{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dobbelt longeline
  • #3   20. jun 2015 Ja, har nemlig også hørt at det skulle være godt! Og da jeg mangler lidt alternativ træning af min unghest, så ville det jo være oplagt at høre om det smiley

• #4   20. jun 2015 Jeg har en kort video hvor jeg kører min hest, kan dog ikke ligge den på herinde da jeg ikke er VIP., men vil råde til at du får en til at vise dig det første gang.

• #5   20. jun 2015 Man kan sætte den på flere måder, alt efter hvordan behovet/ønsket er.
    Man kan have den på som en køreline og så kan man sætte den med forskellige glidetøjle indstillinger.
    Man kan sætte indvendige tøjle dybere, hvis man har brug for 'vejvisning' til hesten.

Håber det er til at forstå smiley
    Desværre har jeg hverken billede eller video af hvordan jeg bruger min, hvilket varierer fra hest og arbejds ønske

• #6   20. jun 2015 Har lige et spørgsmål -

Er den f.eks. god at bruge, hvis hesten har tendens til at skyde skulderen? Altså jeg tænker, det måske vil være lidt ligesom at ride med tøjler, og derfor bedre kan holde skulderen på plads?

• #7   20. jun 2015 Det tænker jeg også Sofie. Min egen har det med at skyde skulder i normal longe. Men jeg kan desværre ikke svare på det, kun antage ligesom dig smiley

• #8   20. jun 2015 Har lige købt VIP. og lagt min korte video op.
    Ja hvis hesten skyder udvendige skulder vil det hjælpe, da du netop bedre kan arbejde som ved alm. tøjleføring når man rider.
    Men igen, vil råde til at man får en til at vise sig det første gang.
    http://www.hestegalleri.dk/video/diverse-hest/350779-milano_der_bliver_koert__arbejde_i_dobbeltlongeliner__fra_jorden_

• #9   20. jun 2015 Tusinde tak Belinda! Jeg tror jeg vil købe mig nogle liner, og så få min veninde ud at vise mig det smiley hun ved nemlig hvordan man gør, men da hun ingen hest har og ej heller liner, så må vi jo prøve på min!
    Går din bedre med dobbeltline? Og har du så en line i hver hånd, eller er den sammensat som almindelige tøjler?

• #10   20. jun 2015 Min line er en hel, men kan du finde en med spænde på midten ville jeg selv fortrække dette (og de findes), og så ikke have den spændt.
    Min er samlet ind, så den ligesom laver en cirkel, og så tager jeg i hver side midt på cirklen og samler op, så den ikke er på jorden, det er lidt svært at forklare.

Jeg har brugt det som motionering fra jorden, og syntes det fungerede godt, har dog ikke hest mere.

• #11   20. jun 2015 Hos Horze kan man få en med et spænde. Så den vil jeg købe! Tusinde tak for svar smiley jeg vil bruge din video til inspiration.

• #12   20. jun 2015 Ved ikke om min tegning giver mening? her er den tegnet uden åben midte. Men jeg holder de to grønne krydser i tomme i en hånd, og de to nederste i den anden.
    Det jeg godt kan lide ved den åbne midte er, at jeg føler når jeg har skulle have rette greb på tøjlen har den til tider drillet, og jeg har følt man kunne træde lidt i den, så ved at have midten åben, ved man at man ikke kommer til at sidde fast, hvis noget går galt og hesten løber. Altså jeg føler det mere sikkert.

profilbillede
  • #13   20. jun 2015 Men dem fra horze ligner sådan nogle jeg helst ville ha haft. smiley

• #14   20. jun 2015 2 longerings tove, 1 i hver hånd, på ham her havde jeg det bagerste tov om bag hans bagpart smiley min egen har det bagerste over ryggen, og kan osse have yderste direkte i biddet smiley

profilbillede
  • #15   20. jun 2015 Fungere det her til en hest der har svært ved at blive på volten? smiley

• #16   20. jun 2015 Sofie, jeg gætter i hvert fald på, at man har større mulighed for at støtte hesten. smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #17   20. jun 2015 Jeg kan ikke udfordre min nok med almindelig longering, så bliver han nemlig "vild" efter nogle uger, så jeg er rigtig glad for de lange liner!

Har sat dem som på billedet for at skille signalerne/linerne lidt mere ad efter en meget lang pause fra det (den udvendig sidder i nederste ring). Normalt sidder de i køreringene. smiley
    Bruger den indvendige til at stille ham og den udvendige til at styre retningen.

profilbillede
  • #18   20. jun 2015 Sofie: ponyen på mit billede kunne ikke longeres, ejer havde prøvet og prøvet men han ville bare ikke, ville hellere sove smiley han startede ud i køre liner, for at lære at gå ud, nu når det der med at få ham væk fra en, ikke virkede på nogle måde XD han kan idag skridte og trave i alm. longe og til og med sætte i galop smiley så jeg syntes det virker smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#19   20. jun 2015 Sidste gang jeg prøvede almindelig longering for at holde ham igang 2-3 gange om ugen, gik han til ug i alle gangarter, men efter nogle uger, begyndte han at bukke, skyde skulderen, vende rundt og bare trække til. smiley smiley
    Brugte derefter kun linerne = nu kunne jeg korrigere ham, de få gange, han skød skulderen og vupti - han gik pænt rundt igen.

