{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.809 visninger | Oprettet:

Min hest ligger sig ned og ruller!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Nogle gange når jeg rider på min pony Cherie, ligger hun sig ned imens jeg sidder på ryggen. Det hun gør, er enlig bare at jeg kan mærke hun begynder at gå lidt langsomere, og så bliver hun blød i knæene og ligger sig og ruller, med sadel og hele mulitjavesen på. Men det er ikke altid at jeg kan nå at mærke at hun går langsomere. Men når jeg kan prøver jeg at drive på hende, men hun er fuldkommen ligeglad. Oftes når hun gør det, virker det som om at det er når hun ikke selv får lov at bestemme. Fx. Sidst hvor hun gjorde det, kom der bare en anden hest forbi, imens jeg var på ridebanen, men den anden var på vej over i stalden. Så da jeg drejede hende væk fra der hvor den anden gik hen gik der ikke lang tid før hun lå på jorden. Håber der er nogle der har nogle gode svar. Og tak for hjælpen på forhånd smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hest ligger sig ned og ruller!!!!!
  • #1   9. maj 2016 Når du at hoppe af? O.O

• #2   9. maj 2016 Hvis det kun er noget du oplever når der er noget den ikke vil, og det ikke er under hver ridetur, ja undskyld med jeg havde stukket sådan en i røven.. Det kan jo ende galt hvid ikke du får fødderne ud af bøjlerne.
    Men hvis det er hver gang, i andre situationer så ville jeg måske få undersøgt hesten for div spændinger osv.

• #3   9. maj 2016 Miss Emjay, ja endtil videre har jeg nået det.

Sanne *K jeg har aldrig en pisk med når jeg rider hende pga, hun er virkelig bange for den. Men når hun så har lagt sig ned sparker jeg ud efter hende i stedet. Ved godt det måske er lidt barsk. Og jeg elsker hende højt og kunne ellers aldrig finde på at slå hende, men netop vis jeg ikke når at få fødderne ud, kan det ende meget galt. Helt lad være med at kommenter det grimt når jeg skriver at jeg sparker hende, dem der har ondt i røven af det bare lad vær med at kommenter. Tak smiley smiley smiley

• #4   9. maj 2016 Men det er ikke hver gang jeg er ude at ride. Jeg har haft hende i to år nu og hun har gjordt 5-6 hvilket jeg syndes er alt for mange gange smiley smiley

• #5   9. maj 2016 Og undskyld mit sprog smiley

• #6   9. maj 2016 Der må da være en årsag til den gør sådan?

• #7   9. maj 2016 Det er for mange gange..
    Når hun begynder at ville lægge sig, så råb højt, spark hende frem og sig alle de lyde du kan komme i tanke om for at få hende til at blive på benene.. Så snart hun 'rejser' sig op, så stop alt lyd osv. Og så klap hende og rid fremad igen..

• #8   9. maj 2016 Lyder som en god ide det ville jeg prøve. Tak smiley

Anne Julie F ville lige rette dig. Det er en pige smiley

• #9   9. maj 2016 er det før ridning heller bagefter smiley

• #10   9. maj 2016 Det er altså ikke forkert at skrive "den" uanset kønnet. smiley

Jeg har stødt på den adfærd før og hos de heste jeg har kendt, som gjorde det. Skyldes det at de synes det var røvsygt, det de havde gang i . Eller de havde ondt.
    Heste gør ikke den slags bare for at være på tværs.

• #11   9. maj 2016 Mavis det er forskelligt. smiley

Anne Julie F. Det ved jeg godt kan bare bedst lide at min pony bliver kaldt en hun. Ved god heste ikke kan tænke sådan. smiley

• #12   9. maj 2016 Jo, men nu kan du jo ikke styre hvad andre skiver på et debatforum.

• #13   9. maj 2016 Som barn red jeg på en pony som netop havde lært dette fænomen som et sjovt nummer smiley

Men når man red hende og hun ikke gad mere, ja så gjorde hun bare som din.
    Jeg tog simpelthen en pisk med, og når hun begyndte at ville gå ned, fik hun altså et rap i måsen.
    En anden pige der red hende, strakte armene frem og hev hende i ryk i munden ( ondt ja, men det var jeg jo ikke herre over ) Men vi fik hende til at holde op med det nummer.
    Det var gårdens søn der havde set det i et cirkus og havde fået lært ponyen det nummer, simpelthen så dumt når den blev brugt til at ride med små-piger smiley

• #14   9. maj 2016 min travhest vallak har altid rulle sin efter ridning smiley
    fordi han svede så den måde han kunne afkøle sin var ved og rulle sin
    han have ingen smerter have blive undersøgt fra hovedet til røv men dyrlæge
    og min hestemassør fandt heller ikke noget
    .
    det kan både være noget din hest ikke kan tåle måske vejret som er for
    varmt og så ikke kan afkøle sig heller det kan være muligt smerter os i
    ryggen

