{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Slidgigt i knæ, varme under ridning {{forumTopicSubject}}

Min hoppe har desværre fået konstateret slidgigt i det end forknæ. Vi vil forsøge at genoptræne hende. Er klar over at kulde er rigtig skidt, og har allerede bestilt en back on track knæ-bandage, men den er kun egnet til brug i boksen og ikke på fold eller under ridning. Nogle gode ideer til at holde knæet lunt, når det er koldt? Kan man klippe et bandageunderlag og en bandage til, så hun kan have det på på fold og under ridning?

Andre med heste med samme diagnose, der har andre gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slidgigt i knæ, varme under ridning
  • #2   1. feb 2016 for hunde også da ven øv.
    Så må I hellere blive Down Under når I har vundet det hele smiley

• Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

Følgere: 4 Svar: 297
    #3   1. feb 2016 Min hest har også gigt i venstre forknæ. Jeg har Bot staldgamacher, men bruger dem sjældent.
    Jeg har pensioneret ham, og han bruges kun til skovtur og et par gange om ugen til meget let dressur.
    Han fik konstateret slidgigt via røgten for lidt over et år siden, da han var halt on and off. Dengang fik han tilskud og havde fået det længe, i form af Cortavet.
    Så læste jeg om et tilskud der hedder Flexadin der skulle have en dokumenteret effekt på heste med ledproblemer.
    12 uger på halvanden dosis, og derefter en dosis om dagen.
    Hold nu op hvor det virker - de sidste 6-7 mdr har jeg ikke oplevet hesten halt.
    Så det er klart et tilskud der er værd at prøve. Det koster dog 1000 kr for 60 dage.

• #4   1. feb 2016 Ja Mille, helt vildt ærgerligt og træls smiley Heldigvis er det ikke så slemt endnu, hun er ikke halt men bare småt gående.

Lyder super Emka, tak for det gode råd! Giver du stadig din hest Flexadin, eller er det kun i en periode ad gangen?

• #5   1. feb 2016 Men ellers søg på naf 5 super Flex mener det hed det jeg brugte

• #7   1. feb 2016 Mange tak for jeres råd, er ved at finde ud af hvilket tilskud, der er det bedste smiley

• Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

#9   1. feb 2016 Han får stadig Flexadin

• #10   2. feb 2016 Jeg biksede selv en knæ bandage sammen af noget tykt fleece, og det virkede ok. smiley

Og så fik hun et tilskud der hedder Stride HA Solution, som jeg selv kalder mirakel midlet. smiley

• Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

#11   2. feb 2016 Der er rigtig mange tilskud på markedet. Flexadin virkede for min hest. Har også prøvet andre mærker, men de havde ikke samme gode effekt.
    Svært at sige hvad du skal prøve. Vil nødig sige at du skal prøve dig frem, da mange af de tilskud er dyre. Så det kan jo blive dyrt at prøve sig frem

• #12   2. feb 2016 Jeg kan godt høre at folk har rigtig mange forskellige bud på mirakel-midlet smiley Har noteret mig:
    - Stride HA solution
    - Strong Joint fra Innordic
    - Cortaflex
    - Cortavet
    - Flexadin
    Jeg må læse lidt mere om dem og ellers prøve mig frem.

• #13   2. feb 2016 Jeg har brugt cortaflex til min spat-hest, og det har virkelig hjulpet ham.

• #14   2. feb 2016 Som du nok ved skal du skridte varm i mindst en halv time. Hos brogaarden kan du få noget tilskud jeg VED virker, equitop gonex. Equi-jewel mener jeg også styrker leddene smiley

Kommentér på:
Slidgigt i knæ, varme under ridning

Annonce