{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

jeg er lidt frustreret {{forumTopicSubject}}

min hest er på fedekur... og er derfor øget i havre, og olie...

(hun har tabt sig en del efter jeg har skiftet foder, øv)

så nu er hun sat op i havre og olie, og får lucerne også....

hun tager ikke rigtig på.. så er blevet sat mere op...

men så kommer mit andet problem bare... hun får SÅ meget energi, at det ikke er til at styre... idag ville jeg springe lidt på hende.. og selvom jeg blev GODT tilbage i sadlen, sprang hun for tidligt, og oversprang HELT VILDT. så jeg blev kastet ud af sadlen... ellers rendte hun bare sp stærkt, at hun pillede næsten hele springet...

de sidste 2 dage har jeg redet ud til en med et ridehus... der er 20 minutters ridning der ud.. og jeg red der ude i en lille time... og red så hjem igen... og hun var ikke den mindste smule træt...

hvad skal jeg gøre??

hun har lige fået ormekur, så det er ikke derfor hun taber sig....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg er lidt frustreret
  • #1   28. jan 2007 duu kunne prøve at sætte hende bare lidt, kun lidt, ned ii foder, oqså sætte hende på en mark med MASSER af græs .. oqså lii så stille sætte hende ned igen ..
    oqså skift tilbaqe til det qamle foder igen .. det kunne jo oqså bare være fordi hun ikk kunne lii det nye foder ..


  • #2   28. jan 2007 Mine får noget varmlufts tørret hø som indeholder olie , kan love jer for det FEDER ! smiley

    Få en til at udregne foderplan til din hest .. Måske mangler den noget , havre i sig selv feder jo ikke meget .


  • #3   28. jan 2007 de tager ikke på af havre men tager derimod rigtig godt på af majs og byg

  • #4   28. jan 2007 skift havrer ud med byg og majs

  • #5   28. jan 2007 jeg har fået lavet foderplan til hende.. og det er efter jeg er begyndt at følge den hun har tabt sig... førhen var hendes foderplan således:

    1½ foderskovl valset havre 3 gange dagligt og 4 håndfulder videbæk struktur foder... og hø og halm....

    og den holdt hun sig i PERFEKT foderstand på... underlig nok...

    hendes foderplan nu (den originale)

    500 gram havre
    1500 gram horse lux plus
    500 gram slobber mash
    6500 gram hø
    og hvidlæg og vitaminer osv

    og det taber hun sig så på... derfor får hun nu.

    3 kg havre om dagen
    3 dl olie
    1500 gram horse lux plus
    2 HELE SKIVER hø fra en big balle....

    (det er 2 dag hun er på den foderplan nu)

    så må vi se om hun tager på...

    hendes energi niveau er i hvertfald steget smiley

    men hun mangler INTET i vitaminer osv.. for hendes pels skinner som om der var show shiner på smiley


  • #6   29. jan 2007 Hejsa.. hestene kan somregl ikke optage alt for meget olie... men ja det er rigtig svært.. jeg har også svært ved at få huld på min vallak... han er har været tynd længe.. han har lige fået ormekur... så nu har jeg købt en blanding med majs i.. det hedder horesspeed.. som skulle give god huld... men syntes ikke det har hjulpet helt vildt meget..

    hmm med hensyn til din hest.. så tror jeg det er havren den er gal med... jeg har også altid troet hestene tog på af havre.. men det gør de ikke... du kan prøve med byg og majs.. og se hvad der sker.. og evt skift havren ud med roepiller... det giver nemlig en god mæthedsfornemmelsen.. og er godt for tarmsystemet og maven.. men ja lyder da lidt sjovt den pludselig tabet sig... men det kan nemt være udskiftning af foder der har gjort det... der går jo noget tid før hestene har vænnet sig til andet foder..


  • #7   29. jan 2007 roepille???

    måske du skulle give ropiller istedet for havre da der som du nok ved en masse energi i havre. det er der ik i roepille, men det er godt til at sætte lidt sul på dem...


  • #8   29. jan 2007 jeg har også lige skiftet foder...
    min hest fik faktisk mere fe end den får nu .. og alligevel er den mere energisk nu end før..
    han fik før

    2½ kg havre 2 gange pr dag
    ca 6 kg hø
    tilskud m vitaminer
    urter..


    nu får han

    900g roepiller
    1½dl olie
    tilskud m vitaminer
    urter
    1kg fuldfoderblanding til opfedring
    ca 6 kg hø

    havde dyrlægen ude for at tjekke tænder og for evt orm.. bare for at have udelukket de 2 sider.. han foreslog at give ham olie starte med lidt og så sætte det op til 4 dl pr dag


  • #9   29. jan 2007 Find noget andet der feder end havre...

  • #10   29. jan 2007 hun vil ikke spise roepiller... ikke engang dem med melasse

  • #11   29. jan 2007 Vil hun heller ikke have bare lidt?? hmm hvor træls..

Kommentér på:
jeg er lidt frustreret

Annonce