en til at minde dig om det hvis du glemmer det smiley

• #2   26. aug 2014 Hofterne skråt op/frem ved letridning - navlen ud mellem hestens ører, og kig langt frem, ikke ned på hestens nakke. Fokuserer du på din core, så kommer din overkrop mere naturligt bagud. Det er rigtigt godt at øve i longe, så du ikke også skal koncentrere dig om hænderne samtidigt. Dem kan du passende stikke lige op i luften eller ud til siderne. smiley

Edit: evt skal du også se på at få en sadel med mere frontløft.

• #3   26. aug 2014 hvis du får en til at stå ved siden af dig og huske dig på, at du skal læne dig tilbage, så kommer den på et tidspunkt smiley

• #4   26. aug 2014 Jeg havde også en tildens til at læne mig en smule frem når jeg red. Har så fået en ny og virkelig god sadel, med frontløft, så jeg sidder meget bedre ned i sadlen nu smiley

• #6   26. aug 2014 Jeg havde engang en tendens til at kigge lige ned på halsen, og det var jo hverken pænt eller forsvarligt. Min underviser stod og råbte af mig, hver gang jeg glemte det, og jeg gør det aldrig mere, så det er helt sikkert en metode! Ellers ville jeg som der bliver skrevet, blot tænke frem med hofterne hele tiden. smiley

• #7   26. aug 2014 Prøv i longe at slippe tøjlerne eller løsne tøjlerne, tit så læner man sig frem hvis tøjlerne er for korte

• #8   26. aug 2014 Jeg havde/har en tendens til at glo hesten ned i nakken, eller sidde og stirre på mine hænder.
    Så fortalte en veninde - som har uddannet sig til noget hestvelfærdsrådgiver - at når man kigger ned, så flytter man faktisk 5-10 kg ned på forparten af hesten.. Er du sindsyg jeg havde næsen i sky derefter! I hvert fald de næste 5 minutter....

• #9   26. aug 2014 Prøv at få én til at longere dig eller bare rid rundt på stor volte. Hvor du så udelukkende koncentrerer dig om at få rettet dig op. Det er rigtig svært at ændre en dårlig vane, men hvis man virkelig koncentrer og fokuser på problemet tager det faktisk mindre end en uge at rette op på. Få evt. en til at filme dig, så du kan se dine fremskridt men også se om der er noget der gør at du kommer til at læne dig frem. For hvis din hest f.eks. er tung i hovedet kan det også være derfor du kommer til at læne dig frem.
    Jeg havde for ikke så lang tid siden problemer med at mine tæer pegede ud til siden når jeg red, men nu der kan jeg ikke få dem til det længere og jeg aner ikke hvordan jeg kunne holde ud at ride sådan. smiley Blot ved at tage mig selv i nakken og virkelig få gjort noget ved problemet. smiley

• #10   26. aug 2014 Nej jeg får ikk undervisning, men det skal jeg have når han er helt tilredet. Tak for alle jeres svar! Jeg vil prøve alle sammen. Tror grunden er fordi jeg holder øje med, om jeg holder den rigtige "takt" i traven(-:

• #11   26. aug 2014 En pisk mellem albuerne på ryggen, også kig lige frem hele tiden! så retter du op i ryggen og kommer mere tilbage;-)

• #12   26. aug 2014 Hvis det er i letridning læner jeg mig også altid lidt frem, det er næsten umuligt at lade være smiley Men i nedsidning ryger jeg næsten automatisk tilbage, og hvis jeg læner mig forover bumper jeg sygt meget i sadlen smiley

• #13   26. aug 2014 Hav en til at stå med longe og prøv så at lukke øjnene. Kig lige en gang hvis der er brug for det og tjek diagonalen (men du kan faktisk godt mærke om den er rigtig hvis du mærker efter).
    Derefter så prøv at lukke øjnene. Det er helt utroligt hvor meget man så kan mærke sine skævheder smiley

Kommentér på:
læner mig meget frem

Annonce