{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.719 visninger | Oprettet:

min heste "taber" hans bagben {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Min hest "taber" hans bagben når man går fra trav til skridt eller galop til skridt, so on..
Er der noget som er meget alvorligt? Eller noget som kan bygges op,
Nogle som har prøvet noget lignede med deres hest, da jeg er bange for at det kan give min hest konsekvenser senere hen ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min heste "taber" hans bagben
  • #1   30. aug 2015 Når du siger "taber et bagben", hvad mener du så mere præcist? smiley At han mister et skridt? Snubler?

I første omgang skal du jo se på, om det er noget han altid har gjort, eller om det er noget, der er opstået - og om han gør det lige meget på begge volter osv. (der mangler generelt en del informationer smiley )
    Mistænker du noget "alvorligt", vil det være en god idé at konsultere en dyrlæge.
    Men som jeg forstår det, er det, at han mister et skridt; som om han ikke får låst benet i bevægelsen og derfor "taber det" (correct me if i'm wrong)? Så lyder det på mig som om, han ikke er nok inde at bære sig selv i overgangen? Og det er med det udgangspunkt, at der ikke er noget fysisk galt med hesten. Der kan jo så være flere andre grunde til, at han ikke bærer igennem i overgangen - alt fra ridningen, at han ikke er stærk nok, en udbredt skævhed enten hos dig eller hesten (eller jer begge) til en låsning. Uanset hvad, ville du gøre klogt i at få fat i en fagperson, der kan se nærmere på ham og jeres ridning smiley

• #2   30. aug 2015 Jeg ville lige ringe til dr. Dyr og få ham/hende til at tjekke hesten.
    Det kan være meget, men ville gætte på at det måske er en låsning i lænden, bækkenet eller korsbenet, hvis ikke du får rettet det op, så vil det give din hest store konsekvenser senere hen smiley

• #4   30. aug 2015 Min vallak gjorde det en gang, jeg fik en kiropraktor ud til ham, og der var noget med hans korsben, men hun fik ordnet det og han går fint igen, det var noget med at korsbenet var meget spændt/ stiv smiley kan ikke helt huske det, da det er længe siden, men det er en god ide at få din hest tjekket igennem smiley

• #5   31. aug 2015 *sit bagben

Kommentér på:
min heste "taber" hans bagben

Annonce