{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Jordarbejde {{forumTopicSubject}}

Godaften alle sammen smiley

Jeg vil rigtig gerne til at træne en masse fra jorden af, da jeg har en ide om at jeg vil få lettere ved at håndtere hende.

Jeg ved dog ikke hvad jeg vil træne med fra jorden, da jeg gerne vil have en masse forskellige ting at træne med hende, så hun ikke køre træt i at øve de samme øvelser hele tiden smiley

Hvad har i af erfaringer? Hvad laver i fra jorden med jeres hest? Styrker det noget for jer og jeres hest? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jordarbejde
  • #1   18. feb 2016
    Træner ikke fra jorden, medmindre der er noget der er behov for at blive trænet.
    Fx gå/stop/bak .

• #2   18. feb 2016 Du skal finde noget der interassere dig smiley
    Det kan være agillity (f.eks. gå over pressening, at du slår en paraply op, eller andre "farlige" ting)

Det kan være tricks. F.eks smile, kysse, neje, ligge.

Det kan være løsarbejde, f.eks at kunne sende hesten ud på en volte uden udstyr, at kunne få den til at skifte volte osv. - Evt. kombiner løsarbejde med tricks eller andet. Så den gør tingene uden udstyr.

Alm. jordarbejde f.eks flytte bag og forpart, gå sidelæns, bakke osv. smiley

Min hest kan det meste fra jorden af. Og lige nu ligger interessen i løsarbejde så den kombinere jeg med alt det andet smiley

• #3   18. feb 2016 Jeg laver løs spring med min hest. Han elsker det og det behøver ikke 'bare' at være at du sender hesten over springet, du kan også løbe ved siden af så du også selv bevæger dig. Men i sidste ende kunne det være fedt at du bare kan sende den afsted uden hegn kun ved at give den tegn til at den skal springe.
    (Jeg har bare et mindre problem med en hest der kun springer hvis jeg springer med men formår da at snyde ham det meste af tiden smiley )

Longe
    Tricks
    Lære den at gå på paller.
    Hvis du lærer hesten at løbe i longe uden udstyr og lære den et par tricks kan du lave en serie, bare for sjov og hesten ville sikkert synes at det var sjov smiley

• #4   18. feb 2016 Du kan prøve at gå i gang med de 7 lege?

• #5   18. feb 2016 Jeg laver mest jordarbejde med mine, synes simpelthen det bliver så kedeligt bare at ride smiley
    Jeg træner dressur fra jorden i kapsun, tricks, løsarbejde, spring og bomarbejde en gang imellem, og træning af kropssprog. Det sidste er udelukkende for min egen skyld, fordi jeg godt kan blive lidt sløset når det går godt, i stedet for at udvikle mig. For "det går jo meget godt.." smiley
    Det har givet os utroligt meget! Ud over et bedre forhold, synes jeg også det har givet os en bedre forbindelse under ridningen. Han er blevet meget mere følsom og let på tøjlen, præcis som jeg gerne vil have det.
    Det er kun fantasien som sætter grænser for hvad du kan lave!

• #7   18. feb 2016 En veninde og jeg opfandt en øvelse vi kalder "heste-limpo", der både kan udføres fra saddel og fra jorden... Det går ud på at man lægger 4 bomme på jorden så de former en firkant, og så skal man blot trække/ride hesten ind, vende rundt og gå ud igen. Så begynder legen; for hver gang i har været inde og ude igen, skubber du den ene bom lidt ind, og gentager. Det er lidt kedeligt i starten, men man skal ikke springe starten over, for det gør det lettere for hesten at forstå at den ikke må træde uden for firkanten ?? det er en ret skæg leg, som gør hesten meget opmærksom på dine signaler smiley når man kommer ned til de helt smalle firkanter, skal man finde ud af at stå ved hestens hofte og dreje den med et blidt tryk der, og samtidig give den lige præcis den rigtige mængde træktov, der er lang nok til at den kan se ned til bommene, og kort nok til at man kan styre den.

• #9   19. feb 2016 Vi træner rigtig meget stop, stå, bakke, blive. Det har gjort at mine har meget lettere ved at gøre de sammen ting fra ryggen. Du kan jo også træne miljø træning. Efter jeg begyndte det med min ene, er hun blevet meget mere cool i hovedet smiley

Kommentér på:
Jordarbejde

Annonce