{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.026 visninger | Oprettet:

Hvordan lærer jeg hesten at galopere? {{forumTopicSubject}}

Ja okay , galopere kan han egentligt godt, problemet er bare at holde ham i gang. Det tager evigheder for mig at få ham i galop, da han er utrolig doven.
Når vi så først er i galop, er det sådan noget vildt noget, som så bliver gjort endnu vildere af at han er en frieser, og jo er ret kraftig bygget. Jeg rider bogstavelig talt med sporer og pisk i konstant bevægelse for at holde ham i gang, men til tider helt uden hjælp.

Nogen der har et forslag til hvad jeg kan prøve?
(Har et enkelt galopbillede på min profil)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan lærer jeg hesten at galopere?
  • #2   6. apr 2007 Lær den evt. kommando fra jorden, og overfør det derefter til din ridning.

Smid pisken + sporene... Hesten må ikke blive "afhængi" af det. Pisk og spore, er jo ting man bruger til at forfine sine hjælpere med. Og hesten skal jo gå frem for sæde og schenkler.

• #3   6. apr 2007 hav 4 piske med og 60 sporer. smiley ej tja du kan prøve at longere ham med rytter på ryggen som så sparker til ham lige i det du fx. slå en pisk i sandet så det giv en lille lyd? ej jeg ved det faktisk ikke.

• #5   6. apr 2007 øhm .. hvis jeg slet intet har med på ham, er jeg ikke sikker på om jeg overhovedet kan trave .. hehe ..
    men måske det med longeringen kan hjælpe

• #7   7. apr 2007 Emma og Hilina <33 .:
    traver og galoperer ??
    for det skal du ikke være så sikker på, hvis man ikke er efter ham hele tiden, stopper han helt op.

• #8   7. apr 2007 hvis du absolut er nødt til at sidde konstant med hakkende ben så skal du absolut af med sporene..

det er kun ris til egen røv.. for jo mere du hele tiden sidder og hakker .. jo mere vil hesten "ignorere" dine signaler!

så trin et er at du får respons NÅR du giver dem.. reageres der ikke.. må du blive konsekvent..

pisken kan du bruge... men kun når han ikke reagere på ben... og du skal få en respons.. og derefter være rolig..

hesten skal være så lydig at du ved et klem kan få hesten mere frem og ved en let anholdning for sædet kan få hesten til bage igen...

måske du skulle øve lidt tempoveksling...

vigtigst er det at du fjerner noget af trykket når hesten reagere så du fremmer hestens lyst til at reagere når du siger til smiley

• #9   7. apr 2007 ellers kunne du måske få en en til og hjælpe dig så hun havde dig og hesten i longes.
    så det kunne hjælpe med frem driften på ham!

• #10   7. apr 2007 OVERVEJ dit foder????

måske den ikke får nok energi af det... det kan godt ske den har flot huld.. men måske får den ikke nok energi...

erstat noget af kraftfodret med olie i stedet.. det er ren energi

• #11   7. apr 2007 Ja.... jeg vil også sige at få tjekket op på dit foder... det lyder ikke til at den har energi nok.... få lavet en foderplan.. evt lave en blodprøve så du kan se om den skulle mangle noget... en hest der går helt død kan kun mangle noget... hvad får den at spise?? og ja man må ikke sidde og hamre hesten ind i siden med sporer og bruge pisk hele tiden.... din hest vil begynde at ignorere det.. og ikke reagere på dine ben eller din hamren.. og det er altså også synd for hesten.. at den ikke kan galopere kunne også være balancen der ikke er iorden på den... det er ret typisk at hesten bare løber afsted i fuldgalop fordi den ikke har en god balancen... smiley så få den hest undersøgt og prøv så igen.. og træne noget jordarbejde med ham..

• #12   7. apr 2007 Dovenhed kan også komme af kedsomhed.
    Rider du altid det samme og det samme, så hesten til sidst ikke syntes det er sjovt?

• #13   8. apr 2007 Foderet vil jeg ikke sige, at der er noget i vejen med, da han har utrolig meget energi på folden. Det er først når jeg sætter mig op på ham, at det går galt ..
    Men ellers tak for jeres forslag.
    Til mit eget forsvar kan jeg godt fortælle, at jeg da har det dårligt med hele tiden at sidde med "benene i siden af ham", men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ved det.

• #14   8. apr 2007 Hvilken en af dine hest er det vi snakker om og hvor gammel er den?? Hvis det er en ung hest, har det højst sansynligvis noget at gøre med dens balance, så lad være med at lave ned sidning op i let sæde og ride den godt frem så den får lov at spring frem og få brugt sin galop ordentligt. Der er ikke noget værre end en hest der ikke kan finde ud af at springe ordenligt frem i galoppen fordi den bliver holdt tilbage. Og hvis den har svært ved at holde balancen så rod den på den store volte til du kan holde ham igang i hvertfald 5 omgange, og derefter ride på en volte der kun er på størelse med halvdelen af den første volte du red på.. Og en god regl er, at man aldrig kun rider galop når man er ved at værre færdig med at ride, man kan ligeså godt opvarme hesten i galop, som i trav så længe du ikke pakker den sammen, som man gør når den er opvarmet.. Men her ike du da lidt råd aom virker, det har jeg nemlig selv prøvet.. smiley Rid frem og prøv at rid galop som opvarmning..
    Håber du kan bruge det til noget
    Mvh Rose

• #15   8. apr 2007 Rose:
    Det er Jelle (frieseren). Han er 4 år, så det kan meget vel være balancen den er gal med. Dog er han stadigvæk utrolig doven.
    5 omgange kan vi nok ikke klare, højst to. smiley
    Galop som opvarmning. Ja det har jeg faktisk aldrig prøvet på ham, som du skriver, gør jeg det også til sidst, lige før jeg er færdig med at ride, men det er simpelthen bare fordi han ellers ikke kan holde til at trave bagefter smiley Han gisper efter luft allerede fem minutter efter at man sætter i trav (overdrivelse fremmer forståelsen)
    Men tror jeg vil prøve det med galoppen i starten af timen, se om det virker .

Kunne endda smide pisken i dag da jeg skulle trave smiley
    han var - næsten - fremadgående hele tiden. Tror jeg er blevet afhængig af pisken på ham, så den kommer væk fra nu af ..

• #16   8. apr 2007 Jeg synes det lyder logisk først at lære hesten hesten at gå frem for lette hjælpere før du forsøger at få den til at galoppere !

• #17   8. apr 2007 Håber du kunne bruge det i hvertfald.. Og tænk nu på den kun er fire så ride den stille og roligt og nu ikke noget med formeget nedsidning på den den er jo ikke så gammel.. smiley Og rid den frem frem og atter frem så den får brugt sin ryg så den ikke går og sænker ryggen osv osv.. de skal have lov at "hygge" ride så længe de er så unge smiley
    Men skaiv endelig til mig om det virkede eller om du skal have flere råd smiley
    Mvh Rose

Kommentér på:
Hvordan lærer jeg hesten at galopere?

Annonce