1.098 visninger
|
Oprettet:
Jordarbejde {{forumTopicSubject}}
Godaften alle sammen
Jeg vil rigtig gerne til at træne en masse fra jorden af, da jeg har en ide om at jeg vil få lettere ved at håndtere hende.
Jeg ved dog ikke hvad jeg vil træne med fra jorden, da jeg gerne vil have en masse forskellige ting at træne med hende, så hun ikke køre træt i at øve de samme øvelser hele tiden
Hvad har i af erfaringer? Hvad laver i fra jorden med jeres hest? Styrker det noget for jer og jeres hest?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Træner ikke fra jorden, medmindre der er noget der er behov for at blive trænet.
Fx gå/stop/bak .
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 123 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.753
Det kan være agillity (f.eks. gå over pressening, at du slår en paraply op, eller andre "farlige" ting)
Det kan være tricks. F.eks smile, kysse, neje, ligge.
Det kan være løsarbejde, f.eks at kunne sende hesten ud på en volte uden udstyr, at kunne få den til at skifte volte osv. - Evt. kombiner løsarbejde med tricks eller andet. Så den gør tingene uden udstyr.
Alm. jordarbejde f.eks flytte bag og forpart, gå sidelæns, bakke osv.
Min hest kan det meste fra jorden af. Og lige nu ligger interessen i løsarbejde så den kombinere jeg med alt det andet
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 245
(Jeg har bare et mindre problem med en hest der kun springer hvis jeg springer med men formår da at snyde ham det meste af tiden
Longe
Tricks
Lære den at gå på paller.
Hvis du lærer hesten at løbe i longe uden udstyr og lære den et par tricks kan du lave en serie, bare for sjov og hesten ville sikkert synes at det var sjov
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 200 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 744
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
Jeg træner dressur fra jorden i kapsun, tricks, løsarbejde, spring og bomarbejde en gang imellem, og træning af kropssprog. Det sidste er udelukkende for min egen skyld, fordi jeg godt kan blive lidt sløset når det går godt, i stedet for at udvikle mig. For "det går jo meget godt.."
Det har givet os utroligt meget! Ud over et bedre forhold, synes jeg også det har givet os en bedre forbindelse under ridningen. Han er blevet meget mere følsom og let på tøjlen, præcis som jeg gerne vil have det.
Det er kun fantasien som sætter grænser for hvad du kan lave!
feb 2012
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 41
jul 2014
Følger: 23 Følgere: 35 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 69
Jordarbejde