{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Smidighedsøvelser {{forumTopicSubject}}

Godaften HG'ere smiley
Min snart 16årige pony, har lige haft fysioterapeut og er noget stiv.
Vi har fået at vide at vi skal ride en masse volter og naturligvis bøje ham godt igennem.
Når jeg læser andre emner igennem i forummet, kan jeg se at mange anbefaler sidebevægelser, men dem har han desværre aldrig rigtig lært, så har i ellers nogle forslag til smidighedsøvelser?

På forhånd tak for hjælpen - forsat god aften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smidighedsøvelser
  • #1   16. apr 2015 Slangegange, hvor du rider lidt tilbage af i buen.

    Men det ville da være en oplagt mulighed og motivation til at få ham lært sidebevægelser.
    Du kan starte et par meter for hovslaget og så stille prøve at lægge indvendige ben tilbage og støt i en udvendige tøjle.
    Versader kan du gå i gang med, ved at side en volte i hjørnet og så ride som skulle du lave en mere, men når forbenene er fra hovslaget, så fører du udvendige hånd lidt ud til siden for at vise vejen, og klem med indvendige ben fremme ved gjorden.. Husk.. Lidt har også ret i starten - der er ingen der siger det skal være hele langsider, men bare et par skridt er godt og så rid lige ud igen, så det ikke bliver for svært for ham..


  • #2   16. apr 2015 Siger tusind tak for dit gode og velbeskrevne svar, Sanne - Det må jeg arbejde lidt på smiley

  • #3   16. apr 2015 Jeg har også haft store erfaringer med at lære hesten sidebevægelserne fra jorden af først. Brug evt. pisken og lær ham at flytte sig for den, når du tapper ham på skulderen og bagparten. Det er også rigtig brugpart smiley

    En masse andre smidighedsøvelser kan også sagtens være udstrækningsøvelser. Det gør jeg selv i, med min egen hest. Søg evt. på nettet efter nogle udstrækningsøvelser smiley


  • #4   16. apr 2015 Tak for svar, Sandra smiley
    Jeg bruger i forvejen diverse udstrækningsøvelser, og tænkte selv på at indøve sidebevægelser fra jorden først, men har desværre ikke haft så meget tid til det, men må nok hellere tage mig sammen og sætte tid af til det, nu hvor han har brug for det smiley


  • #5   16. apr 2015 slangegange, volter, sidebevægelser(kan du sagtens lære), slalom(kan også udføres som sidebevægelser ved at hesten skal træde til side inden den kommer til næste pæl hvis jeg kan forklare det sådan), ja stort alle slags volter syntes jeg er gode, 8 taller, enkelt slangegang, voltetilbage

  • #6   16. apr 2015 Tak, for dit svar smiley Jeg kan godt selv ride diverse sidebevægelser, det er bare at spørgsmål om at ponyen også skal lære det smiley Men ja, en masse forskellige volter, slangegange mm.



Kommentér på:
Smidighedsøvelser

Annonce