{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Helvedes gåtur {{forumTopicSubject}}

Min hest er virkelig dårlig til at gå pænt når vi går tur. Hun går bare i sit eget tempo (gerne dobbelt så hurtigt som mig), skyder mig ud med sin skulder og ja altså kort sagt "pisser" på mig..
Jeg vil virkelig gerne lære hende at gå pænt, og respektivt ved min side, UDEN at jeg skal kæmpe, mase og ase så det bliver en lortetur for os begge.

Jeg har prøvet at søge på nettet, men kunne ikke rigtig finde noget.
Jeg kender jo godt hg, og jeg ved mange af jer er rigtig flinke til at komme med gode råd, men jeg vil helst have en form for dokumentation på at jeres råd virker (egne erfaringer) eller bare hvor i ved det fra..

Jeg har prøvet alt muligt, og det føles håbløst D: please!! Hvad gør man?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Helvedes gåtur
  • #1   6. feb 2015 Du kan prøve at ''skubbe'' tilbage og vise at det er dig der bestemmer smiley

• #2   6. feb 2015 Der skal lidt opdragelse til der... smiley
    Start med at gå få skridt frem og stop op ret tydeligt. Går hesten videre så ryk i tovet og få den til at bakke tilbage på "sin plads" ROS og gå igen 4-5 skridt frem og stop tydeligt op. Stopper den ikke sammen med dig så samme procedure som før.
    Bliv ved til den forstår hvor den skal være. Det tager som regel kun 3-4 forsøg så forstår de hvad de skal...

• #3   7. feb 2015 Jeg kan heller ikke rigtig gå med min for tiden da hun har alt for meget energi fordi hun ikke har mulighed for at løbe på folden pga. frost. Så uanset hvad jeg skal lave med hende så er jeg nødt til at lukke hende løs i hallen inden jeg påbegynder træningen, ellers ender det ud i rodeo hop og stejl smiley
    Måske vil noget alla det samme hjælpe på din. smiley
    Ellers ville jeg prøve at øve en samme stop, give en godbid hver gang den stopper op eller sætter tempoet ned. smiley

• #4   7. feb 2015 *masse ikke samme smiley

• #5   7. feb 2015 Selvom hesten ikke har mulighed for at løbe på folden så kan man vel nok forlange den får pænt når man trækker den?
    Min har ikke været på fold i en uge og jeg kan trække den lige der hen jeg vil. Det kan da godt være den har lyst til at bukke og løbe men det må den jo så gøre når den er løsning hallen

• Amanda B
    Amanda B Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #6   7. feb 2015 jeg har haft samme problemer med min hest jeg stoppede ham når han gik FIR stærkt og roste ham når han stod stille eller hvis han gik i det ønskede tempo. siden da har jeg aldrig haft problemer med det:-)

• Amanda B
    Amanda B Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #7   7. feb 2015 *for

• #8   7. feb 2015 Min part havde det samme problem, der virkede det der med at gå og stop desværre ikke..

Jeg gjorde i stedet for sådan at jeg fik frem, og hvis han fortsatte kunne han få lov til at lave en lille bitte cirkel rundt om mig også stop.
    Så gik jeg frem igen, og hvis han gik frem så var det cirkel igen, og sådan fortsatte det, han lærte dog ret hurtigt at stoppe smiley

Lærte den af min underviser da hesten en dag ikke ville gå ind i ridehus længere, da den begyndte at skulle gå i cirkler så ville den gerne ind i ridehuset..

Grunden til det er fordi det er "hårdt" at gå i cirkler, så den lærte ret hurtigt at hvis den gjorde som den fik besked på stoppede cirklerne smiley

Senere hen når den begyndte at gå frem kunne jeg gøre ligesom Kristina M skriver, men han skulle lige lære cirkler før jeg kunne gøre det smiley

• #10   7. feb 2015 åh jeg er der selv, og det er opdragelsen den kniber med!
    Jeg har lånt en akademisk kapsun, som kan mærkes hvis den bare går igennem når jeg forsøger at stoppe den. Jeg har haft kæmpe problemer med at den var fuldstændig ligeglad med mig, gik fra mig, gik ind i mig ovs.
    I starten da jeg skulle øve stop, gik jeg og når jeg så skulle stoppe, stampede jeg i jorden med det ene ben som mit signal til at stoppe, gik den vidre blev der raslet i ringen på kapsun, jo mere den gik, jo hårder, gik den mere end 2 skridt efter jeg stoppede blev den bakket tilbage, den får ikke lov til at komme foran mig.
    Vi har været i gang i en måned nu og i går da vi gik tur lystrer han bare lige med det samme.

• #11   7. feb 2015 Jeg har selv haft, og har til dels stadigvæk det problem med min. Jeg tror ikke det er fordi den ikke har nok respekt for dig eller er dårligt opdraget, men måske snarere at den bliver usikker på tur. Hvornår begynder det, er det lige når i går ud på tur, eller går der et stykke tid? og er den hurtigere på vej hjem end ud, eller er det det samme?

• #12   7. feb 2015 Som de andre skriver, så lær den at stoppe for et stopsignal. Det bedste er at lære hesten det et sted hvor den er tryg. Dvs det skal ikke indlæres på tur. Når signalet er helt på plads kan du gå længere væk. Måske du kun skal gå korte ture i starten.
    F.eks. er min fint klar over stopsignal og går fint i ridehallen. Men når vi går ved vejen speeder han op og bliver mere opmærksom. Så pt går vi meget korte ture og når der er helt ro på, kan vi øge afstanden. Alternativt skal vi have en anden hest med som støtte hvis vi skal gå længere.
    I mit tilfælde hjælper jeg heller ikke min hest, da jeg selv ikke er hel tryg ved at færdes med hest i trafikken. Så prøv evt at være obs på om du selv er i ro og ikke fører noget uro over på din hest.

• #13   7. feb 2015 Hun kender sagtens stopsignalet! Hun er 14 år og har selvfølgelig stopsignalet på plads.
    Men hun har altid været en frisk dame, som godt kan lide at gå hurtigt (mest på vej hjem) og når hun gerne vil frem, så gider hun ikke at gå pænt stille og roligt ved siden af mig..
    Jeg er ret sikker på at det ikke er fordi hun er usikker. Hun er ikke som sådan "oppe på mærkerne" og turene vi går, har vi redet en million gange!

Kommentér på:
Helvedes gåtur

Annonce