Min hest ligger sig ned og ruller!!!!! {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Nogle gange når jeg rider på min pony Cherie, ligger hun sig ned imens jeg sidder på ryggen. Det hun gør, er enlig bare at jeg kan mærke hun begynder at gå lidt langsomere, og så bliver hun blød i knæene og ligger sig og ruller, med sadel og hele mulitjavesen på. Men det er ikke altid at jeg kan nå at mærke at hun går langsomere. Men når jeg kan prøver jeg at drive på hende, men hun er fuldkommen ligeglad. Oftes når hun gør det, virker det som om at det er når hun ikke selv får lov at bestemme. Fx. Sidst hvor hun gjorde det, kom der bare en anden hest forbi, imens jeg var på ridebanen, men den anden var på vej over i stalden. Så da jeg drejede hende væk fra der hvor den anden gik hen gik der ikke lang tid før hun lå på jorden. Håber der er nogle der har nogle gode svar. Og tak for hjælpen på forhånd
feb 2016
Følger: 25 Følgere: 4 Emner: 17 Svar: 72
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Men hvis det er hver gang, i andre situationer så ville jeg måske få undersøgt hesten for div spændinger osv.
maj 2014
Følger: 63 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 18
Sanne *K jeg har aldrig en pisk med når jeg rider hende pga, hun er virkelig bange for den. Men når hun så har lagt sig ned sparker jeg ud efter hende i stedet. Ved godt det måske er lidt barsk. Og jeg elsker hende højt og kunne ellers aldrig finde på at slå hende, men netop vis jeg ikke når at få fødderne ud, kan det ende meget galt. Helt lad være med at kommenter det grimt når jeg skriver at jeg sparker hende, dem der har ondt i røven af det bare lad vær med at kommenter. Tak
maj 2014
maj 2014
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 466
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Når hun begynder at ville lægge sig, så råb højt, spark hende frem og sig alle de lyde du kan komme i tanke om for at få hende til at blive på benene.. Så snart hun 'rejser' sig op, så stop alt lyd osv. Og så klap hende og rid fremad igen..
maj 2014
Anne Julie F ville lige rette dig. Det er en pige
dec 2013
Følger: 27 Følgere: 40 Heste: 2 Svar: 518
sep 2013
Jeg har stødt på den adfærd før og hos de heste jeg har kendt, som gjorde det. Skyldes det at de synes det var røvsygt, det de havde gang i . Eller de havde ondt.
Heste gør ikke den slags bare for at være på tværs.
maj 2014
Anne Julie F. Det ved jeg godt kan bare bedst lide at min pony bliver kaldt en hun. Ved god heste ikke kan tænke sådan.
sep 2013
nov 2011
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 758
Men når man red hende og hun ikke gad mere, ja så gjorde hun bare som din.
Jeg tog simpelthen en pisk med, og når hun begyndte at ville gå ned, fik hun altså et rap i måsen.
En anden pige der red hende, strakte armene frem og hev hende i ryk i munden ( ondt ja, men det var jeg jo ikke herre over ) Men vi fik hende til at holde op med det nummer.
Det var gårdens søn der havde set det i et cirkus og havde fået lært ponyen det nummer, simpelthen så dumt når den blev brugt til at ride med små-piger
dec 2013
Følger: 27 Følgere: 40 Heste: 2 Svar: 518
fordi han svede så den måde han kunne afkøle sin var ved og rulle sin
han have ingen smerter have blive undersøgt fra hovedet til røv men dyrlæge
og min hestemassør fandt heller ikke noget
.
det kan både være noget din hest ikke kan tåle måske vejret som er for
varmt og så ikke kan afkøle sig heller det kan være muligt smerter os i
ryggen
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 139 Svar: 1.699
nu var hun en lille pony, så det var begrænset hvor gode rytterne var, og det havde hun fundet ud af. Og det eneste som begrænsede det, var faktisk en pisk.
det er altså en meget dum ting din pony har fundet på, så du bør du få hende væk fra igen. Og det betyder jo ikke at du ikke elsker hende, men det er jo direkte farligt det nummer hun laver.
lige så snart du mærker at hun lægger an til at skulle ned, så er det med at drive hende frem. prøv at have en pisk med - du skal jo ikke bruge den hvis det ikke er nødvendigt.
hader selv at bruge en pisk - faktisk red jeg en hoppe i 2 år, 2 x om ugen, og hun endte med at få et rab i bagenden 2 gange i alt den tid. Oftes er det nemlig nok at man har det med.
husk at det er et "farlig" dyr du har. den vejer meget mere end du gør, og er meget stærkere.
de elsker os - selv med opdragelse
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
Når hun ikke længere er bange for pisken, så synes jeg, du skal ride med pisk. Når du kan mærke, hun gør klar til at lægge sig, så giver du hende et ordentligt rap i måsen.. Det er simpelthen for farligt at hun kan finde på det med rytter på!
Min egen havde en periode, hvor hun lagde sig mens jeg red. Det var kun få gange, og kun fordi jeg på det tidspunkt var ved at øve med hende, at hun skulle lægge sig på kommando fra ryggen også. Hun lærte, at hun kun skulle gøre det på kommando, ved at hun ingen ros fik, når hun gjorde det uden kommando. Og så blev hun i øvrigt bedt om at rejse sig
maj 2014
Bidløse Madsen: jeg har prøvet at gøre hende tryg med pisken. Fordi hun netop har haft dårlige oplevelser. Og jeg er også nået til det punkt hvor jeg kan stå ved side og svirpe med pisken også bagved. Men det er noget helt andet når jeg kommer op på ryggen med en pisk. Det er som om der er en løve i hælene på hende. Og jeg kunne forstille mig at det er pga dårlig oplevelser fra rytters side med pisk.
Og jeg har prøvet at tage pisk med efter de gange hun har gjordt det også prøver hun ikke en gang.
Jeg tror også bare lidt det er en dårlig vane. Men jeg ville gerne lige høre også hvad der mere kunne være, og sådan
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 25 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 18
Min egen hest har også stor respekt for pisken, trods at jeg aldrig har slået ham med den eller lign. (ved selvfølgelig ikke med tidligere ryttere). Men jeg rider med den hver dag, fordi når han så begynder på numre, så er det nok bare at prikke til ham, og så retter han ind. Utrolig nyttig! Og så får du heller ikke dårlig samvittighed over at have slået en hest med en pisk.
maj 2015
maj 2014
maj 2015
maj 2014
maj 2015
maj 2014