Gå ved ens side {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg skal starte et løsarbejde stævne med min hest men jeg har et lille problem...
Hun går fint efter mig men når vi går forbi vores dør går hun altid hen til den og vil ikk gå med mih igen... Der er intet når vi har tov på
Hvordan kan jeg træne det
okt 2014
Følger: 43 Følgere: 526 Heste: 4 Emner: 148 Svar: 532
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 123 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.753
Når hesten stopper op så går du hen og driver på den. Gerne bagfra. Drop det med at den behøver at være på siden af dig lige i det sekundt. Til sidst vil hesten flytte sig for dit pres og måske gå ned i den helt anden ende. Du forsætter bare med at bede den om at skridte. Når du så syntes den lytter så laver du et indkald ved at placere dig selv skråt foran den. Fløjte og bakke. Og du bliver ved med at bakke indtil hesten kommer helt hen til dig. Og i kan nu starte jeres program forfra.
Kommer hesten ikke ved indkald så driver du foran den. Og får den derved til at skifte volte for så igen at skridte rundt. Igen når du syntes det er tid så prøver du et indkald. Virker det stadigvæk ikke kan du prøve med trav da det kan give hesten lidt mere drive.
På den måde lære hesten at det ikke hjælper at stoppe op for den kommer alligevel til at skulle arbejde i sidste ende
Gå ved ens side