{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løsgørende Øvelser, trænings teknik
  • #1   19. nov 2015 Løsgørende øvelser er store volter, lange sidebevægelser, slangegange, alle hvor hesten bliver stillet både ud og ind..
    Når hesten smider skulderen så stiller jeg hesten ud af i volten så jeg får skulderen ind på plads inden jeg rider videre..

• #2   19. nov 2015 Jeg startede en unghest op sidste år, og de første mange måneder var bare at stille hende ud, ud og ud. På den måde fik jeg styr på skulderen, og hun fik muskler til at kunne holde sig lige. Da hun så havde udvendige på plads, kunne jeg begynde at stille hende indad, og når hun så tabte udvendige skulder, stillede jeg hende ud og fik den på plads igen.
    Det samme gør jeg sådan set også nu med min 18-års. (som faktisk er mor til unghesten). Mit mål er at kunne stille ind og ud flere gange både på volter og langsider, uden at hun bliver lang, løber fra mig, eller taber skulderne.

• #3   19. nov 2015 Præcis som Sørine beskriver det.. Det er netop det der er målet! Jeg kan gøre det med min 6-års nu i trav hvor jeg kan stille ud og ind af volten og på langsiden. I galop kan jeg dog kun gøre det på volten endnu men det kommer snart på langsiden.

• #4   20. nov 2015 At stille hesten ud ad kan fint bruges til at få skulderen på plads. Men husk at det er en stor belastning for en hest at blive stillet ud, og det regnes som en af de grovere grundridningsfejl, hvis det er "sådan man rider" i et dressurprogram.

Så ud ad stilling med måde og kun som korrektion på en ung hest.

For en ung/urutineret hest er de vigtigste ting at træne takt, løsgjorthed og aksept af biddet. Takt kommer ved at træne grundtempoet, hesten skal have fremaddrift og tænke fremad. Løsgjorthed kommer ved at træne volter, slangegange, store 8 taller, begynde på schenkelvigning. Og aksept af biddet, at hesten ligger sig villigt frem til biddet.

Men det vigtigste af alt - husk at bevare hestens glæde ved at ride dressur. Det skal være et sted, hvor den ikke bliver skældt ud, presset, redet øm m.m. Så husk at rose hesten, og husk at ride små korte intervaller og afvekslende.
    Letridning i 1,5-2 år kan fint være nødvendig fær hesten kan bære rytteren i Nedsidning.

Læs evt kyra K's bog ABC eller hasse hoffmanns dressur med hjerte og forstand. Og find en rigtig god underviser.

Mvh Charlotte

• #5   20. nov 2015 Husk at en hest ikke kan være løsgjort, hvis den ikke går korrekt. Frem og ned. Halsen vandret, og hovedet i lodret stilling.

Kommentér på:
Løsgørende Øvelser, trænings teknik

Annonce