Galop overgange/løber stærkt {{forumTopicSubject}}
Ja, det er lidt mine problemer. Har en fjord der gør det bedste for at efterkomme mine ønsker, men vi er gået lidt fast i galoppen.
Anspringene er ved at være i skabet, men så starter problemerne. Det går rasende stærkt og hvis jeg laver en halv parade så går han i trav. Jeg forsøger at ride lidt frem og tilbage, men ender næsten altid med en dårlig overgang.
For det er det næste problem er overgangene. Det er som om han bare stikker et ben frem og lander så det næsten føles som at ramme en mur, det er absolut ikke rart. Jeg ved godt det er balancen er også spiller ind, men jeg føler ikke rigtig vi kommer videre, jeg rider ofte helt løsgørende også i galoppen. Jeg får undervisning, men er lidt utålmodig så ville høre om nogen har et godt råd de vil dele
apr 2009
Følger: 24 Følgere: 27 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 489
Men du skal nok ikke longere ham mere end 2 gange om ugen, da det er ret overbelastende for dem i længden, og longer maks 20-25 minutter + opvarmning
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Synes det hjælper hvis hesten får mere plads fortil og man kræver knap så meget samling i overgangen :o)
jan 2007
Følger: 50 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.161
For min har det hjulpet rigtig meget med longe, og så ellers bare øve overgange. Det er nok at galopere en enkelt eller måske kun en halv volte og så i trav, ro på, og i galop igen, så ned i skridt, og så videre. En masse forskellige overgange.
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.144
Når du har fået anspring på plads så kommer resten helt sikkert også
okt 2008
Følger: 66 Følgere: 63 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 14
mar 2013
Følger: 57 Følgere: 96 Heste: 8 Emner: 11 Svar: 718
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Det er bare at træn videre.. lad den gå det lidt høje tempo, og så bare lav masser af overgange til trav og spring an til ny.. Langsomt kan du tage farten af, men stadig lav masser af overgange.. Hvis du har mulighed for det, så træn det på tur, hvor det går mere ligeud..
Galop overgange/løber stærkt