4.026 visninger
|
Oprettet:
Hvordan lærer jeg hesten at galopere? {{forumTopicSubject}}
Ja okay , galopere kan han egentligt godt, problemet er bare at holde ham i gang. Det tager evigheder for mig at få ham i galop, da han er utrolig doven.
Når vi så først er i galop, er det sådan noget vildt noget, som så bliver gjort endnu vildere af at han er en frieser, og jo er ret kraftig bygget. Jeg rider bogstavelig talt med sporer og pisk i konstant bevægelse for at holde ham i gang, men til tider helt uden hjælp.
Nogen der har et forslag til hvad jeg kan prøve?
(Har et enkelt galopbillede på min profil)
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.647
Smid pisken + sporene... Hesten må ikke blive "afhængi" af det. Pisk og spore, er jo ting man bruger til at forfine sine hjælpere med. Og hesten skal jo gå frem for sæde og schenkler.
dec 2006
Følger: 124 Følgere: 121 Heste: 13 Emner: 1.399 Svar: 7.406
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 48 Heste: 2 Emner: 96 Svar: 338
men måske det med longeringen kan hjælpe
aug 2006
traver og galoperer ??
for det skal du ikke være så sikker på, hvis man ikke er efter ham hele tiden, stopper han helt op.
jan 2004
Følger: 159 Følgere: 133 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 2.325
det er kun ris til egen røv.. for jo mere du hele tiden sidder og hakker .. jo mere vil hesten "ignorere" dine signaler!
så trin et er at du får respons NÅR du giver dem.. reageres der ikke.. må du blive konsekvent..
pisken kan du bruge... men kun når han ikke reagere på ben... og du skal få en respons.. og derefter være rolig..
hesten skal være så lydig at du ved et klem kan få hesten mere frem og ved en let anholdning for sædet kan få hesten til bage igen...
måske du skulle øve lidt tempoveksling...
vigtigst er det at du fjerner noget af trykket når hesten reagere så du fremmer hestens lyst til at reagere når du siger til
jun 2004
Følger: 105 Følgere: 100 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 75
så det kunne hjælpe med frem driften på ham!
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
måske den ikke får nok energi af det... det kan godt ske den har flot huld.. men måske får den ikke nok energi...
erstat noget af kraftfodret med olie i stedet.. det er ren energi
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.647
Rider du altid det samme og det samme, så hesten til sidst ikke syntes det er sjovt?
aug 2006
Men ellers tak for jeres forslag.
Til mit eget forsvar kan jeg godt fortælle, at jeg da har det dårligt med hele tiden at sidde med "benene i siden af ham", men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ved det.
maj 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 44 Svar: 755
Håber du kan bruge det til noget
Mvh Rose
aug 2006
Det er Jelle (frieseren). Han er 4 år, så det kan meget vel være balancen den er gal med. Dog er han stadigvæk utrolig doven.
5 omgange kan vi nok ikke klare, højst to.
Galop som opvarmning. Ja det har jeg faktisk aldrig prøvet på ham, som du skriver, gør jeg det også til sidst, lige før jeg er færdig med at ride, men det er simpelthen bare fordi han ellers ikke kan holde til at trave bagefter
Men tror jeg vil prøve det med galoppen i starten af timen, se om det virker .
Kunne endda smide pisken i dag da jeg skulle trave
han var - næsten - fremadgående hele tiden. Tror jeg er blevet afhængig af pisken på ham, så den kommer væk fra nu af ..
dec 2004
Følger: 128 Følgere: 125 Heste: 4 Emner: 191 Svar: 1.828
maj 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 44 Svar: 755
Men skaiv endelig til mig om det virkede eller om du skal have flere råd
Mvh Rose
Hvordan lærer jeg hesten at galopere?