{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Køre-i-trailer-træning HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG :-)

Sagen er den at vi desvære har nogle problemer med kørsel af min pony.. smiley Hun går altid lige op i trailer, og virker aldrig nervøs eller lign. når hun bliver læsset.. Dog tumler hun rundt, når vi begynder at køre. Dette gør hun altid i "normale" trailere, og vi har derfor ikke trude køre med hende i dem. Hun kan dog godt køre i en lastbil, med én bestemt chauffør. Hun kørte en gang i lastbil med en anden chauffør, og der kom vi desvære hjem med en skadet hest.....
Problemet er bare, at denne ene chauffør, som kan køre med hende, er ved at være opppe i årene og stopper derfor højest sandsynligt snart.. Så søger lidt en løsning, så vi stadig kan komme rundt med hende.
Hun har før jeg fik hende været med i et mindre trafikuheld og tænker helt klart, at det derfor kan være ubehaligt for hende når hun skal køre.. Men håbede på at det kunne trænes væk, nu hvor hun jo godt kan køre med denne ene person, men ved selvfølgelig ikke om det er muligt...

Jeg tænkte derfor om det var muligt at blive "undervist" i "trailerkørsel"? altså ligesom når man kan øve trailerlæsning, så øve selve kørslen? Og om i kan anbefale nogle? smiley (Hun står i silkeborg)

- På forhånd tak!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køre-i-trailer-træning HJÆLP
  • #2   28. feb 2016 Nu du siger det, kunne det sagtens være rigtigt smiley har oplevet at hun ikke er særlig glad for klemte områder..

    Ville der være bedere med en enmands trailer fx? smiley


  • #4   28. feb 2016 Ok smiley

    Tager hun ud og underviser? smiley


  • #6   28. feb 2016 Men træner hun også selve kørslen, som er vores største problem? :))

  • #8   29. feb 2016 Sine: kører hun ud? smiley synes ikke jeg kan læse mig til det på hendes side smiley

  • #11   29. feb 2016 Hold da op! smiley hende vil jeg prøve st høre ad, tak :))

  • #13   29. feb 2016 Grunden til urolig hest under kørsel kan skylder flere ting:

    1. hesten trænger til kiropraktor, idet "pludselig" opstået uro i traileren, kan skyldes problem på balance nerven.

    2. hesten føler ubehag ved små rum, prøv at lade skillevægen være slået til siden under kørsel, men husk at binde den godt fast til vægen.
    Men skaf en lang bom, så den ikke uden vider begynder at bakke ud, når i påbegynder åbne rampen. idet kan komme gruelig til skade, ved at ligge under en rampe hvor på der står en hest.

    3. Hvordan køre chaufføren med traileren ( feks hastighed ved sving, igangsætning, rundkørsler ec ec )

    4. Hvilke "kvalitet" er bilen der trækker, er fejderne i bilen i orden og stærke nok til at holde traileren oppe i vandrat position, uden den synker ned ( da dette resultere at hesten får vægten flyttet til forbenene under kørslen, og dette svækker hesten naturlige balance. ( mange biler er faktisk ikke stærke nok ))

    Jeg havde selv en hest der pludselig begynde at smide sig i bunden af traileren, også selv om der var en anden i traileren. den gjorde det som regl ved 1. sving til venstre.
    Derefter begynde jeg at køre uden lukke skillerum, det hjalp. Og efter et par behandlinger ved kiropraktor, var alle hans "anfald" væk.
    Og et par måneder efter kunne han køres normalt med den anden hest igen.
    Massøren mente han havde lavet en lille forskubning ved hoften, evt ved leg på folden.

    Men det vigtigste at køre pænt ( ikke ment laaaansomt ) og hensynsfuld, hesten kan ikke se hvor og hvor meget du drejer, og den er heller ikke forbedret på stop og start ryk i trailer. Samt den har ingen mulighed for at holde sig fat, hvis der pludseligt sker noget uventet.

    Mit råd, kør som du har en balje med vand stående i trailerne, skal du helst undgå at spilde for meget ;o)


  • #14   29. feb 2016 Hun er tjekket smiley
    Hun "vælter" ikke på bestemte tidspunkter, hun kan ligeså godt gøre det når vi køre ligeud med 30 km/t som hvis vi kører op af en bakke imens vi svinger smiley


Kommentér på:
Køre-i-trailer-træning HJÆLP

Annonce