• #15   9. maj 2016 da jeg for mange år siden gik til ridning, havde de også en pony som gjorde det samme som din. og altid i skridtpausen.
    nu var hun en lille pony, så det var begrænset hvor gode rytterne var, og det havde hun fundet ud af. Og det eneste som begrænsede det, var faktisk en pisk.

det er altså en meget dum ting din pony har fundet på, så du bør du få hende væk fra igen. Og det betyder jo ikke at du ikke elsker hende, men det er jo direkte farligt det nummer hun laver.

lige så snart du mærker at hun lægger an til at skulle ned, så er det med at drive hende frem. prøv at have en pisk med - du skal jo ikke bruge den hvis det ikke er nødvendigt.
    hader selv at bruge en pisk - faktisk red jeg en hoppe i 2 år, 2 x om ugen, og hun endte med at få et rab i bagenden 2 gange i alt den tid. Oftes er det nemlig nok at man har det med.

husk at det er et "farlig" dyr du har. den vejer meget mere end du gør, og er meget stærkere.
    de elsker os - selv med opdragelse smiley

• #16   9. maj 2016 Du skriver, hun er bange for piske... Var det en mulighed at du først starter med at lære hende, at en pisk ikke er noget at være bange for? Du skal bare tage det i små bidder, og rose hende rigtig meget, når hun ikke er bange for den. Rør hende med pisken overalt på hendes krop, mens du roser hende alt hvad du kan. Til sidst er hun ikke bange for den mere...

Når hun ikke længere er bange for pisken, så synes jeg, du skal ride med pisk. Når du kan mærke, hun gør klar til at lægge sig, så giver du hende et ordentligt rap i måsen.. Det er simpelthen for farligt at hun kan finde på det med rytter på! smiley

Min egen havde en periode, hvor hun lagde sig mens jeg red. Det var kun få gange, og kun fordi jeg på det tidspunkt var ved at øve med hende, at hun skulle lægge sig på kommando fra ryggen også. Hun lærte, at hun kun skulle gøre det på kommando, ved at hun ingen ros fik, når hun gjorde det uden kommando. Og så blev hun i øvrigt bedt om at rejse sig smiley

• #17   9. maj 2016 Tak for alle svarene.

Bidløse Madsen: jeg har prøvet at gøre hende tryg med pisken. Fordi hun netop har haft dårlige oplevelser. Og jeg er også nået til det punkt hvor jeg kan stå ved side og svirpe med pisken også bagved. Men det er noget helt andet når jeg kommer op på ryggen med en pisk. Det er som om der er en løve i hælene på hende. Og jeg kunne forstille mig at det er pga dårlig oplevelser fra rytters side med pisk.
    Og jeg har prøvet at tage pisk med efter de gange hun har gjordt det også prøver hun ikke en gang.
    Jeg tror også bare lidt det er en dårlig vane. Men jeg ville gerne lige høre også hvad der mere kunne være, og sådan smiley

• #18   9. maj 2016 Fortsætter hun med at løbe, når du rider med pisk, hvis du rider med den hele turen uden overhovedet at bruge den? Huk opdager vel på et tidspunkt, at den ikke er uhyggelig? smiley

• #19   10. maj 2016 Jeg ville sætte mig op med en pisk. Også selvom hun er bange for den. Du kan starte med en lille springpisk, og så bare have den ved dig UDEN at røre det mindste på hende. Og ja, måske render hun, men så skal du altså bare igang med dine halveparader og rundt på nogle små volter. Når hun engang har vænnet sig nogenlunde til pisken, så er den jo EKSTRA god at have med når hun begynder at lægge sig, NETOP fordi hun har respekt for den. For så behøver du ikke give den et kæmpe rap i måsen (som nogle skriver), men bare røre ved hende.

Min egen hest har også stor respekt for pisken, trods at jeg aldrig har slået ham med den eller lign. (ved selvfølgelig ikke med tidligere ryttere). Men jeg rider med den hver dag, fordi når han så begynder på numre, så er det nok bare at prikke til ham, og så retter han ind. Utrolig nyttig! Og så får du heller ikke dårlig samvittighed over at have slået en hest med en pisk. smiley

• #20   10. maj 2016 Jeg vil også anbefale dig at lade være med at slå hende med pisken når den begynder at lægge ned, når hun i forvejen er bange for den. Det kan da kun gøre det værre. Små prik er nok smiley

• #21   10. maj 2016 Tusind tak for svaret Sarah F. Tro det er noget jeg ville afprøve idag smiley

• #22   13. maj 2016 Glæder mig til at hører om det har virket! Selvfølgelig ikke en dag efter den anden, det kræver selvfølgelig noget øvelse. Men skriv endelig nogle opdateringer!

• #24   19. maj 2016 Det går rigtig godt med at ride Cherie lige i tiden. Hun er bare dejlig under ridning. Jeg rider nu med en lille spring pisk, så hun også vender sig til den. Og det er hun bare mega god til. Så jeg er rigtig glad smiley

• #25   26. maj 2016 Hvor er det dejligt at høre Caroline! smiley

• #26   29. maj 2016 smiley

Kommentér på:
Min hest ligger sig ned og ruller!!!!!

Annonce