{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Anonym
Anonym
Tilmeldt:
26. jan 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

Kan ikke få i tølt {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg har dette 'lille' problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Jeg rider nogengange en islænder, som jeg bare ikke kan få i tølt. Jeg kan godt i et par skridt og så slår den over i trav. Den kan sagtens tølte, og jeg kan godt med underviser, jeg kan bare ikke rigtigt alene. Så hvad synes i jeg skal gøre.
Jeg løfter hænderne lidt, og laver nogle halve parader, alt sammen fra skridt. Så driver jeg, og får den til at gå frem, imens jeg laver halve parader, og så går den op i langsom tølt. Jeg driver alt jeg kan, men den går bare i trav igen.
Hvad skal jeg gøre? smiley

(Helst ingen kommentare om at jeg skal spørge min lærer, tak)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke få i tølt
  • nini k
    nini k Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #1   21. feb 2015 Det lyder som om hesten ikke er stærk nok til at holde tølten eller du "taber" hesten. Du kan prøve at ride versader i tølt, der har man mere samling, uden hesten går imod og så tag hesten ned inden den falder i trav. Husk at give efter, også for de drivende hjælpere, så hesten ikke blive "døv". Der er sikkert mange andre ting du også kan prøve, men det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om smiley

  • #2   22. feb 2015 Hesten har som nævnt, nok ikke styrke nok til at kunne holde tølten. Jeg tror du skal fokusere på at styrke hesten overlinje, og muskler omkring skuldrene. Dette gør du ved at træne samling og afbøje hesten.
    Hvis muligt prøv at sætte hende i tølt op af bakke, eller sæt hende i tølt efter galop.


Kommentér på:
Kan ikke få i tølt

Annonce