{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Sadel til unghest? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg'er,

Jeg sidder lidt og tjekker market for billige (brugte) dressursadler, da jeg er i gang med at anskaffe mig min næste hest (yaay), det ender nok med at blive en unghest (= mangel af muskler).

Jeg har altså ikke lyst til at købe en dyr, dyr mærkesadel, som jeg alligevel kan ende med at skulle af med indenfor kort tid, når pruhesten sætter muskler og ændre facon. (Så vil jeg hellere spare op til en god sadel, til den tid).

Så jeg ville lige høre om I kender nogle dressursadler, som er gode at sidde i, med støtte og dybsæde, og som er til at havde med at gøre, når det drejer sig om undheste - gerne hvor de kan ændres i det meste, så sadlen kan passe i så lang tid som muligt.

Og nu ved jeg godt at ikke alle heste kan passe mærket kieffer f.eks, eller passier, eller noget helt tredje, men det kunne være meget rart at høre jeres erfaringer omkring det smiley

Selvfølgelig går det i sidste ende an på hestens form osv. Men, kom med jeres erfaring, også vil jeg blive glad!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel til unghest?
  • #1   5. apr 2016 Jeg har en Bates tilsalg, næsten ny!
    De er kendt for at kunne laves om med alt, så de kan ligge på stortset alt!(: og laves breder eller smaller alt efter hvordan de ændre sig! (:


  • #2   5. apr 2016 Jeg vil klart anbefale dig at købe en sadel med udskifteligt kopfjern - de bliver oftest noget kun mere brede end de er til at starte med. smiley

  • #3   5. apr 2016 Ja, det er derfor det gerne skal være en sadel, hvor tingene kan ændres på smiley De bliver jo sjældent i samme form hele livet (både på godt og ondt)

  • #4   5. apr 2016 Jeg har en tekna tilsalg med udskiftelig bom smiley

  • #5   5. apr 2016 Hvis ikke du vil ofre pengene på at få en sadelmager ud, så vil jeg anbefale dig at få hjælp af en som har styr på bomløse sadler og som kan se om du kan bruge sådan en på hesten. Barefoot sadlerne er meget alsidige.

    Ville aldrig i mit liv smide en utilpasset sadel på min hest - ung eller gammel. De unge heste skal selvfølgelig have en positiv oplevelse med sadlen - det får de ikke med en sadel som har knuder, trykker lidt forkert, fordeler vægten ulige eller på anden vis ikke passer til hesten...

    Barefoot london er dyb og har god knæstøtte og du kan udskifte kopfjernet efterhånden som hesten ændrer facon smiley

    Der er også flere sadler på www.barefoot-danmark.dk - også dressurmodeller. Personligt kender jeg kun london og cheyenne hvor london-modellen er en dressursadel smiley


  • #7   5. apr 2016 F&F - sadelmager skal der dog bruges smiley
    Jeg har ikke tænkt mig at ligge og ride rundt, uden at vide at sadlen ren faktisk passer som den skal. Det er også grund til at jeg vil, til at starte med, købe en billig brugt, som kan passe hesten smiley også opgradere til en måske lidt dyrere mærke-sadel, når hesten er lidt ældre, bedre form og pæn muskulatur (Stadig med sadelmageren inden over, vel og mærket).
    Men ser ingen grund til at jeg køber en god dyr sadel nu, også om et halvt år skal jeg af med den igen, fordi sadelmageren ikke ville kunne få den til at ligge optimalt på det tidspunkt smiley

    Men tak, jeg vil da kigge på det ^^ jeg har ikke selv været den store bomløse-rytter.


  • #8   5. apr 2016 Siw: Arh fedt og høre smiley !! Ser alt for mange som bare smider noget på...

    Håber i finder en sadel som i begge bliver glade for smiley


  • #9   5. apr 2016 F&F: Ja, jeg ved hvad du mener! Min gamle hest blev halt pga sin sadel, da han gik rideskole. Jeg ved hvilke konsekvenser det kan have, også fremad! Min gamle dreng blev aldrig 100 % glad for sadlen, men det hjalp da betydeligt på det, da jeg fik ham, og han stille og roligt lærte at sadlen ikke var ond smiley

    Men ja, der er alt for mange som ikke forstår vigtigheden med at sadlen altså skal ligge ordentlig, og en gang hos sadelmageren ikke er nok!

    Og tak, det gør jeg også smiley


  • #10   5. apr 2016 Jeg har en Kent and Masters til salg, som du også selv kan skifte kopjern på (y)
    Men nu står jeg også selv med en unghest, som skal tilrides til næste sensommer, og der køber jeg den nyeste bomløse Karlslund sadel, og så køber jeg en tilpasset bomsadel på et senere tidspunkt (:


  • #11   6. apr 2016 Jeg ville en brugt sadel af et anerkendt mærke, da der dels er en del af dem til salg, og dels er de til at komme af med igen.

    Passier sadler er nemme at tilpasse, så det kunne være en mulighed. Eller måske kentaur. Men det afhænger jo også af hvad der kan passe hestens ryg.



Kommentér på:
Sadel til unghest?

Annonce