{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny ridebane
  • #1   12. apr 2016 Uden at vide voldsomt meget om dem.
    Er det noget med forskellige lag og self godt dræn, hvis den ska ku bruges i det danske vejr smiley
    Hvis du bare putter toplaget på det jævnede jord, ender det nok som en sø.
    Hvad toplaget ska være, er smag og behag.


  • #2   13. apr 2016 Det er måske mange penge at lægge i en bane, men du vil aldrig fortryde det. sørg for at få lavet et ordentligt dræn
    Og hvis det er muligt, så ikke i et for lavt terræn. Så skal du lave et stabilt lag, og sand ovenpå. Materialet til de to ting afhænger helt af økonomien.
    Jeg har før redet på en bane der var sand på og ovenpå noget meget meget groft flis. Det fungerede ganske fint..


  • #3   13. apr 2016 Jeg tror vist man kan ligge muslingskaller eller noget i den dur nederst som bund også fylde sand ovenpå, det skulle vidst være godt til at suge vand, hvis det f.eks. har regnet smiley

  • #4   13. apr 2016 Du får en der ved hvordan det skal gøres til at lave den smiley

  • #5   13. apr 2016 Vi har valgt vores skulle lige højt, vi graver et sted mellem 15-25 cm. af og fylder muslingeskaller på, vi kører her efter med en tromle over så de øverste skalder ødelægges. smiley


  • #6   13. apr 2016 muslinge baner er altid gode lige i starten, men ender med at være noget hø at ride på smiley

  • #7   13. apr 2016 Har kun gode erfaringer med den baner jeg har været på, med muslingeskaller.
    Den fremgangsmåde jeg skriver er i samarbejde med en der arbejde med ridebaner på dagligt bacis som vi mødte på en stand på hest og rytter.


  • #8   13. apr 2016 Nu står jeg i den situation at vi selv laver den da det ellers løber hurtigt op i pengene smiley
    Og den kommer vidst desværre til at lægge lidt lavt smiley så gode fifs


  • #9   13. apr 2016 I længden er det klart billigst at få en der ved hvad de laver til at gøre det. Den kommer med tiden til at blive dyr i reparationer.

  • #10   13. apr 2016 Det er da ikke sikkert? Ser da mange der laver deres egen ridebane ? Og jeg har ikke 100.000 og lave ridebane for smiley

  • #11   13. apr 2016 Jeg bruger heller ej 100.000 kr. Hvores banes bund render op i 15-20.000 kr. Hegn er ved siden af, men det alt efter hvad man ønsker.

    Vi har redskaber til at grave af osv. Vi for leveret muslingerne, og fordeler dem også - Det er en økonomisk band, der kan bruges året rundt.


  • #12   7. jun 2016 Her kan du se hvordan vi har lavet ridebane på Stald Trolleborg: http://staldinspiration.dk/ridebane-2/
    Den er over dit budget kan jeg godt se, men du kan få en idé om hvordan den kan drænes hvis man kan få gratis materiale fra nogen der skal af med murbrokker osv. Jeg havde heller ikke et stort budget den gang vi skulle igang. Vi tog det trinvis og lavede ikke det hele på en gang. Idag er jeg rigtigt glad for at jeg valgte at lave den ordentligt da jeg kender så mange der har fortrudt at de ikke brugte de ekstra penge for at lave en ordentlig ridebane. Men man må gøre op med sig selv hvordan og hvor meget man skal bruge den. Hvis man bruger sand og muslingskaller skal man spørge sig om man vil bruge tid og penge på at lægge salt på den om vintern når det fryser? Vande den om sommeren, harve den tit, og fylde på sand når den regner væk. Det er rigtigt svært at bruge så mange penge på en ridebane, men for mig har det betalt sig i længden, da jeg nu har en ridebane som jeg er meget glad for. Vh, Madeleine


Kommentér på:
Ny ridebane

Annonce