{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.610 visninger | Oprettet:

Svinger med hovedet? Meget Sensitiv hest {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg rider og passer en hoppe men jeg har lidt problemer.
Hun har altid været MEGET sensitiv, man skal tænke når man arbejder med hende fordi man lige skal ane hvad humør hun er i. På folden har hun altid haft en lidt aggressiv adfærd og folk er normalt påpasselige når de går på folden for at hente andre heste, da hun kan løbe truende hen mod en og sparke ud.
Når man først har hende i grime er der intet.

Derudover svinger hun rundt med hovedet, jeg fornemmer hun gør dette i nye/svære situantioner hvor hun ikke ved hvad hun skal gøre. Jeg ser hende også gøre det på folden, og det forekommer også under ridning hvis hun føler sig presset.

Hun bestemmer på folden, så det er både på folden og i hænder hun er sensetiv.

Derudover er hun begyndt at nægte at gå frem under ridning, det gik super godt for et års tid siden, vi var ude og starte stævne og hun gik generelt så fint.

Men nu er hun begyndt at stoppe op og bukke. Jeg har selvfølgelig en ide om der kunne være nogle spændinger.

Men hvad med alt den anden meget sensetive adfærd son hun altid har haft også på folden og før hun blev tilredet?

- hun blev tjekket af massør for ca 1,5 år siden da hun også lidt efter til ridning bukkede, men hun mente der intet var.

Hun blev så i sommers sendt i tilkøring hvorefter hun havde en pause på 2 mdr. Og så er denne endnu værre adfærd dukket op.

Hvad ville i gøre?
Personligt vil jeg gerne have massør til hesten, men det er ikke min hest.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svinger med hovedet? Meget Sensitiv hest
  • #1   21. jan 2016 Jeg ville få hesten tjekket igennem af en behandler af en slags. Når den nægter at gå frem og bukker, kunne det godt tyde på den er generet af noget evt. Smerter.

  • #2   21. jan 2016 Og må nok lige indskyde at en massør ikke var en jeg ville få ud, nok nærmere en fys smiley

  • #3   21. jan 2016 Hvordan svinger den med hovedet? Som en headshaker eller?

  • #4   21. jan 2016 Tænker også den har ondt. Ville få kiropraktor osteopath på. Og ikke ride før det og sadel er tjekket. Hvis hesten er sensitiv, skal der jo ikke meget til før den siger fra. Og hvis den har ondt, har den helt sikkert. Endnu sværer. Ved tilkørsel har den måske også oplevet. En masse som mentalt for en sensitiv hest kan tage tid at rumme.

    Dog at hesten løber mod folk, og tilmed sparker ud når de folden, sorry men sensitiv eller ej, så der enten noget med opdragelse eller mentalt fysisk.
    Kun set dette med, og den var tydeligt også et problem sikkert med mavesår, desværre var det folk, som kun havde den til låns. Og derfor ikke invisterede penge i ekstra korrekt foder og undersøgelser. Trods hesten tydeligt sagde fra smiley


  • #5   21. jan 2016 Måske skyldes det stres? Føler du hun er øm nogle steder?

  • #6   21. jan 2016 Tina: ja problemet er at hun ikke er min egen, men skyder også på der er noget galt.
    Hvordan opdrager du en hest der løber mod dig? Folk har en pisk med i tilfælde af at hun "angriber" for deres sikkerheds skyld
    Jeanette: hun svinget det i chirkler

    Mette: jeg fornemmer det ikke, dog har hin den ene volte som hun har svært ved at runde sig på, i forhold til den anden


  • #7   21. jan 2016 Ok;) Så ved jeg det altså ikke :I

Kommentér på:
Svinger med hovedet? Meget Sensitiv hest

Annonce