800 visninger
|
Oprettet:
Løsgørende Øvelser, trænings teknik {{forumTopicSubject}}
Hvad for nogle øvelser, bruger I, for at løsgøre hesten i hele kroppen?
Når hesten skyder skulder, hvordan får I den så ind på plads?
Også, hvad er jeres trænings teknik for den urutineret hest?
På forhånd tak!
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
Når hesten smider skulderen så stiller jeg hesten ud af i volten så jeg får skulderen ind på plads inden jeg rider videre..
apr 2008
Følger: 26 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 565
Det samme gør jeg sådan set også nu med min 18-års. (som faktisk er mor til unghesten). Mit mål er at kunne stille ind og ud flere gange både på volter og langsider, uden at hun bliver lang, løber fra mig, eller taber skulderne.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.104
Så ud ad stilling med måde og kun som korrektion på en ung hest.
For en ung/urutineret hest er de vigtigste ting at træne takt, løsgjorthed og aksept af biddet. Takt kommer ved at træne grundtempoet, hesten skal have fremaddrift og tænke fremad. Løsgjorthed kommer ved at træne volter, slangegange, store 8 taller, begynde på schenkelvigning. Og aksept af biddet, at hesten ligger sig villigt frem til biddet.
Men det vigtigste af alt - husk at bevare hestens glæde ved at ride dressur. Det skal være et sted, hvor den ikke bliver skældt ud, presset, redet øm m.m. Så husk at rose hesten, og husk at ride små korte intervaller og afvekslende.
Letridning i 1,5-2 år kan fint være nødvendig fær hesten kan bære rytteren i Nedsidning.
Læs evt kyra K's bog ABC eller hasse hoffmanns dressur med hjerte og forstand. Og find en rigtig god underviser.
Mvh Charlotte
mar 2011
Følger: 56 Følgere: 205 Heste: 10 Svar: 2.040
Løsgørende Øvelser, trænings teknik