• #20   20. jun 2015 hvis jeg havde kendt mere til det, havde jeg selv brugt det da min hest var umulig, som i *løber mod en og stejler* tilfældet smiley så istedet for at have sat liv og lemmer på spil burde jeg nok have prøvet dette smiley heldigvis kan han gå med det hele dagen idag, om det så er liner eller longering i grime smiley

• #21   20. jun 2015 Min elsker mig lidt for højt når vi er på jorden.. Derfor skal jeg ikk bevæge mig meget før gun gør det samme.. Derfor er det utrolig besværligt at få hende ud medmindre jeg får hende frem ved hjælp af pisk, men så løber hun og kan ikk skridte da hun så bare gør ind til mig da jeg har lært hende stemmesignaler som forvirre hende lidt her smiley men lyder til at det kunne virke.

DOG, kan hesten gå ned med hovedet her? Hun skulle jo gerne tage hovede ned så ryggen kommer op. Og har i et closeup så man kan se hvilke ringe i bruger i en alm longegjord smiley

• #22   20. jun 2015 jeg sætter det forskelligt alt efter hesten og træningen smiley på Rocco (pony på billedet) er de i 2 nederste ring, tovene kan ikke komme gennem nederste smiley for fordi jeg skulle bruge hjælpen på bagparten smiley min egen har jeg i 2 øverste eller 2 nederste, og eftersom det er liner kan man meget nemmere at regulere det (hvad jeg har oplevet) da du kan tage og slippe linen som du ønsket smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#23   20. jun 2015 Det kan den sagtens. smiley

profilbillede
  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#26   20. jun 2015 Dette er godt nok en køregjord, men den er sat i nederste ring udvendigt og direkte i grimen indvendigt. Det er smag og behag. smiley

profilbillede
  • #27   21. jun 2015 (desuden undskyld jeg bruger dit opslag TS! Håber du evt kan bruge mine spørgsmål til noget :P)

Okay, men den yderste skal jo egentlig også kun bruges til at hjælpe hende med at blive ude på volten, så den er jo egentlig mest til at støtte lidt op på, og den indvendige (som bare sidder som normalt?) den hjælper vel bare som styring smiley

• #28   21. jun 2015 Det skal du ikke tænke på Sofie smiley jeg følger bare med og får mere info! Jeg har jo selv startet emnet og suger viden til mig smiley

• #29   21. jun 2015 Er i ikke bange for at hesten træder på indvendige tøjle når den ikke sidder gennem en ring på gjorden?
    Jeg turde ikke have dem sådan, hvis hesten gør volte en smule mindre så slæber den hen af jorden??

• #30   21. jun 2015 Det er vel det samme som hvis hesten gik med én almindelig longe, tænker jeg? smiley man samler den op, hvis den bliver for lang?

• #31   21. jun 2015 Når jeg kigger på Lunse og Samse's billede så tænker beg mest, om snoren ikk bliver lidt til fare eller hvad man siger når den er bag røven på hesten?
    Min kan nemlig godt finde på at blive lidt vildt og bukke, og ved heller ikk OL hun ville syntes om at ha noget om røven smiley

• #33   21. jun 2015 Bella&Jose: det vil jeg bestemt også gøre smiley hvilke vil du bruge? Evt link smiley

• #36   21. jun 2015 der er lige så stor chance for at det vikler sig mellem benene på hesen som hvis man har den direkte i bidet eller grimen smiley det handler jo bare om at samle linen om hvis den bliver for lang smiley

Sofie: man bestemmer jo selv om den bagerste snor skal være bag røven eller over ryggen på hesten, Rocco forstod intet og gik bare lige tilbage til mig hvis jeg havde den over ryggen, og snoren bag røven virkede til at hjælpe ham ud og holde ham igang, så jeg ikke skulle drive med stemme og pisk hvert 2 sekund smiley hvis det virker bedst hen over ryggen er det jo det man bruger smiley

• #37   21. jun 2015 Tænker at det er en fordel at det er bag på benene, det vil opmuntre hesten til at træde bedre ind under sig.

Men kræver tilvænning, min egen muledreng ville eksplodere over det

• #38   21. jun 2015 Det tror jeg også min ville, men det er da forsøget værd smiley

Kommentér på:
Dobbelt longeline

Annonce